Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
japke schreef:Theorie van paardrijden is ook niet zo eenvoudig, er zijn heeeel veel wegen naar Rome, en sommige wegen lijken met elkaar in tegenstrijd (en een aantal theorien zoals de verschillende teugelwerkingen etc kunnen mij niet echt boeien).kennen de hoofdbegrippen niet eens
.
runningkawa schreef:Deze zie ik dan veel in de landelijke ringen voorbij komen, die dan ook nog eens hoog scoren bij de jurys die het heel eng vinden dat een paard een mm te diep gaat (maar wel ontspannen)
Maar dat is voor sommige moeilijk te zien, als ze dat FEI voorschrift maar hebben.
Dat er wat getrokken en gehesen word aan de voorkant is goed, of beter gezegt fout bestaat niet, want fout klassiek is er volgens dit topic (en al die 1000 voorgaande) niet. Dus helaas ook bij sommige oudbollige jurys
Gitta1977 schreef:Kan het je nog sterker vertellen: Bij onze laatste dressuurwedstrijd reden er combinaties in de MI die niet eens aan de teugel liepen!!! Maar blijkbaar kun je daar dan toch komen als je maar genoeg wedstrijden rijdt, en dat zal met het Z vast niet anders zijn...

XchantjuhX schreef:Het filmpje gaf een beter beeld, wat mijn mening over 'het verdraaien van de werkelijkheid' van sommige foto's benadrukt.
Ik zie daar namelijk een licht volgzaam paard, niet een paard wat met de kin op de borst word getrokken (in stap, op het 'diepste moment' ook niet)
En tijdens het filmpje zag ik ook een klopje op de hals
Ok sorry... ik zou me niet meer mengen in de discussie![]()
Tyrza schreef:Eens, in de dagelijkse beoordeling van je paard kijk je ook niet in stills. Een film heeft niet voor niks een frame rate waardoor het vloeiend lijkt. Maar aan de andere kant is het wel geregistreerd. Moeten we ons niet door de feiten laten misleiden??Persoonlijk vind ik je still er extremer uit zien, dan dat het er in beweging uitziet. Zo zie je dat het aardig vertekend.
ART_UMA schreef:En ik denk dat vooral het begin van de clinic was gericht om er op te blijven zitten want Lingh was blijkbaar in een bok bui.
VValar schreef:Volgens zeggen was het bij het inrijden voor de clinic wat erger, maar dat heb ik niet gezien.Ik denk dat je het nu wel érg extreem schetst. Lingh was inderdaad in een jolige bui, maar dusdanig bokken wat hij die dag deed was nou niet bepaald noemenswaardig. En ik mag wel hopen dat een degelijke ruiter zo'n jolige bokkensprong wel uit zit
tip
spiker schreef:Dit is extreem, hoe je het ook bekijkt.
Citaat:Deze discussie kun je niet wekelijks voeren.... pfffffffffff die vrouw die die website heeft en MEER FOTO"S heeft gemaakt dan wij allemaal bij elkaar van die paarden is gewoon JALOERS, of inderdaad heel goed bezig thuis maar niet van deze tijd.
Kendra schreef:het verbaast me wel dat er alleen over de mogelijke nadelige gevolgen van ldr wordt gesproken, terwijl er toch ook bij het klassieke rijden voldoende risico's zijn voor het paard als dat systeem niet volledig op de juiste manier wordt uitgevoerd. Ik denk wel eens dat paarden die 'klassiek' veel bovenin worden gereden soms te weinig los blijven aan de voorkant waardoor ze sneller vast komen te zitten in het gebied rond de schouder.