Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
partywitch schreef:Ankem: degene die in het filmpje zei: tegenhouden, was de oude eigenaar van Shiro! Ze dacht dat ik een overgang naar draf moest maken. Mijn instructeur (en ik) belonen ook al het voorwaartse ook al bedoelde ik eigenlijk draf dan gaan we het zeker niet afstraffen als hij galop doet. Het is bij ons een basisprincipe: voorwaarts alles oplossen en het paard zo fijn mogelijk aan de hulpen maken. Ik vind het zelf eigenlijk wel fijn als hij dan in galop aanspringt, dat houdt in mijn ogen in dat hij zijn focus bij mij heeft en ik mijn hulpen steeds kleiner kan gaan maken.
Vind het heel fijn dat je erover begint!!!! Want daar draait het hier in het forum over, elkaar kunnen aanvullen en informatie kunnen delen met elkaar.
knollentuin schreef:ik reageer deze week steeds maar even heel kort, ik hb t te druk ... lees wel bij maar kijk even geen filmpjes, doe ik later, even op de bekkenbodem problemen van ankem.. heb je ooit eens pilates geprobeerd? ik heb daar goede ervaringen mee!!
elbee schreef:Wat goed Ankem! En knap dat jij twee banen, een paard en een kind kunt combineren
Ik doe yoga, heb je dat al eens geprobeerd? Misschien is er overeenkomst met Pilates, daar ben ik niet bekend mee. Op internet, http://www.yoga.tv kun je heel veel filmpjes vinden, je kunt kiezen voor welk lichaamsdeel of welk doel
Amanda schreef:Ik galoppeer ook niet buiten. Veel stappen en misschien eens een stukje draf.
Galopperen wil ik alleen wel eens doen als ik alleen ben, zonder ander paard (maar wel iemand met fiets erbij, helemaal alleen durf ik ook niet).
Met ander paard krijgt hij een soort van competitiedrang, is niet meer te controleren en geeft het liefst nog een paar bokken. Dus dat doen we maar niet