Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
max66 schreef:ik snap je goede bedoelingen, maar het is toch echt de opzet dat we zo min mogelijk "vlieguren" gaan makenpfoe, ben je ongelukkig terecht gekomen dan!
Ik kan je niet echt helpen, ik snap dat je het eng vindt. De enige manier om eroverheen te komen is DOEN en weer vertrouwen krijgen, vlieguren maken.
In het zadel zit je natuurlijk gewoon stevig, dat scheelt.....
debravanesch schreef:lekker voorin los galopje draaien is heel fijn voor je balans, en vertrouwen tonen naar je paard.Ik heb weer een mijlpaal bereikt. Gegaloppeerd met 1 hand en met hele losse teugel. Ging super.
Onlangs ook grondbalk gegaloppeerd, maar je moet weten dat die van mij dan 60cm springt. Heb 1 keer geluk gehad ( ik zat te ver naar voor) maar gewoon opnieuw gedaan.
Gisteren in de buitenpiste even een opflakkering, paard achter mij schrok en mijn paard schrok van het schrikkend paard. Ze ging in galop, ik had haar heel snel terug maar ze bleef zo trippelen en dit kreeg ik er niet uit waardoor ik weer wat gespannen zat. Lesgeefster heeft dan even meegewandeld en toen ging het weer.
Goede steun van een intructeur is belangrijk, wees dan ook eerlijk over je angst
Peetstap schreef:max66 schreef:ik snap je goede bedoelingen, maar het is toch echt de opzet dat we zo min mogelijk "vlieguren" gaan makenpfoe, ben je ongelukkig terecht gekomen dan!
Ik kan je niet echt helpen, ik snap dat je het eng vindt. De enige manier om eroverheen te komen is DOEN en weer vertrouwen krijgen, vlieguren maken.
In het zadel zit je natuurlijk gewoon stevig, dat scheelt.....we gaan niet voor het brevet.
Peetstap schreef:debravanesch schreef:lekker voorin los galopje draaien is heel fijn voor je balans, en vertrouwen tonen naar je paard.Ik heb weer een mijlpaal bereikt. Gegaloppeerd met 1 hand en met hele losse teugel. Ging super.
Onlangs ook grondbalk gegaloppeerd, maar je moet weten dat die van mij dan 60cm springt. Heb 1 keer geluk gehad ( ik zat te ver naar voor) maar gewoon opnieuw gedaan.
Gisteren in de buitenpiste even een opflakkering, paard achter mij schrok en mijn paard schrok van het schrikkend paard. Ze ging in galop, ik had haar heel snel terug maar ze bleef zo trippelen en dit kreeg ik er niet uit waardoor ik weer wat gespannen zat. Lesgeefster heeft dan even meegewandeld en toen ging het weer.
Goede steun van een intructeur is belangrijk, wees dan ook eerlijk over je angst
Een instructie die met je mee kan denken is best belangerijk, het kan soms nodig zijn dat ze je er effe doordrukt, maar kan ook zijn dat je ze helemaal terugzet naar basics om spanning kwijt te raken.
Niet iedere instructie voelt dit altijd goed aan, of ziet het.
Voormij ziet goede instructie direct aan paard hoe jij je voelt, en vraagt hierna, dat klopt altijd.
Maar heel vaak ligt het ook aan onzelf, we geven te weinig reactie naar instructie terug, wat we voelen of
denken, we laten ons snel pushen ook als het niet fijn voelt.
Denk dat angst / spanning opbouwen en te bescheiden zijn in karakter heel dicht bij elkaar liggen, ervaren jullie dat ook zo?