superwoman schreef:Moeilijk Lizzle, zonder het te zien.
Kan het zijn dat je anders rijdt op de wedstrijd, omdat je dan meer kijkt waar je heen moet rijden..waardoor je dus meer spanning veroorzaakt?
Ik kan zelf merken dat ik door veel oefening,
nu meer tijd heb in de proef om echt te rijden,bijv net vóór een lastige oefening iets dieper instellen zonder dat het duidelijk opvalt en ff voelen voor de middendraf of ze scherp op m'n been reageerd etc.
Het voorkomen van het bit vastpakken bij een manegepony lijkt mij zeer moeilijk, omdat het voor de pony een soort van verdediging (tegen het getrek van beginners)is geworden en zich daar prettig bij is gaan voelen.
Je hebt gelijk, dat is ook moeilijk te bepalen zonder het te zien
Ik rijd met wedstrijden inderdaad wel anders, het inrijden gaat altijd vrij goed, redelijk ontspannen zelfs. Maar met de proef wordt ik wat stugger in mijn hand, denk ik. Ik ben teveel gefocused op het rondrijden en wil daardoor de controle houden op de figuren. Misschien moet ik hem daar meer vertrouwen in geven. Sommige stukken gaan best goed, ook met de proeven, maar voornamelijk de galop op lange zijdes en de middendraf zijn niet bepaald je van het.
Ik oefen tijdens het trainen veel op de middengangen, het rond rijden en houden en vooral de ontspanning. Maar tijdens de proef gaat hij soms zelfs in galop bij een middendraf.

Gisteren heb ik sinds lange tijd weer gereden en hij pakte absoluut niet het bit vast, misschien komt dat doordat er nu een enkelgebroken trens in hangt in plaats van een d-trens.