Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zorry schreef:Ik meld me hier ook even.
Alleen nu sinds een week komt hij er gewoon bijna niet meer op, tijdens het hangen blijft hij staan maar zodra hij ze been er over wil doen dan schiet hij vooruit of springt opzij.
Met vandaag het gevolg dat hij mij omver heeft gelopen en over me heen is gelopen.
Heeft iemand misschien een tip hoe we dit het beste op kunnen lossen want we weten het even niet meer.
Olga88 schreef:@ zorry, ligt je zadel verder goed? En kan je 'm al ontspannen en nageeflijk rond rijden?
Het kan natuurlijk een schrikreactie zijn, zou iig heeel langzaam/rustig doen en veel oefenen weer. Het is ook best eng als je in 1 keer rechts achter een been voorbij ziet komen. Gewoon even een stapje terug doen voor de zekerheid.
montyjansen schreef:Olga88 schreef:@ zorry, ligt je zadel verder goed? En kan je 'm al ontspannen en nageeflijk rond rijden?
Het kan natuurlijk een schrikreactie zijn, zou iig heeel langzaam/rustig doen en veel oefenen weer. Het is ook best eng als je in 1 keer rechts achter een been voorbij ziet komen. Gewoon even een stapje terug doen voor de zekerheid.
ik denk dat hij zo bang is geworden van opstappen, misschien inderdaat zadel niet goed passend, dat het best wel een probeem is dat weer goed te krijgen, ik heb er net een gehad daar kon men ook niet meer op, duurde best wel een paar dagen oefenen met onze BOB om hem weer rustig stil te laten staan, heb best wel wat ervaring met dit soort problemen. gewoon een pasje terug? misschien wel twee pasjes. veel geduld gewenst.
montyjansen schreef:Klijntjuh schreef:Wat leuk Gem!Sturen gaat best oke.
Tot ze naar stal wil en wil etenDan gaat ze gewoon!
Maar ben trots op mijn meissie!
moes je toch maar eens een goed gesprek met hem beginnen dat dat niet kan.
is erger als een verwend kindje, kan een gevaarlijke wending krijgen.![]()
Odessa1 schreef:Lijkt mij toch ook geen goed idee daar aan toe te geven![]()
Ah gos enny, nou dat wil hij voortaan dus ook wel laten dat kauwen. Deamen doet dat ook in het touw kauwen. Ik laat hem altijd maar.
Deamen wordt steeds sterker en wakkerder. Gisteren een rondje gewandeld. Hij was fris maar goed te houden.
Daarna nog even gehangen en gehupst naast hem. Het biksjes concept geprobeerd maar hij wil dus dan alleen nog maar biksjes.
Hij wordt helemaal wild op die dingen.
Met hangen wil hij er nog wat voor weg lopen soms, dus als je gaat hangen dan pasjes opzij doen maar dat lijkt mij normaal en nog een balans zoeken? Doe het zonder zadel nog. Sta op het krukje en ga dan hangen. Of kan ik het beter anders doen?
montyjansen schreef:Klijntjuh schreef:Helaas zijn de stallen in dezelfde hal als de rijbak, en de bak kan niet worden afgesloten
Maar ik ga er zeker mee aan de slag!
hij moet wachten, als jij dat wil, ook al sta je voor de staldeur.