runningkawa schreef:Daar zeg ik steeds, bij goed gebruik geen probleem
Bij slecht gebruik wel
Je hebt nogsteeds geen goed gebruik laten zien met visueel materiaal, ik heb het gedurft......
En ja op dat moment was die opzet geoorloofd ..........
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:ik zeg niet dat mijn manier beter is, maar een paard op spanning kan nooit correct zijn, daar hoef je geen studiebol voor te zijn.
Wouter24 schreef:@RK en de andere fanatiekelingen... Worden dus jullie deze discussie nooit zat?
runningkawa schreef:Zeggen die dat de slof op strak moet?
Dat hij er tegen in moet vechten?
Dat hij de rug vast moet blijven houden?
Die fisio en da wil ik wel ff spreken dan
Lijkt me een inhoudelijker discussie dan hier nu
sjokkemeule schreef:Wie zegt dat dat goed is?
Is jullie interpretatie he .....
Maar nu wil ik wel een echte deskundige horen....
Maar nu de hamvraag, wanneer ben je deskundig ???
Neem aan dat je voelt waar ik heen wil ?
Jippie schreef:IRL is het ook zo dat ik met enige regelmaat wordt aangesproken op het feit dat ik met slof rij en mijn paard achter de LL in stel. Misschien dat jij daar minder mee geconfronteerd wordt, zou kunnen.
Het valt me op dat het steeds dezelfde types zijn die alleen maar zwart-wit kunnen denken en geen enkele nuance kunnen toepassen, ook niet in hun eigen rijden. Die houden krampachtig vast aan het scala of das Gymnasium en leven zo in een heel eng wereldje, waarbij ze thuis allemaal minstens op Z niveau trainen maar op wedstrijd nog nooit verder gekomen zijn van B of L, als ze al wedstrijden rijden.....
Maar daarentegen zijn er ook genoeg mensen die meelezen en wel in staat zijn nieuwe dingen te leren en iets van die nuacering oppikken. Voor hen is mijn bedrage bedoeld.
runningkawa schreef:Spanning op dusdanige manier, kan nooit leiden tot herstel.
Ik weet niet wat je buiten dat filmje om doet, maar wat daar te zien is, kan geen herstel geven.
en daar hoef je niet deskundig voor te zijn.
Jippie schreef:IRL is het ook zo dat ik met enige regelmaat wordt aangesproken op het feit dat ik met slof rij en mijn paard achter de LL in stel. Misschien dat jij daar minder mee geconfronteerd wordt, zou kunnen.
Het valt me op dat het steeds dezelfde types zijn die alleen maar zwart-wit kunnen denken en geen enkele nuance kunnen toepassen, ook niet in hun eigen rijden. Die houden krampachtig vast aan het scala of das Gymnasium en leven zo in een heel eng wereldje, waarbij ze thuis allemaal minstens op Z niveau trainen maar op wedstrijd nog nooit verder gekomen zijn van B of L, als ze al wedstrijden rijden.....
Maar daarentegen zijn er ook genoeg mensen die meelezen en wel in staat zijn nieuwe dingen te leren en iets van die nuacering oppikken. Voor hen is mijn bedrage bedoeld.
runningkawa schreef:klopt
maar ze laten hier die moment opname zelf zien
daar mag ik dan toch op reageren, niet?
Ik zeg ook niet dat mensen bewust hun dier pijn doen
Daarom is een waarschuwing toch niet weg.
Enkele berichten terug heb ik gezegt, hoe mij verteld is een slof te gebruiken
Zijn jullie het daar mee eens?
Emeraldo schreef:Ik denk dat er over het geplaatste filmpje niks positiefs, maar ook zeker niks negatiefs te zeggen is. Je weet namelijk niks van de situatie af.
Een paar maanden geleden plaatste is foto's, er kwamen reacties dat Emeraldo een beetje te diep liep. Nou, ik kan je vertellen, ik sprong een gat in de lucht! Emeraldo loopt altijd net voor de loodlijn, ik stel hem daarom net iets ronder in, en dan het liefste zelfs iets te diep. Degene waarvan het paard standaard te diep loopt, zou het omgekeerde wensen.
Daarom rij ik af en toe met slof. Net iets meer er door heen willen werken. Als het nodig is eventjes strak, als hij ontspant, en op de juiste plek loopt, hangt de slof los.
patos schreef:Patos drukte zich de laatste tijd ook steeds iets te veel op, helaas voor mij heeft mijn instructrice het niet op het gebruik van een slof bij dat soort gevalletjes en moest ik hard aan de slag, nu een paar weken later is er al duidelijk verbetering zichtbaar. Want het doorheen lopen komt vanuit de achterhand en de rug en dat bereik je niet door er aan de voorkant aan te trekken.