Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:28

Citaat:
al is ie niet de enige... Als die op jouw foto achter de LL komt zal de 'knik' duidelijk het hoogste punt worden.

dat vind ik dus de zaak omdraaien en recht l*llen wat krom is.

Het is voor de LL, maar duidelijk slecht
Klassiek gereden, maar duidelijk slecht.
Show voor de LL, maar geen gezicht
Daar ging het topic toch over??

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:32

Tact schreef:
[
Als de nek niet het hoogste punt is en de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Als we elkaar op woorden gaan pakken Verdrietig dan moet het worden:
Als de nek niet het hoogste punt is en / of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Hiermee kunnen we onderscheid maken tussen de test of de proef en training.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:35

QQQQ schreef:
Tact schreef:
[
Als de nek niet het hoogste punt is en de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Exact HIER gaat dit topic over Ja .

Nou daar heb je dan 947 berichten over gedaan Q4, om dat duidelijk te maken... Maar straks zeg ik weer iets wat niet hoort hè???

Leuk dat er foto's worden laten gezien... maar daar heb ik niets aan hoor...
Zelfde als ik een paard wil kopen, moet 'em toch eerst zien voordat ik er ook maar iets over wil zeggen!!
Foto's zijn een moment opname, zeggen mij niets!
Tuurlijk zie ik graag een mooi plaatje, maar je kan alleen daadwerkelijk over iets oordelen wanneer je het geheel ziet!
Anders klopt er iets niet...

Maar nou vind ik toch dat sommige mensen hier zeer gemakkelijk praten, maar van daden is geen sprake...
Bla, bla, bla.... maar verder....

Als fervent dressurliefhebber heb ook ik de afgelopen zomer de OS Athene zorgvuldig gevolgd... Is het dan niemand opgevallen dat vele van deze paarden meerdere malen hun neusje achter de LL lieten zien?! Hallo, het draait hier om de top en wij zitten te zaniken over Voor/achter de LL en goede of overbespiering...

Telkens wordt herhaalt dat sommige hier niet af willen geven op LDR, maar ja als ik dan het verhaal van TS lees, dan krijg ik toch een bittere smaak in mijn mond...

LDR = LDR, beide paarden zowel Bonnie als Rembrandt werden volgens dit systeem bereden, over foto's gesproken....
Dat wil niet zeggen dat zowel Anky als Nicole op dezelfde wijzen hun paard trainde, maar het was in elk geval laag, diep en rond....

Of sla ik de plank nu volledig mis en had ik beter op moeten letten toen ik mijn huiswerk maakte??!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:39

Tact schreef:

Bij ons op stal rijdt het merendeel LDR. Anders gezegd, de meeste ruiters denken dat ze LDR rijden. Dat is iets anders.

Eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat!! Pling

Bloos Ik dank U voor deze wijze woorden, al geloof ik dat dit een andere dicussie (waard is)... Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:42

QQQQ schreef:

DE vraag waar het hier om gaat is waarom Anky die regel aangepast zou willen zien.

Bel haar even op en vraag het haar...
Of is dit weer (niet) zo'n handige opmerking van mij Knipoog ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:44

Kaja schreef:
Tact schreef:

Bij ons op stal rijdt het merendeel LDR. Anders gezegd, de meeste ruiters denken dat ze LDR rijden. Dat is iets anders.

Eindelijk iemand die de spijker op zijn kop slaat!! Pling

Bloos Ik dank U voor deze wijze woorden, al geloof ik dat dit een andere dicussie (waard is)... Knipoog

De meeste ruiters die ik ken, denken dat ze op een klassieke manier hun paard aan de teugel laten lopen.
Tenminste ze denken dat hij aan de teugel loopt, maar vaak is het iets anders, namelijk in de krul Haha!

Met andere woorden, dat kun je overal bij zeggen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:53

[/quote]
De meeste ruiters die ik ken, denken dat ze op een klassieke manier hun paard aan de teugel laten lopen.
Tenminste ze denken dat hij aan de teugel loopt, maar vaak is het iets anders, namelijk in de krul Haha!

[/quote]

Natuurlijk....

Ik hoor ook wel eens;

Ik rijd mijn paard klassiek. Hoog bovenin en neusje voor de LL...
Punt is juist dat het paard niet wil zakken en niet van plan is zijn spieren op te laten rekken....

Je kunt het dus overal bij verzinnen.
Doel van deze opmerking blijft dat mensen teveel denken en een systeem kiezen welke het meest voor de hand ligt als het om de houding van het paard gaat....
Loopt die diep, ach kies ik toch voor LDR...
En met overtuiging wordt voorgesteld dat zij LDR rijden en begrijpen....

Dus ja....[/quote]

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:13

weet je...........

het intresseert me geen reet of het koppie tegen het plafon zit of dattie met zn neus tussen zn knieen zit....... zolang de ruiter het paard zn hoofd daar plaatst EN kan wisselen tussen die twee, het paard er happy en ontspannen met een active gang met tact en swung bij loopt.

Clown

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:31

runningkawa schreef:

Waar gaat de discussie over ? Slapen
We kunnen toch een topic starten: wat is aan de teugel rijden? Ik denk dat het merendeel van de ruiters daar geen weet van heeft of wat het in werkelijkheid betekent, hoe je dat doet en hoe je kan controleren of dat zo is. Als je dat allemaal door hebt, ben je al aardig op de goede weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:41

waarom zzz Slapen ?

Daar gaat het topic idd over
alleen klassiek word alleen maar goed gereden en LDR alleen maar verkeerd?
Alles kan verkeerd en alles kan goed.

En zo moeilijk is aan de teugel lopen nu ook weer niet.
Al lijkt dat wel hier op bokt
alleen hebben ze hier nog nooit van deugelijke les gehoord en geven ze hun geld liever aan de ijzerwaren van de Gamma uit Lachen

En van wie ben jij eigenlijk een schaduw, je posten lijken zo bekend, kom er alleen ff niet op Lachen

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:35

Als we elkaar op woorden gaan pakken Verdrietig dan moet het worden:

Als de nek niet het hoogste punt is en / of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

In de discussie hebben we dan onderscheid tussen:
- de dressuurproef en
- de training
.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:27

In je rijden moet je ten alle tijden weten wat het paard onder je doet, dus hoe hij loopt. Of hij zijn achterbenen goed onder plaatst. Of hij op de achterhand loopt, of hij zijn rug goed gebruikt.
Waar jij zit, waar je been ligt, of je kuit of spoor gegeven hebt op je op beide zitbeenknobbels zit of dat je er een wel meer bealst hebt dan de ander, waar je handen staan ect, ect,

Als je geleerd hebt van achter naar voren te rijden op je zit en je benen dan komt de hoofd halshouding vanzelf.
Het is bekend dat het LDR rijden meer drijvend been verlangt dan het in de normale halshouding rijden.

Indien je goed geleerd hebt te rijden met je zit en je benen, kun je als je een eenheid vormt met je paard en je paard je toestaat door te komen met je hulpen dus cooperatief is met je rijden dan kun je het paard in iedere hoofd halshouding rijden. Het is dan je eigen inbreng waar jij op dat moment het hoofd plaatst. De ene plaatst hem laag en zorgt ervoor dat hij diep en rond is de ander doet dat niet.

Aan het einde van het liedje willen we allemaal maar een ding en dat is lekker ontspannen en fijn uurtje paardrijden en het paard ook happy houden.

De ene zorgt dat verzameling zich afwisseld met arbeidshouding en de ander heeft er nog een derde plek bij het LDR. Dus eigelijk heeft LDr gewoon een extra manier van rijden.
Want nogmaals wie rijd er nu zijn hele trainingsrondje LDR? Niemand waarschijnlijk. Wie rijd er zijn hele rondje klassiek, zij die aanahnger zijn van klassiek want die rijden nooit LDR. Gewoon omdat zij het A mischien niet kunnen of B er het nut niet van inzien.

ik ben ruiter B ik zie er het nut niet van in. Mijn paard loopt altijd klassiek in in dat klassieke trainingsuur doen we aan ontspanning, strekken, verkorten kortom trainen. We rijden verzamelde gangen, middengangen, arbeidsgangen, zijgangen en we doen aan halsstrekken of lange teugel geven even op adem komen.

Ik vraag me af wat het nut van LDR rijden is en daar heeft geen een in de 40 paginas die dit topic telt antwoord opgegeven. Kom me niet dan worden spieren beter getraind en dergelijke. Want uiteindelijk komen zowel de LDR als de klassieke ruiter op de olympische spelen en rijden beiden een grand prix proef, en het paard maakt het verschil niet de manier van trainen. Dat nu toevallig deze keer het LDR systeem gewonnen heeft is een ander verhaal., er zijn genoeg wedstrijden waarin klassiek wint. Bovendien een wedstrijd heeft met vorm van de dag, omgeving, temperament van het paard en de psychische vorm van de ruiter te maken.
Bovendien traint onze OS winnares niet altijd LDR maar heeft een mix tussen LDR en Klassiek.

Een trainingswijze moet bij het paard passen en niet ieder paard is geschikt voor LDR en niet iedere ruiter is geschikt voor LDR.

En ja de manier van Uphoff is niet helemaal de manier van van Grunsven, al lijkt het wel verrekte veel op elkaar. Uphoff reed om een iets andere reden Laag en Diep en Rond.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 09:58

Tact schreef:
In de discussie hebben we dan onderscheid tussen:
- de dressuurproef en
- de training
.

Inderdaad, dat wordt hier constant door elkaar gegooit.
De discussie gaat over de dressuurPROEF.
De enige link naar training is de vraag of die er wellicht de oorzaak van is dat:
Kaja schreef:
Als fervent dressurliefhebber heb ook ik de afgelopen zomer de OS Athene zorgvuldig gevolgd... Is het dan niemand opgevallen dat vele van deze paarden meerdere malen hun neusje achter de LL lieten zien?! Hallo, het draait hier om de top en wij zitten te zaniken over Voor/achter de LL en goede of overbespiering...

Dat roep ik al een hele tijd, maar 'men' spreekt dat tegen. Sterker nog, het is meer dan meerdere malen "eventjes", maar hele stukken en zelfs bij uitstrekken nog hooguit nèt òp de loodlijn.
En daar gaat dan deze discussie volgens mij echt over: Wil de top de regels hierom gaan aanpassen?? Is het zo dat nu de huidige top het achter de LL komen in de ring niet kan voorkomen, het maar als "goed" moet worden bestempeld? Ik denk van niet, maar jij dus wel Kaja?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:26

Wat ik me nou de hele tijd al afvraag is (en misschien ben ik wel erg blond hoor, het is maar een vraag): hoe kan Anky nou in dr eentje invloed hebben op de internationale dressuursport? Ik bedoel: het is niet alleen een kwestie in nederland, want Anky rijd internationaal, dan moet toch over de hele wereld die regel aangepast worden, of zie ik dat nou verkeerd? Dat kan toch nooit of wel?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 10:50

jarrah schreef:
Wat ik me nou de hele tijd al afvraag is (en misschien ben ik wel erg blond hoor, het is maar een vraag): hoe kan Anky nou in dr eentje invloed hebben op de internationale dressuursport? Ik bedoel: het is niet alleen een kwestie in nederland, want Anky rijd internationaal, dan moet toch over de hele wereld die regel aangepast worden, of zie ik dat nou verkeerd? Dat kan toch nooit of wel?

Anky lobbied samen met enkele andere ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:55

Waar haal jij die info eigenlijk vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:10

Ja daar ben ik nou ook wel benieuwd naar.

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op de vraag of het ook zoveel stof zou doen opwaaien als Anky en haar leerlingen ergens in de middenmoot zouden eindigen.

Als het zo stelselmatig fout is wat Anky en Edward e.a. in hun proeven laten zien, dan moet je eens ophouden met de ruiters aan te vallen, maar beginnen bij de juryleden. Laat me je een klein geheimpje vertellen...

De ruiters rijden naar wat de juryleden willen zien

Kom nu niet aan met "ja maar Anky wil dat de regels veranderd worden" want dat heb je alleen nog maar van horen zeggen.

*zucht*
wat is dit weer een ontzettend zinloos topic eigenlijk. Gestoord

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:15

runningkawa schreef:
Waar haal jij die info eigenlijk vandaan?

dat vraag ik me ook af ja.. het begint nu toch wel errug omslachtig te worden.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 11:18

Inderdaad, dat heb ik van horen zeggen: Ik heb het Anky horen zeggen, en dat heb ik al een aantal keren hier gemeld.

Ook heb ik al meerdere malen aangegeven dat de jury ook hiervoor goed zou moeten worden opgeleid, zodat inderdaad de FEI regels gehandhaafd worden en de ruiters zich weer meer conform deze regels zullen gaan presenteren.

Zijn jullie zo kort van "memóry" of lezen jullie maar de helft Verward , deze vragen heb ik allemaal al gehad en beantwoord in dit topic, namelijk.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:32

Zep Ach gut.

Niets zo onbetrouwbaar als "van horen zeggen", dat is dus gebakken lucht.

Oftewel, om even meteen op de titel van het topic in te gaan: show boven functionaliteit? Richt je dan niet op de trainingsmode maar de jureermode Knipoog. Want dat het scoort zoals de bekritiseerde ruiters/amazones presteren, dat mag duidelijk zijn. Aan wie ligt het dan?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:35

Q, als je zo je laatste zin leest die je zelf hebt geplaatst, denk je dan ook niet dat deze discussie dus eigenlijk kant noch wal raakt en dat je beter een nieuw topic kan openen? Over de FEI en de jury's etc.? Als dat echt je punt is?

Je bent immers behoorlijk streng in het offtopic gaan Knipoog.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 11:49

QQQQ schreef:
Inderdaad, dat heb ik van horen zeggen: Ik heb het Anky horen zeggen, en dat heb ik al een aantal keren hier gemeld.

Ook heb ik al meerdere malen aangegeven dat de jury ook hiervoor goed zou moeten worden opgeleid, zodat inderdaad de FEI regels gehandhaafd worden en de ruiters zich weer meer conform deze regels zullen gaan presenteren.

Zijn jullie zo kort van "memóry" of lezen jullie maar de helft Verward , deze vragen heb ik allemaal al gehad en beantwoord in dit topic, namelijk.

Nou Q4 ik geloof niet dat jij ze allemaal op een rij hebt en zoals ik al vaker heb gezegd, je posts raken kant noch wal.
De ene keer heb je het voorzien op het LDR systeem en de andere keer zit je weer achter Anky aan....
Nou is Anky LDR en omgekeerd... Maar bij wat jij soms zegt, ga ik mijzelf afvragen of ik nou gek aan het worden ben of jij....

En na je bovenstaande quote ben jij dus als winnaar uit de race gekomen... Je beschuldigd maar en je zeurt maar, en bedoel je weer dit en dan weer dat... Je weet het zelf niet eens!
En als jij (zoals je beweerd) je begeeft in Anky haar kringen, heb dan eens het lef om haar hierover aan te spreken....

Je praat onzin en geeft overduidelijk af op LDR en op Anky, alleen hebben vele dat niet door en gaan op in jou topic... of willen zich er juist tegen verdedigen...

Jou topic heeft een serieuze kans van slagen waar vele nuttige dingen uit voort kunnen komen, alleen weet je zelf niet waar je over praat!
Afgeven op iemand is de makkelijkste weg van de weerstand!
Want anders kun je ook een topic openen met de titel "Zijn koudbloeden geschikt voor de dressuur"... Hetzelfde als met je huidige topic krijg je ja tegen nee en zwart tegen wit...
Meningen zijn verdeeld, maar als je met de juiste kritiek en argumenten komt kun je je mening zeer degelijk en juist weergeven!

Ik heb zeker lol gehad in dit topic Clown , zeker om sommige antwoorden en andere bullshit, maar als je wilt dat we je serieus nemen zul met grover geschut moeten komen! Tenzij je nogal een naieveling bent en denkt dat je in je eentje de wereld kunt veroveren... ten opzichte van de FEI... Lukt je niet hoor, dus stop je energie daar waar nodig en hou op met deze onzin Knipoog !

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:27

Kaja, ik nodig je uit om het topic toch nog eens helemaal te gaan lezen, want je hebt duidelijk heel wat essentiele zaken gemist.
In mijn 1e post noem ik al dat Anky dit heeft voorgesteld en ik bevind me niet in haar kringen, maar ze heeft dit tijdens een openbare clinic genoemd en ik ben het in de pers ook nog een keer tegen gekomen. Ook heeft Magique blijkbaar ook hiervan gehoord, dus ik ben niet eens de enige op Bokt die dit heeft vernomen.

De discussie gaat inderdaad steeds alle kanten op, soms laat ik me meeslepen en ga ik er op in, maar regelmatig probeer ik weer het onderwerp richting het eerste bericht te sturen en hier en daar te verduidelijken (meest door herhaling) wat ik precies bedoel.

Ik heb al 10x gehoord (meest van één persoon...) dat de titel de lading niet dekt. Toch denk ik dat je na zo vaak in dit topic te hebben gepost wel eens het 1e bericht gelezen kan hebben en dus wel weten waar het topic over gaat. Als het je echt zo dwars zit, moet je misschien maar vragen of Apple voor jou de titel wil aanpassen Pling

Jij praat over juiste kritiek en argumenten, maar het enige dat jij toe in staat bent is op de man spelen en proberen iemand anders belachelijk te maken. Iets inhoudelijks komt er niet van en lezen ben je blijkbaar niet toe in staat. Als je ruzie wilt maken, ga je maar naar een schoolplein of zo.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:44

Kaja schreef:
"Zijn koudbloeden geschikt voor de dressuur"...

Hier zal Q tot de 4e hopelijk wél over mee kunnen praten Clown
En is een keer uit eigen ervaring kunnen vertellen Vingers aflikken Vingers aflikken

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:19

QQQQ schreef:
Kaja, ik nodig je uit om het topic toch nog eens helemaal te gaan lezen, want je hebt duidelijk heel wat essentiele zaken gemist.
In mijn 1e post noem ik al dat Anky dit heeft voorgesteld en ik bevind me niet in haar kringen, maar ze heeft dit tijdens een openbare clinic genoemd en ik ben het in de pers ook nog een keer tegen gekomen. Ook heeft Magique blijkbaar ook hiervan gehoord, dus ik ben niet eens de enige op Bokt die dit heeft vernomen.

De discussie gaat inderdaad steeds alle kanten op, soms laat ik me meeslepen en ga ik er op in, maar regelmatig probeer ik weer het onderwerp richting het eerste bericht te sturen en hier en daar te verduidelijken (meest door herhaling) wat ik precies bedoel.

Ik heb al 10x gehoord (meest van één persoon...) dat de titel de lading niet dekt. Toch denk ik dat je na zo vaak in dit topic te hebben gepost wel eens het 1e bericht gelezen kan hebben en dus wel weten waar het topic over gaat. Als het je echt zo dwars zit, moet je misschien maar vragen of Apple voor jou de titel wil aanpassen Pling

Jij praat over juiste kritiek en argumenten, maar het enige dat jij toe in staat bent is op de man spelen en proberen iemand anders belachelijk te maken. Iets inhoudelijks komt er niet van en lezen ben je blijkbaar niet toe in staat. Als je ruzie wilt maken, ga je maar naar een schoolplein of zo.

Clown Echt heel kostelijk.... Clown
Anky dit, Anky dat, zeg Q486 wat zit je nou het meeste dwars Haha! ?
Ik heb je idd meerdere malen uit de tent gelokt... maar voornamelijk om duidelijkheid te krijgen wat je bedoeld en wat je wilt... Het topic dekt de lading niet....

En ik speel idd op de man af, ik wind nergens geen doekjes om en zeg waar het op staat zonder uitingen van kritiek over hoe of wat of waar iemand in geloofd! Ik refereer telkens naar jou topic en jou eerste post.
Ik hoef mij niet te verantwoorden, jij wel, jij start een topic en jij uit kritiek en net op hetgeen waar ik in geloof! Dus geef ik jou kritiek en vraag om argumenten en duidelijkheid! Snappie-vouz??
Ik hoef jou geen enkele verantwoording af te leggen, jij start een discussie en jij trekt een aantal zaken in diskrediet en ik vraag waarom? Je kent de defenitie van een discussie? Ik laat immers niet snel los en voel mij ook niet snel beledigd... maar ik wil je ook niet de illusie geven dat ik vroeger met je heb geknikkerd!
Jij denkt daar blijkbaar anders over! Maar goed bij de meeste van ons was dat al meer dan overduidelijk!