Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 13:37

Sjuimpje schreef:
Ik ben zo vrij geweest,
heb niet lang hoeven te zoeken want ik bedacht gewoon een hengst met een flinke kap en voerde deze in op Google.

Donnerhall, neus er uit, fantastisch op het achterbeen, maar de nek niet als hoogste punt. Is door zijn exterieur ook vrijwel onmogelijk.
Afbeelding

Destijds had ik het inderdaad beter gezegt, maar ik dacht dat iedereen dat nu toch wel wist.....niet dus.... Rolleyes

Nek hoogste punt van wervelkolom.

Steigerende paarden e.d. ook buiten beschouwing gelaten net als halsstrekkende paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:56

Dat plaatje heb je ook gehad, Q
En daar was je het met mee eens dat dit een slecht getraind paard was

Moet ik 10 plaatjes zoeken dan?
Ga ik mooi niet doen Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:11

runningkawa schreef:
Dat plaatje heb je ook gehad, Q
En daar was je het met mee eens dat dit een slecht getraind paard was

Moet ik 10 plaatjes zoeken dan?
Ga ik mooi niet doen Haha!

Nee, welk plaatje had je ook weer laten zien? Oja! De valse knik! Was met de neus voor de loodlijn èn nek (t/m knik...) hoogste punt.
Meen dat jij nog op zoek zou gaan naar nek hoogste punt maar neus achter de loodlijn of neus voor de loodlijn, nek niet hoogste punt (denk die laatste). Je moest toen weg, maar had beloofd 'm later nog te plaatsen. Daarom noemde ik het nu.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:17

QQQQ schreef:
Ik heb niet de illusie dat bokt zoveel invloed heeft hoor Knipoog

Weer een foute aanname Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:19

Jij zei dat een paard dat voor de LL liep, altijd de nek als hoogste punt had.
Ik beweerde van niet en heb een paard dat ruim voor de LL liep, laten zien, maar niet de nek als hoogste punt had.
Maar idd met een giga valse knik.

Dus voor de LL is niet meteen goed (zoals in dit topic wel beweerd werd.)

En dat heb ik idd gedaan net voor ik weg moest,maar plaatje was duidelijk genoeg om er niet nog meer op terug te komen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:29

runningkawa schreef:
Jij zei dat een paard dat voor de LL liep, altijd de nek als hoogste punt had.
Ik beweerde van niet en heb een paard dat ruim voor de LL liep, laten zien, maar niet de nek als hoogste punt had.
Maar idd met een giga valse knik.

Dus voor de LL is niet meteen goed (zoals in dit topic wel beweerd werd.)

En dat heb ik idd gedaan net voor ik weg moest,maar plaatje was duidelijk genoeg om er niet nog meer op terug te komen.

Hij had de nek wel nog nèt als hoogste punt hoor, die knik zat er nog nèt onder (meen ik....plaats 'm anders nog 's?)

For the sake of discussion: Kan achter de LL de nek ooit hoogste punt zijn? (steigeren e.d. buiten beschouwing latend)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:29

Aimee schreef:
QQQQ schreef:
Ik heb niet de illusie dat bokt zoveel invloed heeft hoor Knipoog

Weer een foute aanname Frusty

Haha!
Dreem on Dromen Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:36

Bijna jammer dat je kennelijk niet weet dat er héél veel wordt meegelezen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:44

Aimee schreef:
Bijna jammer dat je kennelijk niet weet dat er héél veel wordt meegelezen.

Dat heb ik ook wel gezien aan het "bekeken" nummer, maar of dat betekend dat hetgeen gelezen wordt echt invloed uitoefend...?
Zou leuk zijn, soms, maar ik denk dat die invloed toch erg tegen zal vallen.
Heeft Baas-Bokt daar misschien cijfertjes van Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:19

QQQQ schreef:
Kaja schreef:
@ Q4: Wat is nu eigenlijk je bedoeling van je topic?
Ik heb gezegd dat je op- en aanmerkingen kant noch wal raken omdat ik simpelweg niet weet waar je naar toe wilt of wat je met dit topic wilt bereiken...

Eigelijk is een groot deel daarvan al bereikt, namelijk:
-Niemand hier wil aanpassing van de regels.
-Achter de LL moet bestraft op wedstrijd, maar hoe precies en hoe streng, daar is wat verdeeldheid over.
-Volgens Magique (geloof ik), lag de nadruk op het voorstel van Anky over het aanpassen van de regels bij het punt nek als hoogste punt, niet zo zeer plaatsing van de neus voor de LL. Naar mijn mening is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden. RK zou nog met een plaatje komen.....

De hele LDR trainingsdiscussie en het Weiler verhaal is er bijgehaald, maar daar ging dit topic eigenlijk niet over.

Bloos Nou dan zal ik er wel een paar missen.... Clown !

Hiermee wil je dus bereiken dat "alle" regels over de LL worden aangepast..??? Jij wil dus voorkomen dat alle paarden niet meer achter de LL komen? Jij bent toch een aanhanger van het klassieke systeem??
Dus wil je doen VOORkomen dat jou systeem HET systeem is?
(Let op de klemtomen a.u.b.!).

Ik zie dit dus wel als een aanval op het LDR systeem omdat wij laag, diep en rond trainen en wij het neusje tijdens de training graag achter de LL zien.... Correct me if I'm wrong....

Conclusie: Via een omweg val jij het LDR systeem aan, jij zegt de regels te willen veranderen omdat jij je bedenkingen hebt, maar ondertussen ben je een fanatieke voorstander van het klassieke systeem!

OF

Jou "koudbloed", neem aan dat je avatar jou "dressuurpaard" is, kan het LDR systeem niet aan c.q. beoefenen omdat het te weinig ruimte heeft in omgeving van de atlas... Zijn kaaklijn zit in de weg...Je voldoet simpelweg niet aan de "ideale" en correcte bouw...

Ik discuseer momenteel ik Q4 taal...
Waarheid als een Koe ...
Voor degene die mij nu niet meer snappen Tong uitsteken ...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 15:42

Nee, Kaja, IK wil de regels laten zoals ze zijn. Anky schijnt met wat anderen te lobbyen voor aanpassingen. Deze anderen rijden ook volgens het LDR systeem en daar kwam de vraag van mij vandaan of de training er van invloed op is, dat deze paarden moeilijker of niet voor de loodlijn gepresenteerd kunnen worden.
Blijkbaar is het ook met deze paarden mogelijk, dus rest de vraag waarom men de regel dan wel zou willen aanpassen?

FYI is mijn koudbloed ook prima in staat om zich achter de loodlijn op te rollen hoor. Zo erg zit die kaaklijn niet in de weg (heeft makkelijk de nodige 3 vingers ruimte achter de kaak).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:08

Q

Veel plezier met opzoeken Lachen

ik ga de pagina's niet 1 voor 1 af zoeken op een bokt wat zoeken niet meer mogelijk maakt.
Je was het er duidelijk mee eens, dat dit paard slecht liep, zijn nek slecht had.

Ondanks zijn neus voor de LL

Wil je daar verder overin gaan, mag je zelf zoeken.
Mijn punt was duidelijk, dat nues voor de LL, ook een valse knik kan hebben, met niet de nek op het hoogste punt, zoals het volgens jou hoort.

Jammer, dat je het nu anders gaat vertellen en nog niet aanneemt, dat er in elke manier van rijden, fouten kunnen zijn.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:16

QQQQ schreef:
Nee, Kaja, IK wil de regels laten zoals ze zijn. Anky schijnt met wat anderen te lobbyen voor aanpassingen. Deze anderen rijden ook volgens het LDR systeem en daar kwam de vraag van mij vandaan of de training er van invloed op is, dat deze paarden moeilijker of niet voor de loodlijn gepresenteerd kunnen worden.
Blijkbaar is het ook met deze paarden mogelijk, dus rest de vraag waarom men de regel dan wel zou willen aanpassen?

FYI is mijn koudbloed ook prima in staat om zich achter de loodlijn op te rollen hoor. Zo erg zit die kaaklijn niet in de weg (heeft makkelijk de nodige 3 vingers ruimte achter de kaak).

Goed, je baalt dus....
Anky vraagt en Anky krijgt misschien ook wel haar gelijk...
Tal van regels zijn door de FEI door de loop van de jaren gewijzigd...
Ik vind het "bijschaven" van deze regel niet van belang in de zware tour... Hou liever in de gaten dat zij dat niet doen in de basis... ga daar leuren dat er teveel nog achter de LL lopen!! Natuurlijk niet bij de B, maar ga kanttekeningen maken bij de Z1/Z2, welke door willen stromen naar de ZZ-licht... Zij rijden hun paard op of over de kop, zij moeten kunnen bepalen waar hun paard het hoofd houd.
Niet Anky en haar collega ruiters, zij kunnen namelijk het hoofd van hun paard plaatsen waar zij het hebben willen...

En dan de onzin dat LDR training zorgt voor een zware kap, te grove bespiering van de hals en al die bullshit, dat is gewoon pure onzin...
Elke hengst heeft een zware kap, daar dienen wij rekening mee te houden. Maar paarden (ruinen) als Bonfire en Rembrandt beide getraind in het LDR systeem, hebben absoluut geen overbespiering op de hals.... Geen moeite en het hoofd is overal te plaatsen...

Vanaf de andere kant zou ik het juist bij overbespiering bedenken dat paarden juist dan niet achter de LL kunnen komen juist vanwege de "dikke nek"..... Dit is dus waarschijnlijk een kanttekening voor je "eigen" systeem Knipoog !

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 16:28

Kijk Kaja, als jij de persoonlijke tintjes in je posts zou weglaten, zou er misschien nog eens een nuttige discussie kunnen ontstaan.

Eens: een dikke gespierde (en dus korte) boven(hals)lijn, zou het eerder onmogelijk maken om dat hoofd (te) ver af te laten buigen.

Een (te) ver opgerekte spier, zou daar dan mogelijk wèl moeite mee kunnen hebben.

Als de regels worden aangepast, zou dat voor alle klassen tellen.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 16:34

runningkawa schreef:
Afbeelding
En deze knik komt niet door de hengstenkap, want ook dan loopt het mooi rond

Nu ben ik echt weg

Doei, tot later Lachen

QQQQ schreef:
Dit is een valse knik, die zit er gewoon in (door verkeerde training). Neus is voor de loodlijn, nek zit wel op hoogste punt (ongeveer samen met de valse knik dan, helaas).

Hebbes RK!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:44

Q, ergens vroeg jij om een foto waarbij het paard zijn/haar nek niet als hoogste punt heeft, dus onder de schoft als ik je goed heb begrepen (jij had het over de wervelkolom?) en dan met de neus voor de LL? Die zijn er zat, kwestie van een plaatje opzoeken van iemand die VWNW rijdt. Ik had er ook eentje in mijn profiel staan zelfs, maar die werken nu helaas niet. Terwijl dat paard ook wel eens met de neus achter de LL getraind werd.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:46

Kaja schreef:
Maar paarden (ruinen) als Bonfire en Rembrandt beide getraind in het LDR systeem, (...).

Om het simpel te houden: Haha!
Rembrandt en Bonfire zijn NIET volgens hetzelfde training systeem getraind.Als je niet beter weet, zou je kunnen denken dat ze volgens hetzelfde systeem zijn getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:48

Ik heb ook ooit eens een foto geplaatst van vwnw met neusje eruit en mooi op het achterbeen.
Helaas geen na compu crash heb ik die niet meer Verdrietig

En ja Q, mooie foto met de neus eruit zoals het niet moet.
En omdat het helemaal recht loopt vanuit de nek totaan de knik, is het nog niet goed te praten.
Het is geen mooie opgerichte hals met als hoogste punt zijn nek.
Dus niet recht gaan banketstaaf wat krom is, hè Haha!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:53

GoldStar schreef:
Kaja schreef:
Maar paarden (ruinen) als Bonfire en Rembrandt beide getraind in het LDR systeem, (...).

Om het simpel te houden: Haha!

Rembrandt en Bonfire zijn NIET volgens hetzelfde training systeem getraind.
Als je niet beter weet, zou je kunnen denken dat ze volgens hetzelfde systeem zijn getraind.

Als er in dressuur wordt gesproken over de nek is het hoogste punt, dan wordt daarmee NIET bedoeld het punt dat je ziet in het exterieur, maar de nek als hoogste punt van de hals beoordeeld op de plek van de eerste halswervel aan het achterhoofd. (dus het harde deel van de botstructuur in de hals).

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:00

In training werk afwisseling dan nog altijd het best. Ik denk dat de LDR mensen hun paarden niet het hele uur LDR rijden.
De beste manier om spieren op te bouwen is het strekken en het aanspannen. Dus eigelijk lang maken en weer kort.
Afwisseling heeft nog altijd het beste resultaat geleverd.
Eenzijdig getrainde paarden maken dat ze ook alleen in die houding waarin ze getraind zijn kunnen lopen.
Als we de vraag stellen waarom zou een paard eigelijk in een houding moeten lopen waarbij de nek het hoogste punt is en de neus op of het liefs net iets voor de loodlijn geplaatst is moeten we toch allemaal bekennen dat daar het natuurlijke evenwicht voor die houding is.
Om een paard LDr van de voorhand af te houden moeten we actief voorwaarts rijden eigelijk nog actiever dan we normaal zouden doen.
Maar niet ieder paard is geschikt voor LDr.

Een paard moet je in training en in omgang beschouwen als individue en niet als geheel met alles. De training moet ook op ieder paard van dag tot dag individueel aangepast worden.

Daarom zoek ieder de training die bij zijn paarden past, maar afwisseling is altijd nog de beste methoden. En spieren bouw je alleen dan op als je ze strecht en aanspant.
Dat hengsten altijd een zware kap zouden hebben plaats ik mijn kantekeningen bij. De hengsten bij ons in de stal hebben dat namelijk niet allemaal. In juiste training kun je wel de spieren meer trainen dan bij een merrie. Met een kap kunnen ze absoluut nog achter de LL maar waarom zou je dat willen en wat is het nut van achter de ll.

Nogmaals de een heeft voorkeur voor wit en de ander voor zwart. De een vind ijs lekker en de ander houd het liever bij een kop cappucino. Even zoveel mensen evenzoveel voorkeuren voor.

En idd Goldstar de nek als hoogste punt is altijd de eerste nekwervel.
De getrokken nek als hoogste punt is altijd de derde nekwervel. Daarom pak je de verkeerde slofteugelgebruikers er ook zo makkelijk uit Haha!

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:11

Het is meer dan alleen naar de plek van de nek en de neus kijken. Je kan niet stellen dat een paard goed gereden wordt als het paard "met de nek op het hoogste punt en de neus voor of bijna op de loodlijn" gereden wordt. Was het maar zo eenvoudig. Op andere indicatoren moet dit bevestigd worden.

Als de nek niet het hoogste punt is en de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Bij ons op stal rijdt het merendeel LDR. Anders gezegd, de meeste ruiters denken dat ze LDR rijden. Dat is iets anders.
Laatst bijgewerkt door Tact op 26-01-05 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:13

Anoukie: VWNW had ik ook al genoemd als voorbeeld dat hier niet voor geldt. Punt is: met neus achter de loodlijn (niet steigerend) is de nek nooit het hoogste punt.

runningkawa schreef:
Ik heb ook ooit eens een foto geplaatst van vwnw met neusje eruit en mooi op het achterbeen.
Helaas geen na compu crash heb ik die niet meer Verdrietig

En ja Q, mooie foto met de neus eruit zoals het niet moet.
En omdat het helemaal recht loopt vanuit de nek totaan de knik, is het nog niet goed te praten.
Het is geen mooie opgerichte hals met als hoogste punt zijn nek.
Dus niet recht gaan banketstaaf wat krom is, hè Haha!

Ging er hier om of nek hoogste punt en neus voor de LL aparte dingen zijn of onder één noemer geplaatst kunnen worden bij de wedstrijd beoordeling. Dat dat voor halsstrekken niet geldt lijkt me duidelijk (toch Anoukie?).
Uit jouw foto blijkt niet, dat achter de LL los gezien kan worden van nek hoogste punt. Dat zou blijken als je een foto hebt van een paard achter de LL en toch als hoogste punt van de wervelkolom de nek.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:15

Tact schreef:
[Als de nek niet het hoogste punt is en de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Exact HIER gaat dit topic over Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:17

je draait het om }> Haha!
jij zei neus voor de LL geeft nek het hoogste punt

Klopt dus niet. klaar. Lachen

Ook foto die hierboven (geloof door sjuimpje) is geplaatst laat dat duidelijk zien.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:26

runningkawa schreef:
je draait het om }> Haha!
jij zei neus voor de LL geeft nek het hoogste punt

Klopt dus niet. klaar. Lachen

Ook foto die hierboven (geloof door sjuimpje) is geplaatst laat dat duidelijk zien.

Zucht.... Rolleyes
Klopt WEL! Bij foto van Sjuim is nekwervel wel de hoogste wervel en bij jouw foto is ie dat ook, al is ie niet de enige... Als die op jouw foto achter de LL komt zal de 'knik' duidelijk het hoogste punt worden.

DE vraag waar het hier om gaat is waarom Anky die regel aangepast zou willen zien. Magique beweerde dat het Anky niet om de LL ging, maar om "nek hoogste punt". Ik zeg dat je die niet los van elkaar kunt zien. In "wedstrijdhouding" is de nek het hoogste punt van de wervelkolom als de neus voor de LL zit en andersom, behalve bij halsstrekken, want daar word de schoft het hoogste punt, maar de neus blijft voor de loodlijn.