[centraal] Problemen met aan de teugel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] Problemen met aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:52

Hoe vraag jij dat dan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:59

natasja1991 schreef:
ff een moeilijke Tong uitsteken

ik rij op manegepaarden, en ik kan in stap meestal alle paarden wel aan de teugel rijden, maar als ik de hulpen geef voor in draf te gaan gaat het paard weer met z'n hoofd omhoog en ik krijg de ontspanning en de druk ook niet meer goed. Maar als ik weer terug ga naar stap lukt het wel weer om aan de teugel te lopen.

wie kan mij helpen Verward

dan doe je het óf verkeerd en dat het paard in stap toch reageerd om onder de druk uit te komen
óf je timing en druk is in draf nog niet optimaal en zul je gewoon moeten blijven oefenen (met het leren voelen)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:15

niemandies schreef:
nou ik heb dus ook problemen met aan de teugel lopen ik kreeg mijn merrie totaal niet aan de teugel nu nog steeds niet hoor maar er zit wel vooruitgang in hoor want ik blijf het gewoon vragen en ze gaat steeds meer naar benenden lopen dus er is hoop
Er is altijd hoop hoor Knipoog (vooral als je les hebt). Je mag nooit opgeven. Maar net zoals Yamcha wil ik ook wel eerst weten hoe je het "aan de teugel lopen" vraagt Ja.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:49

unica schreef:
Unica is mijn hele lieve fjord ze was 7 toen we haar kregen!
ik ben nu dus een jaar op haar aan het rijden, ze was bij haar vorige eigenaar een beetje verpest, ze kreeg altijd haar zin etc. en is ook absoluut niet door gereden, ik heb unica nu lekker aan het rijden ze is op conditie alleen heb ik moeite met haar aan de teugel te rijden! ze loopt egt stukjes aan de teugel maar vaak is het veelste laag naar beneden!

ik rijd veel overgangen etc. Bloos
wie heeft er tips? Haha!

Voor een fjord is aan de teugel lopen aardig moeilijk. Probeer dus veel overgangen en figuren te rijden, zodat ze zich goed ontspant en los is. Probeer de overgangen zo vloeiend mogelijk te maken. Als het echt niet lukt, probeer het anders eens met een hulpteugel die je dan op de langste stand zet, dan kan je kijken of ze het wel begrijpt!

Succes! Knipoog

anGeLaa_AjaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:09

Ik rijd op manegepaarden en sommige lopen bij iedereen aan de teugel en sommige paarden lopen bij bijna niemand aan de teugel dus bij mij verschild het op wie ik rijd of ik wel of niet aan de teugel rijd..
Ik rijd vaak op angela en die heeft een korte hoge nek dus die loopt niet aan de teugel en ik weet niet hoe ik dat moet vragen want ik heb dat nooit geleerd ( heb leren rijden op een andere manege). ik rijd ook wel eens op Harry en die loopt al bijna automatisch aan de teugel. We moeten in de les wel proberen om de neus naar ons toe te rijden, maar dat lukt me nooit op angela zo sloom gaat en dan zit ik aan te sporen en als ik dan die neus naar me toe wil rijden gaat ze weer sloom..Beetje irritant geval dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:28

Dan doe je toch te veel met je handen. Maa rhet gaat er niet om dat je de neus naar je toe rijd, maar dat de rug bol wordt, en het paard gaat "dragen" op de achterhand. En als je dat hebt, komt de neus ook wel naar beneden, maar wordt ze niet sloom.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:33

Yamcha schreef:
Dan doe je toch te veel met je handen. Maa rhet gaat er niet om dat je de neus naar je toe rijd, maar dat de rug bol wordt, en het paard gaat "dragen" op de achterhand. En als je dat hebt, komt de neus ook wel naar beneden, maar wordt ze niet sloom.

Misschien in combi met je zit, sommige paarden vertragen als je achter de beweging blijft.
Een goede co is als je probeert soms 2x te staan en 1 x te zitten.
Zo weet je dus of je onafhankelijk zit en niet te eel aan d teugel hangt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:35

Bij mijn pony gaat hij een paar pasjes aan de teugel en dan gaat zijn koppie weer omhoog. Dit is voornamelijk in draf. In stap loopt hij netjes aan de teugel en in de galop ook wel, niet erg netjes maar dat komt omdat hij erweleens uit wil vallen en ik hem iets meer bij elkaar moet rijden.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:56

Somebitch schreef:
Bij mijn pony gaat hij een paar pasjes aan de teugel en dan gaat zijn koppie weer omhoog. Dit is voornamelijk in draf. In stap loopt hij netjes aan de teugel en in de galop ook wel, niet erg netjes maar dat komt omdat hij erweleens uit wil vallen en ik hem iets meer bij elkaar moet rijden.

Bij de stap en galop kan het paard het makkelijkst ontspannen in de rug.
De draf zal je paard dus moeilijk vinden om zijn/ haar balans te houden onder de ruiter, zodra de balans verloren wordt gaat zijn/ haar hoofd omhoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:12

@ Somebitch: denk dat je zelf de oplossing wel weet Knipoog
Probeer hem meer bij elkaar te rijden. Been eraan, steun op de buitenteugel, en goed voorwaarts rijden, let er ook op dat je zelf goed met de beweging meegaat... Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:13

Heb vanavond ook les maar ik dacht ik vraag het hier even Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:35

Probleem is bijna opgelost! Ik moest wat losser in mijn armen zijn en meegaan met zijn beweging, hij ging op een gegeven moment echt zoeken naar mijn hand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:01

Super!!! Goed gevoel denk ik!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:59

Ja echt super Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:14

En nu blijven doorzetten Alison Haha! !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:15

Zal wel lukken hoor Tong uitsteken Volgende week weer les dus Tong uitsteken

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:23

hey, mijn lievelingspony werkt ontzettend tegen als ik m aan de teugel probeer te krijgen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:24

ff een stipje , vind het wel intressant om het topic ff door te lezen Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:30

Ponymoenira, heb je mischien meer uitleg, aan de hand van deze informatie kunnen we namelijk niets! Je paard moet eerst ontspannen zijn wil hij aan de teugel komen Knipoog

XxSultanxX stipjes mogen niet meer, je kan het wel bookmarken Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:29

heb ook een vraag:
mijn paard een kwpn van 172 is 17 en heeft paar jaar geleden m2 gelopen.
ik heb hem nu 2 maanden maar krijg hem niet mooi rond hij ontspant erg netjes maar loopt met wat langere nek naar beneden. kan het zijn omdat hij wat ouder is en het langer geleden is dat hij dit moest doen hij dit nu niet wil of omdat het er weer gewoon een beetje terug in moet komen.
we trainen elke dag en we gaan ook steeds meer vooruit heb ook priveles maar misschien een tip van iemand die dit ook heeft

hier een beeld van hoe hij aan de teugel loopt:
Afbeelding
hij loopt inmiddels al een stukje ronder.
dit was toen ik hem net had

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:32

Probeer de achterhand te activeren, hem lekker ontspannen te laten lopen.. veel overgangen en schijnovergangen, niet teveel in zijn mond zitten, hij moet JOU hand op komen zoeken en JIJ niet zijn mond. Veel voltes, slangevoltes. Als je op de langezijde zit probeer dan stelling naarbinnen, dat doe je een paar stappen en dan zet je hem weer recht.

Probeer alles te buigen wat hij buigen kan.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:35

ik merk wel dat hij mijn hand vaak zoekt. door een beetje te schudden met zijn hoofd. dit was ook al een wat oudere foto hij gebruikt nu ook zn achterhand al beter. bedankt voor de tips

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:36

Graag gedaan Lachen Hopelijk helpt het Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:22

june20 schreef:
ik merk wel dat hij mijn hand vaak zoekt. door een beetje te schudden met zijn hoofd. dit was ook al een wat oudere foto hij gebruikt nu ook zn achterhand al beter. bedankt voor de tips

Dit begrijp ik niet?

x_elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:39

Somebitch schreef:

Dit probleem heb ik ook met mij paard.