[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:01

Joolien schreef:
Een goede instructeur vinden is moeilijk. Heb in 16 jaar dat ik rijd pas 1 instructeur gehad waar ik me helemala goed bij voel. Ron van Eerden, misschien ken je hem Marcel?

Nee, sorry, nooit van gehoord. Maar ik ken ook niet iedereen, hoor, dus dat zegt niet alles.

Mootje

Een goede instructeur is inderdaad moeilijk te vinden. Ben ik even blij dat ik hem sinds 3jaar gevonden heb. Marcel kent hem wel. Daarvoor heb ik bij dezelfde instructeur als Joolien gelest.

Anoniem

MarcelDufour schreef:
Joolien schreef:
Een goede instructeur vinden is moeilijk. Heb in 16 jaar dat ik rijd pas 1 instructeur gehad waar ik me helemala goed bij voel. Ron van Eerden, misschien ken je hem Marcel?

Nee, sorry, nooit van gehoord. Maar ik ken ook niet iedereen, hoor, dus dat zegt niet alles.

Haha je weeet maar nooit ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:02

schoentje schreef:
Haha, ja die kroegen zul je wel kennen!!

Nobody likes a smartass!!!! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:04

MarcelDufour schreef:
Joolien schreef:
He, daar zit toch een goede ijssalon? Of ben ik nou gek?!
(heb meerdere liefhebberijen buiten paardrijden.. ijs is daar een grote van en mijn Sjol komt uit Limburg...)

Goeie Ijssalon ken ik hier niet. Een groenteboer, bakker en Slagerij, en heel veel kroegen, dan heb je het wel gehad.

Ook handig, maar ijssalon is een must.. moet daar in de buurt wel zitten.. (Nederweert zit er wel 1)

Palingrokerij zit er wel volgens mij.. (stond altijd zo'n bord) Hou niet van paling... :+

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:04

Katja schreef:
schoentje schreef:

Een instructeur moet idd bij je passen.
Je moet er gewoon een echte klik mee hebben, en die moet jou kunnen aanvoelen.
En een fris oog doet ook veel, op een gegeven moment wordt iedereen een beetje bedrijfsblind.

Klopt.
Maar als je na iedere training het gevoel hebt, dat je wat bij hebt geleerd, dan is het toch goed?

Bedrijfsblindheid voorkom je ook door op concoursen om je heen te kijken en te overleggen met collega's. Zo is Piet Raijmakers een super voorbeeld van een kerel die nooit te beroerd is om je wat tips te geven tijdens het parcours lopen. Daar moet je als ruiter dan ook gretig gebruik van maken!
En discussie's op bokt houden je denk ik ook wel 'fris'
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 16-02-10 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:06

marcel.....ik heb net even je onderschrift gejat....
heb je zinnetje gebruikt voor een andere troll in een ander topic.
en die begon te poepen in dat topic!
je onderschrift is echt brilliant!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:10

schoentje schreef:
Klopt.
Maar als je na iedere training het gevoel hebt, dat je wat bij hebt geleerd, dan is het toch goed?

Bedrijfsblindheid voorkom je ook door op concoursen om je heen te kijken en te overleggen met collega's. Zo is Piet Raijmakers een super voorbeeld van een kerel die nooit te beroerd is om je wat tips te geven tijdens het parcours lopen. Daar moet je als ruiter dan ook gretig gebruik van maken!
Daar heb je helemaal gelijk in maar de gemiddelde springruiter komt niet verder dan een landelijk concours en daar heb je lang niet altijd iemand die wat zinnigs te melden heeft.
Toen ik nog nationaal sprong maakte ik ook altijd gretig gebruik van de kennis van anderen maar nu ben ik vooral op zoek naar een fijne instructeur die me af en toe even kan helpen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:10

He Knoopje,

Heb je Piet z'n gymnastiek lijn al uitgeprobeerd?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:12

Sjolvir schreef:
Ook handig, maar ijssalon is een must.. moet daar in de buurt wel zitten.. (Nederweert zit er wel 1)
Palingrokerij zit er wel volgens mij.. (stond altijd zo'n bord) Hou niet van paling... :+

Palingrokerij? Het lijkt wel alsof ik mn dorp nog eens moet verkennen. Volgens mij hebben ze er stiekem Volendam II van gemaakt terwijl ik weg was!!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:15

Inderdaad van om je heen kijken en luisteren leer je veel.
Ik heb regelmatig in Roggel en Asten(Heusden)gelest met mijn instructeur.Als daar Piet,Albert,Mathijs aan het trainen waren hield ik mijn oogjes en oortjes goed open.Ze stonden ook open voor tips,helaas heeft het niet bij mij niet mogen baten :D
Voor ons als (hobby)ruiters is het volgens mij niet te vergelijken met jullie als beroeps.Ik kan bij ons in de regio minder leren van mijn collega`s :o

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:17

Katja schreef:
schoentje schreef:
Klopt.

Daar heb je helemaal gelijk in maar de gemiddelde springruiter komt niet verder dan een landelijk concours en daar heb je lang niet altijd iemand die wat zinnigs te melden heeft.
Toen ik nog nationaal sprong maakte ik ook altijd gretig gebruik van de kennis van anderen maar nu ben ik vooral op zoek naar een fijne instructeur die me af en toe even kan helpen.

Landelijk zijn ook vaak de meeste te haastig om te overleggen (incl. me :o ) Maar toch voeren we vaak korte discussie's tijdens het losrijden of de prijsuitrijking, daar word je vaak toch wijzer van, ook van mensen van een gelijk of minder nivo.
Goede instructie vinden is gewoon een kwestie van proberen.
Ik ben blijven hangen bij Henk vd Broek. Ben per toeval bij hem terecht gekomen, omdat hij toendertijd de junioren lesgaf.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:18

schoentje schreef:
Landelijk zijn ook vaak de meeste te haastig om te overleggen (incl. me :o ) Maar toch voeren we vaak korte discussie's tijdens het losrijden of de prijsuitrijking, daar word je vaak toch wijzer van, ook van mensen van een gelijk of minder nivo.
Goede instructie vinden is gewoon een kwestie van proberen.
Ik ben blijven hangen bij Henk vd Broek. Ben per toeval bij hem terecht gekomen, omdat hij toendertijd de junioren lesgaf.

Henk is goed. Northon! haha...zit ie nog in sevenum?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:20

MarcelDufour schreef:
Sjolvir schreef:

Palingrokerij? Het lijkt wel alsof ik mn dorp nog eens moet verkennen. Volgens mij hebben ze er stiekem Volendam II van gemaakt terwijl ik weg was!!

Echt stond altijd een bord.. (vond dat altijd belachelijk, in Limburg)
Net voorbij de rotonde.. (was toen nog geen rotonde..is dus even terug..
Nog van voor de omlegging van de Napoleonsweg zelfs. heb mijn pony al een tijdje
kom daar niet meer zo vaak, ken wel de bossen voor buitenritten daar op mijn duimpje.)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:20

clarence schreef:
He Knoopje,

Heb je Piet z'n gymnastiek lijn al uitgeprobeerd?

nee ik heb het paard wat het meeste kende verkocht.
heb gewoon 4 stallen leeg!
1 paard ga ik morgen weer mee aan het werk,dus eerst even dressuur prikken,van het weekeinde neem ik die mee een rondje B,even kijken hoe ze is in het parcours heb haar net dus even kijken en voelen.ze heeft al L gelopen.
de andere 2 rijd mijn vriend dat zijn zeg maar de niet zo brave...
maar ik ga paarden kijken deze week dus heb binnenkort wel een slagtoffer.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:21

MarcelDufour schreef:
Henk is goed. Northon! haha...zit ie nog in sevenum?

yep.
Kort uitstapje gehad naar roosendaal, maar nu weer terug op z'n eigen stek.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:21

Henk v/d Broek ken ik alleen als ruiter en dat deed hij heel fijn. Hij heeft nog een paard van ons gereden en was 1 van de weinigen die er netjes mee overweg kon.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een goede instructeur die ook nog een beetje verstand heeft van hunters omdat het paard dat ik rijd over twee jaar naar de VS gaat (heeft al een Amerikaanse eigenaar) om daar voornamelijk hunterrubrieken te lopen.
Ik heb afgelopen zomer wel hunters getraind in Amerika maar ik ben bang dat ik toch een paar ogen aan de kant kan gebruiken. Iemand een tip bij wie ik eens zou moeten kijken?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:24

Katja schreef:
Henk v/d Broek ken ik alleen als ruiter en dat deed hij heel fijn. Hij heeft nog een paard van ons gereden en was 1 van de weinigen die er netjes mee overweg kon.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een goede instructeur die ook nog een beetje verstand heeft van hunters omdat het paard dat ik rijd over twee jaar naar de VS gaat (heeft al een Amerikaanse eigenaar) om daar voornamelijk hunterrubrieken te lopen.
Ik heb afgelopen zomer wel hunters getraind in Amerika maar ik ben bang dat ik toch een paar ogen aan de kant kan gebruiken. Iemand een tip bij wie ik eens zou moeten kijken?

emiel hendrix, robert baader, albert voorn, wiljan laarakkers

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:25

schoentje schreef:
Klopt.

Klopt, Piet is de meester van een paard ontspannen werken.
Maar de kansen die jij hebt, en de ruiters waar jij mee kunt praten, die kans hebben er maar heel weinig!
Komt ook omdat jij al heel jong compleet geaccepteerd was door de 'incrowd', dus jij ziet ze niet meer als die grote onbereikbare ruiters. Voor jou zijn ze gewoon Piet, Jos, Henk en noem maar op.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:29

Katja schreef:

Als het om Hunters gaat dan adviseer ik je Gabriel Coumans, boven alle anderen. Mr. Amerika himself!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:30

Natuurlijk! dat ik daar zelf niet op kwam :oo
Zal wel door de carnaval en alcohol komen. :D
Daarom ga ik nu maar te bed. We hebben vandaag het klokje rond gefeest *\o/* -O-
truste! :z
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 16-02-10 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:30

schoentje schreef:
Natuurlijk! dat ik daar zelf niet op kwam :oo

Ja...verbaasde me ook. Ik dacht, kom ik help ff! :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:31

schoentje schreef:
Katja schreef:

emiel hendrix, robert baader, albert voorn, wiljan laarakkers
Nadeel is dat die allemaal flink uit de buurt zitten voor me en dat red ik op dit moment naast werk, lesgeven en studie gewoon niet.

Gabriel Coumans had ik nog niet bedacht, waar zit die tegenwoordig. (heb de beste man al járen niet gezien)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:32

Katja schreef:
Nadeel is dat die allemaal flink uit de buurt zitten voor me en dat red ik op dit moment naast werk, lesgeven en studie gewoon niet.
Gabriel Coumans had ik nog niet bedacht, waar zit die tegenwoordig. (heb de beste man al járen niet gezien)

Deurne.

Gabriel weet echt precies wat er van een Hunter gevraagd wordt, en heeft gelijk een enorm Amerikaans klantenbestand.
Laatst bijgewerkt door Springert op 16-02-10 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:33

Deurne is alweer iets minder ongunstig dan Limburg of Markelo. Daar ga ik eens even achteraan, bedankt voor het meedenken.