10 min inspanning is nog veel voor mij! Ik ben er mee bezig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie12 schreef:Hooi!
Morgen ga ik weer op Zorro!
Dinsdag ben ik voor het eerst los in de bak gegaan. Het gig erg goed, al merk ik wel echt dat hij alshij niet op de hoefslag loopt hij echt aan ht zoeken naar steun is!
Het sturen ging redelijk. Naar rechts makkelijer dan naar links, maar ik ben hartstikke trotsop hem dat het zo goed ging!
Ik ben wel benieuwd, naar hoevaa jullie je paardjes doen in de week? En dan gewoon pakken om te poetsen/er op te gaan/wandelen/iets anders wat je doet!
Odessa1 schreef:Wat ik wel weer grappig vond is de tip dat we beter gelijk hoofdstel goed op maat zouden maken want dan leren ze niet om de mond open te doen tijdens rijden. Niet echt mijn ding geloof ik maar zo gaan die dingen dus. En ik heb het hier niet over onervaren mensen hoor, juist om hele ervaren mensen die dit soort dingen zeggen.
gem schreef:Odessa1 schreef:Wat ik wel weer grappig vond is de tip dat we beter gelijk hoofdstel goed op maat zouden maken want dan leren ze niet om de mond open te doen tijdens rijden. Niet echt mijn ding geloof ik maar zo gaan die dingen dus. En ik heb het hier niet over onervaren mensen hoor, juist om hele ervaren mensen die dit soort dingen zeggen.
Hoe bedoel je "gelijk goed op maat maken"? Lijkt me logisch. Een bit moet op de goede hoogte hangen, neusriem moet vast (hoewel niet strak aangesnoerd) en keelriem met een kleine vuist er tussen, anders loop je de kans dat hij het kopstuk over zijn oren kan afschudden. Het enige dat wij pas later om doen, maar dan ook wel meteen "licht-vast", is de sperriem.
Germie: knap hoor. Ben het met je eens, hier gaan we meestal wel nog een aantal keer met de fiets + halstertouw mee.
merensje schreef:Wij "werken" 2 tot 3 keer per week een kwartier- 20 minuten. En ik merk dat dat echt genoeg is. Maar goed, ik heb een echte prille 3 jarige. Volgens mij zijn een aantal paarden hier al wat ouder?
En verder hou ik me bezig met allerlei andere leuke dingen. Gister ben ik met haar door de plassen gerend. Zonder touwtje kwam ze achter me aan. Ik sprong in de plas, ze hield even in en spatte toen vol vertrouwen achter me aan. Dus waterproof is ze nu wel! We waren allebei behoorlijk smerig maar dat was het wel waard.
Ik vind het vertrouwen van haar vaak echt aandoenlijk. En vooral een grote uitdaging om hier iets heel moois van te gaan maken.