Jippie schreef:Super Pepijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse"]
En ik train klassiek alleen met een andere visie en een andere benadering en uitvoering.
[/quote]
Dat zou ook van veel, als niet de meeste, LDR-ruiters gezegd kunnen worden!
[quote="QQQQ schreef:Als jij het boek goed heb bestudeerd en tot de conclusie zou komen dat de vergroeiing toch echt plaatsvind, ga je dan het LDR rijden opnieuw overdenken of zeg je dan weer "maar ik zie niets van pijn of ongemak terug in mijn paard" ?
Magique schreef:
Pijn is idd moeilijk waar te nemen, wat wel waar te nemen is is spierspanning. Wanneer er pijn aanwezig is, is bijna altijd de spierspanning erg hoog. Daardoor zal ontspanning en losgelatenheid in het lijf moeilijk(er) zijn met een paard dat pijn heeft. Dát is iets wat onder het zadel direct te merken is en waar voor mij nu juist het opvallende resultaat van LDR inzit; de paarden gaan met meer ontspanning en losgelatenheid door de baan.
Q, het punt is niet dat ik niet geloof dat er vergroeiingen plaats vinden. Dat zal best het resultaat kunnen zijn van dat onderzoek van dr. Weiler, in zijn boek zal ik dat zelf kunnen bekijken. Waar ik aan twijfel is dat hij aan dit onderzoek de conclusie kan verbinden dat die vergroeiingen komen door LDR. Die conclusie zou hij alleen kunnen trekken als hij zou weten hoe die paarden getraind werden. Dat is ook de voornaamste reden dat ik dat onderzoek wel eens zou willen zien en bestuderen, ik wil weten waarop die conclusie is gebaseerd. Of er wel een causaal verband is tussen zijn onderzoek en zijn conclusie. In principe is mijn antwoord dus op jou bovenstaande vraag; nee. Alleen met die aantekening dat ik continu het rijden en daarmee ook LDR overdenk, daar heb ik geen onderzoeken als die van dr. Weiler voor nodig.
Anders zou het zijn als blijkt dat dr. Weiler een onderzoeksmethode zou hebben gebruikt, waarbij wel duidelijk was hoe de paarden werden getraind en wat daarvan dan de gevolgen waren. Als daaruit zou blijken dat alléén LDR-gereden paarden die vergroeiingen hadden, dan is dat wel iets om er nog eens nader op in te gaan.
Mits het onderzoek ook nog betrouwbaar is natuurlijk.........
(er wordt dan ook nog steeds gezocht, andere publicaties of erkenningen)
Tyrza"]
Wordt het dan inmiddels geen tijd voor een nieuw topic?
[/quote]
Ik wacht nog op groen licht van Aqua
[quote="hoho schreef:Bovendien zouden we het verschil tussen diep rijden (en dan wel degene die het consequent doen, en niet bij soms wel en soms niet en bij de ene wel en de ander niet) en klassieke rijders zien. .........Het ging over het verschil en de nadelen en voordelen van beide systemen te zien en dat is dus niet, hoe tyrza of aqua het doet.
hoho schreef:Ik wou eerst wel komen maar ik ga zeker niet meer komen ik vind het inmiddels allemaal zo omslachtig worden. Bovendien zouden we het verschil tussen diep rijden (en dan wel degene die het consequent doen, en niet bij soms wel en soms niet en bij de ene wel en de ander niet) en klassieke rijders zien. Niet wat Aqua doet of wat tyrza doet. Ze zullen het beide op hun manier vast goed doen alleen ging daar de discussie niet over. Het ging over het verschil en de nadelen en voordelen van beide systemen te zien en dat is dus niet, hoe tyrza of aqua het doet.
Pipo schreef:Onderzoek is gedaan naar aanleiding van het achter de loodlijn rijden en dus niet specifiek op LDR of de Rollkurmethode.
Pipo schreef:Wat ik zo jammer vind in deze discussie. Is dat Aqua bijv mee is gaan discusseren...............hardstikke leuk! Maar ik lees van haar/hem kant dat het wederom een soort van reclame spot is over hoe zij de paarden trainen! En dat stoort mij echt mateloos!
Mijn verzoek (maar ja, wie ben ik he) Probeer inhoudelijk te discusseren over dit onderwerp, en ga niet steeds reclame maken voor hoe je het zelf doet.
QQQQ schreef:
Mensen willen Aqua & Tyrza zien rijden, dan mag Aqua toch wel iets over het eigen systeem melden, lijkt mij?
Aqua8horse schreef:1200 paarden en pony's van alle leeftijden, geslachten en rassen heeft H. Weiler voor zijn onderzoek gebruikt.
Pipo schreef:Wat ik zo jammer vind in deze discussie. Is dat Aqua bijv mee is gaan discusseren...............hardstikke leuk! Maar ik lees van haar/hem kant dat het wederom een soort van reclame spot is over hoe zij de paarden trainen! En dat stoort mij echt mateloos!
Mijn verzoek (maar ja, wie ben ik he) Probeer inhoudelijk te discusseren over dit onderwerp, en ga niet steeds reclame maken voor hoe je het zelf doet.
Aqua8horse schreef:Hij weet wel hoe die paarden getraind zijn, want daar gaat het onderzoek juist om.
Pipo schreef:Maar het onderzoek gaat over het achter de loodlijn rijden. Ik zou graag willen weten op welk nivo deze paarden zijn getraind. Want ik vermoed dat deze paarden op B/L nivo of lager getraind werden en ja........daar zie ik er zat van op wedstrijd, en ik geloof graag dat die nek en rugpijn hebben.
QQQQ schreef:
Er zaten paarden bij van alle niveaus.