Flutter_shy schreef:Hoi allemaal,
Even een update: Ik heb vorige week twee keer op een manege paard gereden, eentje dat ik nog nooit heb zien weghollen of ook maar raar zien kijken naar iets. Dus dat gaf wel vertrouwen. De eerste keer reed ik aan de longe en heb ik zelfs gedraafd. Bij draf had ik toch even schrik omdat hij niet zo makkelijk terug naar stap ging. Maar bij de stap voelde ik geen angst. Toen heb ik vorig weekend even los gestapt met hem, samen met mijn vriendin die op haar paard reed en het was heel relaxed. Draven ging nog iets te ver maar ik vond het een hele overwinning en was super gelukkig! Oh, en nadien zijn we naar de tinker gaan kijken, en dit weekend komt ze op proefHad er een heel goed gevoel bij, ze was redelijk klein, 1m50(hopelijk is dat niet te klein maar ze is heel stevig gebouwd), en ze is 15, wat al wat ouder is maar ergens denk ik dat dat voordelen heeft als je angst wil overwinnen. Ze had gewoon een enorm rustige uitstraling. Ze heeft ook vaak voor de koets gelopen en kijkt eigenlijk nergens van op. Ze is wel in 3jaar niet bereden geweest, maar toen ik er even op ging om te kijken of ze niet te klein was, reageerde ze echt koel. Ze gaf me zo het idee dat zij mij wel kon helpen. Dus spannend!
En ik vind het heel knap van jullie dat jullie toch blijven rijden. Het geeft mij heel veel moed om het toch niet op te geven.
Dat heb ik inderdaad ook met dit topic, ik vind het echt heel fijn om te lezen dat het bij anderen zo goed gaat, dat geeft me echt hoop dat het bij mij ook ooit op een dag nog zonder angst kan gaan en dat ik weer gewoon kan gaan rijden zoals ik dat altijd deed.
Heel goed dat je op een manegepaard hebt gereden! Fijn dat stappen gewoon helemaal goed ging! Kleine stapjes maar we komen er wel met z'n allen