Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:36

Venna is mooi, Rhys!
Iets lichter dan Vegs, en Vegs is wat tengerder gebouwd. Ik vind Miga leuk, volgens mij is dat (in goede doen) een heel vrolijk paard. Ze heeft echt een heel blije uitstraling :j

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:49

Ze is er..... <3 *\o/*
Morgen gaan we lekker tutten en maandag eens kijken of ik er even op kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:59

Jeej *\o/*

*wilt foto's*

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:07

Komt zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:16

Jeej. Ik wacht met spanning af :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:37

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ankem op 10-12-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:55

Oh wat een droppie....... wat zoet.......

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:56

Dan heb je het penny-plaatje nog niet gezien :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:01

Penny plaatje toegevoegd!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:08

knap paardje ankem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:09

Wat heerlijk dat ze er is Ankem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:23

Lief :+:

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:32

o rhys ik vind dat jij een kwijlpaard hebt :~ echt heel gaaf beestje :j
Ik had het filmpje gekeken en wilde dat al zeggen maar toen was ik al weer afgeleid :')
(geen concentratie in het weekend 8-) )

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:02

@Ankem wat schattig die bloemetjes!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst (of soort van). Heel veel plezier met haar.

@ KT: hoe was je wedstrijd vandaag? Niet fout gereden toch hoop ik? :+

:o :o Oeh jongens wat fijn dat jullie mijn paard zo leuk vinden. Zelf twijfel ik daar altijd best wel aan, het is een eenvoudig basispaard denk ik altijd. Vanmiddag was ik nog even bij een vriendin van mij en als ik dan zie hoe haar 4-jarige Weltmeyer nu al door de baan swingt :~ Dat ga ik nooit voor elkaar krijgen vrees ik.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:43

Woohoo 1e en 2e 196 en 184(-2) vandaag

1e proef ging best wel lekker. Voor mijn halthouden een 8, enkele passen aw 8 en middenstap 8 <3
De jury vond mijn voltes 15m wat te klein (en in de L1 waren ze te groot, tis ook altijd wat := )
en middendraf heb ik haar gewoon maar een beetje laten verruimen omdat ze gister een ijzer kwijtgeraakt is..
durfde hem niet tot zn max te rijden want ja t scheelt toch een halve centimeter....

Na de 1e proef was ik even afgestapt om mn zadel goed te leggen.. maar toen voelde ik direct dat ik
heel erg verzuurd was vanaf mijn knieen tot mijn ribben. Mn lichaam gaf aan dattie niet meer kon
(donderdag osteo geweest en afgelopen dagen dus ook niet gereden) maar ik wou toch mijn 2e proef
starten.. het begin ging wel... maar toen bleek al snel dat voorlezer verkeerde proefje stond te lezen :=
Ach kan gebeuren.. maar daarna begon alles me vreselijk veel zeer te doen.. toen heb ik gewoon teugels
iets naar voren gegeven en haar iets ronder laten worden zodat ik wat minder moeite hoefde te doen
en me kon concentreren op rustig doorzitten en nja de rest van het proefje was minder netjes daardoor
omdat ze dan net iets te lang werd.

Maar toch 1e en 2e plek en als ik niet verkeerd had gereden had ik alsnog 1e geweest.. dus al met al ging
het toch wel okay :=

Nu in 2 wedstrijden 6 winstpunten gereden :):) voorlopig was dit even laatste wedstrijdje, even afwachten
hoe het met de startpas gaat.. deed alleen maar mee om mijn laatste coupons op te maken.. we gaan
gewoon lekker verder trainen zodat we straks in het M1 kunnen knallen :)) Ze gaat mij veel te snel int L2 _O-

Ik ben zooooo trots :D net ff lekker lang onder de bloedhete douche gestaan.. ik tintel nog steeds vanaf mijn
knieen tot mijn ribben dus spieren zijn goed verzuurd. Heb zo mijn best moeten doen niet te gaan klemmen
maar gewoon met haar beweging mee te gaan pff..

Wat een leukie Ankem! Gefeliciteerd!!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:55

leuk weer een paard in de stal ankem! veel plezier samen.
ik mag volgend weekend aan de start, en zal ik jullie eens laten lachen...ik de hele week dat proefje in mn hoofd prakken, en rijden...kijk ik gisteravond op de startlijst mogen we maar 1 proef rijden..en volgens mij degene die voorgelezen mag worden... |o
Ten eerst baal ik dat t maar om 1 proefje gaat, het hele spul schoon en netjes op pad voor 6 minuten 8)7 het is dat t dichtbij is, voor hetzelfde geld geef je je op op een locatie die anderhalf uur rijden is...die tijd ben ik voorbij hoor

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:59

hahahaha := wat een pech knollentuin..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:28

Ik zie allemaal leuke paarden voorbij komen! :D Fijn dat ze er eindelijk is, Ankem! Gefeliciteerd met je punten, Sam! Jammer dat je halverwege zo'n last van je lijf kreeg.

Ik heb vrijdag in de stromende regen een buitenritje van een kwartier gemaakt. Het begon te regenen toen ik net klaar was met opzadelen, dus ik ben maar gewoon gegaan. Jakkes. En gister lekker ons vaste rondje gereden. Omdat ze door het weer een week had stilgestaan zijn we niet echt aan het werk geweest, maar om een of andere reden barst ik van de spierpijn. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:15

Yamcha @ [RT-D] Petitie tegen de paardensport

Wilde dit eens bij jullie onder de aandacht brengen. Omdat ik het onderwerp heel relevant vind voor dit topic.

Dit schreef ik:

Citaat:
Erg interessant topic vind ik dit.
Is ook een kwestie waar ik meer dan eens over nadenk, en soms over pieker.....
Welzijn is een recht van het paard. Maar heb ik het recht om daarop in te breken? Imo niet. Ik kan haar leven beïnvloeden, en zo dat haar welzijn daar niet van lijdt. Maar wat ik wil, is dat zij er voordeel van heeft........ kan dat ook? Ik weet het niet goed.

Ik leer opnieuw rijden. Vanaf het begin. Ik leer zitten. En dan ben ik het gelijk oneens met de stelling dat leren rijden voor het paard altijd ongemak zal opleveren. Heather Moffet vond de equisimulator uit, een machine waarop een mens de bewegingen van het paard leert kennen en leert meebewegen met het paard (wat echt iets anders is als alleen maar uitzitten) synchroon bewegen met het paard, zoals je meebeweegt met een danspartner. Leiden (niet dwingen) en je laten leiden.
Op die manier levert het leren rijden geen last en pijn op. Sterker nog: mijn merrie vindt het rijden leuk. En ik moet nog zoveel leren........ maar zij is ook mijn lerares. Zij leert mij veel over wie zij is.

Je kunt wel een partnership hebben met je paard.
Maar ik snap de stelling in de op heel goed, want wedstrijden brengen niet altijd het beste in een mens naar boven. Zij heeft daar echter niet om gevraagd........

Ik zou jullie eigenlijk aan willen raden het hele topic door te lezen als je tijd hebt, paardrijden en ethiek is een interessant vraagstuk. Zeker als je bewuster en beter wilt leren rijden.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:11

Ankem wat een leuke meid heb je op stal nu. Ik hoop dat jullie heel veel plezier aan elkaar beleven.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:21

Ankem, gefeliciteerd *\o/*
Kunnen jullie al een beetje aan elkaar wennen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:43

Leuk Ankem!!
Hoe is het nu?

Goed zo Sam +:)+

Hier weinig te melden op rij-gebied. We gaan lekker verder eigenlijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:52

ik heb gisteren op suuske gereden van sabm, leuk :)) ,suus keek meer zo: >;) :roll: ^)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:54

:')
Heerlijk die paarden met een eigen mening :D

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:55

Gisteren weer les gehad van Knollentuin... of iig Suus :D
Ze knorde soms gewoon }>

Ik voelde echt verschil toen ik opstapte. Jeetje wat moet ik nog een hoop leren.
Duidelijk werd wel dat ik idd nog op de grond sta. Eerst maar eens mijn balans goed in sukkeldrafje en loslaten !!!!!! Dus het achterbeen er meer bij is iets wat ik nog niet moet willen.
Loslaten is het aller belangrijkste, maar ook iets wat ik echt super moeilijk vind.