Tyke schreef:Lastig.......... Wat is precies je angst. Echt het rijden? Rijd je op een manege waar je misschien toch wat vertrouwen kan opbouwen?
Mbt tinker: grondwerk doen is zeker niet verkeerd. Gewoon lekker er mee bezig zijn. En zoek goede hulp. Wat verstandig is?? Weet ik niet.
Ja, echt het rijden. Ernaast heb ik geen beetje schrik. Opstijgen geen probleem, maar vanaf het paard een stap zet, is het voorbij en moet ik er terug af. Ik rijd op een manege maar niet in de les, rijd eigenlijk met het paard van mijn vriendin, ongeveer 1keer per week en zij geeft mij dan aanwijzingen.
Mijn angst is eigenlijk begonnen, nuja, ik ben nooit echt een waaghals geweest, maar ik durfde wel gewoon normaal rijden en buitenrijden. Maar het begon eigenlijk door zonder zadel te gaan rijden en ik heb niet echt een fantastische zit. Dus stappen was er geen probleem, maar ik begon te draven en doordat ik mijn been teveel naar achter legde ging hij naar galop en ik kreeg hem niet terug en viel. Dit gebeurde zo 3keer en dan had ik het gehad. Ben dan wel nog opgestapt en heb nog een kwartiertje ongeveer gestapt, zonder angst. Maar de week nadien begon het.
Gisteren heb ik nog eens geprobeerd en hield zij hem onder het hoofdstel vast met een hoofdstel, opnieuw zonder zadel want zij rijd hem ook zo, maar na 3minuten vol trillen en beven, vlogen er plots papieren in de piste, hij schrok en ging achteruit en ik wou eraf. Ben er dan terug opgegaan maar heel even. Ik had genoeg gehad.