Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Regenpier schreef:hallo allemaal,
als jullie naar de foto's in dit topic kijken: [RT-HAW] Izo ook weer aan het werk!
hoe vinden jullie dan de aanleuning?
ik weet dat er nog een hoop beter kan, maar kunnen jullie toevallig tips geven?
xxanouuk schreef:Ik heb altijd geleerd dat je veel overgangen moet rijden en ontspannen moet rijden, alleen naar mijn idee doe ik dat al best veel.
Regenpier schreef:Bedankt voor de reacties, en ik ga zeker hard werken aan aan mijn handhouding!!
In de les werken we hier ook aan, dus de opmerking dat ik niet goed of te weinig les krijg vind ik erg onterecht...
laetitia schreef:Bedankt voor je reactie Marylyn, paard zit vast in haar rug en instructrice heeft daarom aangeraden veel voltes, s-jes en wendingen te rijden en heel veel overgangen (paard is daarnaast erg druk in haar hoofd en heel snel afgeleid).
Ik wil echter weten of
1) de methode die zij toepast correct is (binnenbeen drijft richting begrenste buitenhand en vriendelijke binnenteugel sluiten en openen en ontspannen als paard ontspant, dit deed ik overigens op de voltes en met het rijden van veel overgangen draf-stap-halt-draf-halt-stap). Ik was nl. verbaasd dat paard hierdoor goed over de rug ging lopen en zijn rug opbolde en ontspande.
2) wat de juiste teugellengte is om een goede aanleuning te verkrijgen (ik moest de teugels een stuk korter pakken dan dat ik gewend ben)
maralyn schreef:ik doe altijd deur open en deur dicht.
Dus binnenteugel van de hals en buiten teugel tegen de hals, waardoor je niet trekt maar [/b]licht aangeeft met de teugel wat je vraagt[/b].
De rest gewoon op de zit!!
(ik vind de teugel overbodig wanneer het goed op zit en benen kan!)
superwoman schreef:maralyn schreef:ik doe altijd deur open en deur dicht.
Dus binnenteugel van de hals en buiten teugel tegen de hals, waardoor je niet trekt maar [/b]licht aangeeft met de teugel wat je vraagt[/b].
De rest gewoon op de zit!!
(ik vind de teugel overbodig wanneer het goed op zit en benen kan!)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat snap ik niet... wat geef je aan/ vraag je met de teugel?
Geef je nu wel of geen kneepjes?
superwoman schreef:laetitia schreef:Ik wil echter weten of
1) de methode die zij toepast correct is (binnenbeen drijft richting begrenste buitenhand en vriendelijke binnenteugel sluiten en openen en ontspannen als paard ontspant, dit deed ik overigens op de voltes en met het rijden van veel overgangen draf-stap-halt-draf-halt-stap). Ik was nl. verbaasd dat paard hierdoor goed over de rug ging lopen en zijn rug opbolde en ontspande.
2) wat de juiste teugellengte is om een goede aanleuning te verkrijgen (ik moest de teugels een stuk korter pakken dan dat ik gewend ben)
Waarom die kneepjes?
Hoe kan een kneepjes gevende binnenhand ook vriendelijk zijn?
Niet aanvallend bedoeld, maar zou juist graag een goed antwoord daarop krijgen.
laetitia schreef:Dat vraag ik mij dus ook al dagen af Superwoman...instructrice noemt het echter geen kneepjes maar mijn hand openen en sluiten. Ik vraag hier om de mening van deskundigen of zij de methode van de instructrice correct vinden, als zij dit in de grotere contest van mijn verhaal plaatsen (het vastzitten van de rug en daardoor moeilijk vwnw kunnen gaan, veel voltes en wendingen rijden, veel overgangen en uiteindelijk bolde paard haar rug stukjes mooi op)