Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pillow schreef:Kinke schreef:tja, niet goed geleerd is om stil te staan, het kan. Het kan net zo goed een signaal van een lichamelijk probleem zijn.
Ja hoor daar gaan we weer. Ook dit paard krijgt hier weer klachten toebedeeld of een slecht passend zadel. Hou nou toch eens op overal direct wat achter te zoeken. Dier kan het ook gewoon niet goed aangeleerd hebben. Ergens hierboven staat ook een advies om een 15 a 16 jarige te nemen. Wat maakt het uit of een paard 13, 15 of 10 is. Braaf is braaf heet is heet. . Ik heb een merrie gehad die altijd heet en druk was ook op haar 18e nog, de destijds 4 jarige was veel rustiger, dus leeftijd doet er weinig toe.
En TS stap je met een krukje op? Er zijn veel paarden die de druk aan een kant niet fijn vinden en met een krukje wel stil staan met opstijgen.
pillow schreef:Ja hoor daar gaan we weer. Ook dit paard krijgt hier weer klachten toebedeeld of een slecht passend zadel. Hou nou toch eens op overal direct wat achter te zoeken. Dier kan het ook gewoon niet goed aangeleerd hebben. Ergens hierboven staat ook een advies om een 15 a 16 jarige te nemen. Wat maakt het uit of een paard 13, 15 of 10 is. Braaf is braaf heet is heet. . Ik heb een merrie gehad die altijd heet en druk was ook op haar 18e nog, de destijds 4 jarige was veel rustiger, dus leeftijd doet er weinig toe.
En TS stap je met een krukje op? Er zijn veel paarden die de druk aan een kant niet fijn vinden en met een krukje wel stil staan met opstijgen.
oji schreef:Ik heb geen insta, dus kan de filmpjes niet zien.
Maar TS, je bent 15. Ik weet natuurlijk hoe lang je bent, maar zou een leuk Connemara in de grote maat niet iets voor jou zijn. Vind ik superleuke allround sportpony's, super karakter, oersterk. Worden veel gebruikt in de eventing. Voor iemand van 15 lijkt het mij veel leuker als je ook nog tussen de ponies kunt starten, met leeftijds genoten ipv tussen allemaal volwassenen. Superfijne karkaters. Worden vaak uit de UK geïmporteerd en hebben daar vaak al wat jachten gelopen en zijn daardoor het een en ander gewend.
Het is maar een idee. Maar het zijn geweldig gave allround leerponies.
oji schreef:Ik heb geen insta, dus kan de filmpjes niet zien.
Maar TS, je bent 15. Ik weet natuurlijk hoe lang je bent, maar zou een leuk Connemara in de grote maat niet iets voor jou zijn. Vind ik superleuke allround sportpony's, super karakter, oersterk. Worden veel gebruikt in de eventing. Voor iemand van 15 lijkt het mij veel leuker als je ook nog tussen de ponies kunt starten, met leeftijds genoten ipv tussen allemaal volwassenen.
Het is maar een idee. Maar het zijn geweldig gave allround leerponies.
Kmbly schreef:Ik ben te groot voor connemara, ik ben 1.76m
En heb wat mindere ervaring ermee. M’n tante heeft er een en die heeft onwijze merrie streken
k_m schreef:Maar waarom zou ze een pony moeten?? Met een paard kan ze toch gelijk verder. Zijn genoeg gewoon brave leuke paarden. Alleen denk ik voor jou budget dat je dan beter kijkt naar een iets oudere. Kan je je budget gewoon zo houden en kan je er eentje zoeken met ervaring en goede africhting.
Veraaaaah schreef:Geeft het paard je vertrouwen? Denk je dat je met haar kunt groeien? Is de klik er?
Mocht je op 1 van deze vragen twijfelen niet doen! Daar ga je later spijt van krijgen en dan moet je weer opnieuw gaan zoeken en zo blijf je bezig.
En zoek vooral een braaf paard, eentje waar je jezelf na een tijdje 100% fijn bij voelt. Als jij een fout(je) maakt moet je een paard hebben die dat vergeeft, en niet eentje die er tegenin gaat, omhoog komt etc.