Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
natasja1991 schreef:ff een moeilijke
ik rij op manegepaarden, en ik kan in stap meestal alle paarden wel aan de teugel rijden, maar als ik de hulpen geef voor in draf te gaan gaat het paard weer met z'n hoofd omhoog en ik krijg de ontspanning en de druk ook niet meer goed. Maar als ik weer terug ga naar stap lukt het wel weer om aan de teugel te lopen.
wie kan mij helpen
niemandies schreef:Er is altijd hoop hoornou ik heb dus ook problemen met aan de teugel lopen ik kreeg mijn merrie totaal niet aan de teugel nu nog steeds niet hoor maar er zit wel vooruitgang in hoor want ik blijf het gewoon vragen en ze gaat steeds meer naar benenden lopen dus er is hoop
unica schreef:Unica is mijn hele lieve fjord ze was 7 toen we haar kregen!
ik ben nu dus een jaar op haar aan het rijden, ze was bij haar vorige eigenaar een beetje verpest, ze kreeg altijd haar zin etc. en is ook absoluut niet door gereden, ik heb unica nu lekker aan het rijden ze is op conditie alleen heb ik moeite met haar aan de teugel te rijden! ze loopt egt stukjes aan de teugel maar vaak is het veelste laag naar beneden!
ik rijd veel overgangen etc.![]()
wie heeft er tips?
Yamcha schreef:Dan doe je toch te veel met je handen. Maa rhet gaat er niet om dat je de neus naar je toe rijd, maar dat de rug bol wordt, en het paard gaat "dragen" op de achterhand. En als je dat hebt, komt de neus ook wel naar beneden, maar wordt ze niet sloom.
Somebitch schreef:Bij mijn pony gaat hij een paar pasjes aan de teugel en dan gaat zijn koppie weer omhoog. Dit is voornamelijk in draf. In stap loopt hij netjes aan de teugel en in de galop ook wel, niet erg netjes maar dat komt omdat hij erweleens uit wil vallen en ik hem iets meer bij elkaar moet rijden.
june20 schreef:ik merk wel dat hij mijn hand vaak zoekt. door een beetje te schudden met zijn hoofd. dit was ook al een wat oudere foto hij gebruikt nu ook zn achterhand al beter. bedankt voor de tips
Somebitch schreef:Bij mijn pony gaat hij een paar pasjes aan de teugel en dan gaat zijn koppie weer omhoog. Dit is voornamelijk in draf. In stap loopt hij netjes aan de teugel en in de galop ook wel, niet erg netjes maar dat komt omdat hij erweleens uit wil vallen en ik hem iets meer bij elkaar moet rijden.