Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:19

bij bar en mij gaat het ook stukke beter. heb echt de knoop doorgehakt. ben nu heerlijk aan het rijden op hem. ben laatst de drafbaan opgegaan en daarnaast staat een vliegtuigiets. dat vond hij doodeng en ging hij dan ook als een speer er vandoor. eventjes dacht ik oooh neee! maar na rust gevonden te hebben en hij rustiger begon te lopen dacht ik laat gaan..hij doet niet gek. en daarna nam ik hem zo terug. toch eventjes eng, maar zo merkte ik wel dat ik mezelf gewoon gek maak om niets.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:46

Ja dat gaf zeker vertrouwen. :j

Fijn dat het met jou en Bar ook beter gaat. :) Goed dat je inziet dat je je voor niks druk maakt.. Maarja dat heb ik ook altijd achteraf. :')

khally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:04

Ben ook een keer samen met mijn pony gevallen in de springles. De instructrice had een dubbel gemaakt met de verkeerde afstand. Heb een E-pony maar is paard gefokt dus het kwam niet uit. Hij twijfelde maar sprong uiteindelijk toch nog maar op het moment dat hij afzette wou hij het toch niet doen. Hij liet zich gewoon vallen! :? Schrok zelf heel erg maar mijn pony ook! Begon uit paniek keihard door de bak te scheuren. Heb er zelf niks aan overgehouden en mijn pony ook niet maar moest wel weer het vertrouwen een beetje winnen. Ben er gewoon weer op gegaan en heb gevraagd of ze hem verder uit elkaar wou zetten en wat lager. Heb toen weer gedaan met veel spanning. Ben er wel weer overheen gekomen en de pony ook maar bij een dubbelsprong denk ik steeds aan die val terug. #)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:22

Vandaag weer sinds lange tijd op een paard gezeten. We hebben alleen gestapt omdat we met de gehandicaptenles naar de duinen gingen maar het voelde tenminste weer lekker vertrouwd. Meer dan die manegepaarden.

Tijdje geleden heb ik weer eens een afspraak gemaakt om op mijn oude manege te gaan rijden. Ik had al overlegd met mijn instructrice dat ik naar een beginnerslesje zou gaan om weer even te wennen. Deze les was op vrijdagavond. Toen ik in de kantine mijn les ging bespreken werd ik toch weer in mijn oude les gezet. Ik vertelde dat ik liever op vrijdag ging rijden en dat ik dat had overlegd, kreeg ik te horen dat ik kon galopperen dus dat ik makkelijk in die les terug kon gaan.

Toen ik echter 2 dagen voor de les op woensdag last kreeg van zenuwen, heb ik het afgezegd. Sindsdien heb ik geen les meer gehad. Dat was denk ik een half jaar geleden.
Ik voel mij meer op me gemak bij de gehandicaptenmanege. Deze mensen weten tenminste hoe het is als mensen angst hebben en niet goed durven te rijden.
Zal morgen wel spierpijn hebben, maar ik hoop dat ik gauw weer een keer kan rijden daar.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:44

Bar, super dat je toch je rust hebt kunnen bewaren en hem zo goed hebt terug weten te pakken!!! Geeft vast een hoop vertrouwen!!
Wat jij en somebitch hebben, heb ik ook hoor.. achteraf denken, 't viel toch wel mee, of, ze was toch wel braaf... pffff, ooit..... ooit rij ik ontspannen buiten, zo vanaf stal de weg op...

Purny, wat waardeloos van die manege zeg!!! Sorry, maar ontbreekt het toch wel aan een stukje inzicht. Jammer voor hun, niet voor jou, je hebt lekker die gehandicaptenmanege gevonden waar je wel vertrouwen krijgt! super knap dat je het weer gedaan hebt purny!!!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:52

Hallo was even een tijdje offline maar weer een positieve ervaring te melden :)

Afgelopen zaterdag sinds lang weer op wedstrijd geweest. Kon gewoon opstappen kon gewoon rijden moest wel even overtuigen dat hij ook op vreemd terrein niet bang hoefde te zijn maar hij liet zich bewerken helaas was hij niet helemaal rad dus heb hem terug in de trailer gezet. Ondertussen is hij weer helemaal fit gelukkig ik denk dat hij in de modder buiten uitgegleden is ofzo.

Over een week weer een spannenden gebeurtenis. Stal stopt dus hij verhuist maar hij kent deze stal dus ik heb goede hoop dat we gewoon door kunnen starten :)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:30

mensen ik ga morgen mijn eerste buitenrit op hem doen! duim voor me want ik vind het nog best eng!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:11

Citaat:
Purny, wat waardeloos van die manege zeg!!! Sorry, maar ontbreekt het toch wel aan een stukje inzicht. Jammer voor hun, niet voor jou, je hebt lekker die gehandicaptenmanege gevonden waar je wel vertrouwen krijgt! super knap dat je het weer gedaan hebt purny!!!

Ja ik kom er ook niet meer. Heb het veel meer naar mijn zin bij de manege waar ik nu kom, daar ben ik ook veel meer bezig met paarden in het algemeen. Mesten en poetsen en de ruiters begeleiden.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:25

Hey Somebitch, hoe is de les geweest gisteren?

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:38

Heb vandaag weer een leuk moment gehad.
We gingen een "rustige wandeling" doen... we zijn nog geen 100m weg van de manege en het paard van mijn vriendin gaat plots achteruit (smal baantje en een gracht aan elke kant) en hij zou dus wel in die gracht gaan moest zij blijven doorwerken. Zij draait haar paard in de andere richting om de gracht te mijden, mijn paard wilde volgen. Ik probeer haar te stoppen en ze steigert. Was echt niet op mijn gemak maar we zijn verder gegaan en buiten nog 1 poging van de 2 deugnieten was het super!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:05

Ja ging goed, naja les. :P Mijn paardje mag nog niet meer dan 2 minuten draven. :P Maar het ging goed. :D

Ben er vandaag zelf opgegaan zonder hulp, er was niemand op stal ook dus heerlijk rustig.
Mijn paard was ook stik langzaam. :') Dat voelde echt goed zo relaxt hij was.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:09

Super!! *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:11

barrelover schreef:
mensen ik ga morgen mijn eerste buitenrit op hem doen! duim voor me want ik vind het nog best eng!

Succes komt vast goed. :D

Ja Kalama was inderdaad super. :D Ik heb eigenlijk echt een top paard. <3 /3

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:24

Fijn dat hij zo relaxed was somebitch :)
Oe Kalama kan me voorstellen dat je dan toch wat zenuwachtig wordt.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:27

Ja, eigenlijk hadden we het net niet warm genoeg toen we vertrokken maar na deze... warm genoeg!
Misschien wisten de deugnieten wel dat we het liever iets warmer hadden. :D

soooophx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:34

Je moet gewoon altijd kalm blijven laatst zat er iets niet goed met het zadel bij mijn pony, waardoor hij toen ik aan het rijden was erg ging bokken. Ik bleef heel rustig zitten waardoor ze er al gauw mee op hield! Maar je loopt natuurlijk altijd risico als je rijd, maar daar moet je gewoon niet aan denken denk gewoon aan hoe leuk het is om te rijden. *\o/*

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:45

gister heerlijk buiten gereden maar vandaag zelfs een bosritje gemaakt van 2 uur met lang teugeltjes!het ging zo goed!helemaal blij over hoe hij het doet. Bang? ikke niet meer!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:46

Wat goed zeg! :D

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:47

ja joh ik straal helemaal. tuurlijk was hij wel een beetje kijkerig maar deed niets verkeerd.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 10:12

wat fijn dat je niet meer bang bent!
Hier ging het afgelopen week ook wat beter. Ik had een andere instructrice, die dus niet weet dat ik erg zenuwachtig ben. Dus met opstappen hield ze het paard wel vast maar ik was voor mijn gevoel veel minder bang. Zelfs toen meneer een redelijk bok gaf toen ik in de galop wou aanspringen vosnt ik het eigenlijk alleen maar grappig. Ik hoop dat deze stijgende lijn blijft aanhouden :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:08

Heel fijn dat je niet meer bang bent!!

Blabla, dat is altijd goed als je dat soort dingen grappig gaat vinden!! Hopelijk blijft je gevoel inderdaad zo :)

Ik heb vorige week rodeo gehad met "mijn" paard :P Zag t totaaal niet aankomen en lag er ook bijna naast, maar kon nog net blijven zitten (op haar nek :P ) Was natuurlijk erg geschrokken maar tot mijn verbazing niet meteen weer in de paniek :) Ben benieuwd hoe het aankomende woensdag weer zal gaan!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:31

wat gaan we voor uit zo meiden! :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:27

Hoihoi!

Ik heb ook even het een en ander gelezen en vind me ook in jullie verhalen. Ik heb er ook een aantal keren flink afgevallen, en nadat mijn moeder dat had gezien, mocht ik niet meer. De schrik zat er een beetje in, maar door het niet meer te doen, werd die eigenlijk alleen maar groter. Uiteindelijk heb ik een aantal jaren niet gereden, maar het bleef maar in mijn achterhoofd hangen, en sinds een aantal maanden ben ik weer begonnen. Op de manege.

Ik had eerst een intake-les waarna ze me op een bepaald niveau zouden schatten. Ik moest dus uiteindelijk ook in galop, ik twijfelde even, maar ik dacht als ik dit echt wil, moet ik nu doorzetten, anders gebeurd het niet. En nog bijna iedere les heb ik momentjes dat ik twijfel, maar gewoon doen, helpt mij het beste.

Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan dat je spijt hebt van de dingen die je niet gedaan hebt!

Succes

tjara2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:15

Ergens in dit topic heb ik mijn angst ook verteld. Een paar weekjes geleden heb ik een leuke fjord gereden, met klamme handjes en knikkende knieen, maar...... hij staat nu bij mij op stal. Hij is 20 jaar en zo braaf *\o/* . Met hem probeer ik weer vertrouwen en plezier te krijgen en blijf ik rustig grondwerken met mijn andere en ooit :o stap ik daar ook weer op. Dus iedereen, er is hoop! Na nare ervaringen en een pauze van bijna 20 jaar rijd (hobbel) ik weer rond :j Eerlijk is eerlijk, af en toe moet ik zelfs op deze braverd mezelf moed inspreken, vanwege de spoken en bakkabouters die ik zie maar hij niet, maar er moet ook 21 jaar spanning uit :=

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:39

Renskep, ik denk dat je dat inderdaag goed zegt :)

Tjara, leuk hoor :j