Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Kmbly schreef:We doen zoveel les omdat ik wil weten of het paard het aan kan.
Als ze vrijdag kiezen dr te houden is zaterdag of zondag keuring en heeft ze vrij.
Dat is natuurlijk geen management hè. Zo maak je ze op den duur alleen maar stuk en ongelukkig.
Kmbly schreef:We doen zoveel les omdat ik wil weten of het paard het aan kan.
Als ze vrijdag kiezen dr te houden is zaterdag of zondag keuring en heeft ze vrij.
oji schreef:Ik vind het wel verstandig dat ze in haar proefweek even elke dag een instructrice mee laat kijken en haar laat helpen. Les wil toch niet altijd zeggen dat je het onderste uit de kan wilt halen, les kan ook gewoon zeggen dat iemand meekijkt en je aanwijzingen geeft hoe je met dit onbekende paard omgaat. Iemand die meekijkt of je een match bent, of er progressie in zit of dat het elke dag wat slechter gaat.
Mensen waarom wordt alles wat TS zegt en doet meteen aangevallen zonder enige nuance.
Berdien schreef:Ik snap wel dat TS nu wat vaker rijdt, zeker omdat ze het paard maar een week op proef heeft. En van een week wat meer doen gaat een paard echt direct niet de vernieling in.
@TS: blijf objectief kijken he! Ook als ze morgen niet te heet wordt of niet teveel weigert ben je niet verplicht dit paard te nemen. Ga dan in gesprek met de handelaar over de opties, laat je niet een paard in de maag splitsen waar je eigenlijk niet blij van wordt.
MCE schreef:Darkadia schrijft
is het ‘nieuwe’ weefsel vaak minder sterk dan de originele peesweefsels, en is dat ook iets om rekening mee te houden in je training.
dat is voor de vorige eigenaar waarschijnlijk ook de reden van verkoop/inruilen geweest, voorkomen dat het door blessures onverkoopbaar wordt
en een handelaar weet het wel te verkopen en hoe vele trappen er steeds weer in!!!
daarom is bloedprikken ook zo belangrijk,
ruitje schreef:MCE schreef:Darkadia schrijft
is het ‘nieuwe’ weefsel vaak minder sterk dan de originele peesweefsels, en is dat ook iets om rekening mee te houden in je training.
dat is voor de vorige eigenaar waarschijnlijk ook de reden van verkoop/inruilen geweest, voorkomen dat het door blessures onverkoopbaar wordt
en een handelaar weet het wel te verkopen en hoe vele trappen er steeds weer in!!!
daarom is bloedprikken ook zo belangrijk,
Wat een speculaties en conclusies op basis van een litteken.
En daarnaast: waar vind je de luxe dat je een paard een week kan proberen en er dan ook zoveel mee kan doen? Zo uitgebreid een paard kunnen testen is nogal een luxe, dat zou ik dan wel weer waarderen van deze handelaar.
Ts, ik vind het heel erg verstandig dat je nu met je instructeur erbij rijd. Stapt die ook op? Soms kan her ook goed zijn dat te laten doen en te kijken hoe zij het paard ervaart
ruitje schreef:En daarnaast: waar vind je de luxe dat je een paard een week kan proberen en er dan ook zoveel mee kan doen? Zo uitgebreid een paard kunnen testen is nogal een luxe, dat zou ik dan wel weer waarderen van deze handelaar.
BarbaLala schreef:Ik mag toch hopen dat TS nu wel een andere instructeur heeft![]()
Vraag me ook af waarom er niet voor gekozen is om een paard te zoeken dat echt bij haar past ipv de eerste (oke, tweede) de beste te nemen.
Dat is weer vragen om missfits.