artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:36

runningkawa schreef:
Daar zeg ik steeds, bij goed gebruik geen probleem
Bij slecht gebruik wel

Je hebt nogsteeds geen goed gebruik laten zien met visueel materiaal, ik heb het gedurft......
En ja op dat moment was die opzet geoorloofd ..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:37

Jippie heeft dat laten zien

Zelf kan ik geen filmpje plaatsen als ik met slof aan het rijden ben
Moet ik er eerst een kopen Lachen

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:38

runningkawa schreef:
ik zeg niet dat mijn manier beter is, maar een paard op spanning kan nooit correct zijn, daar hoef je geen studiebol voor te zijn.

Dat vind JIJ, wat al fysio en de DA zeggen dat het voor even moet ??????
Sorrie maar die geloof ik eerder dan bokkers die hoger rijden dan ik hoor .......

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:38

runningkawa schreef:

Zelf kan ik geen filmpje plaatsen als ik met slof aan het rijden ben
Moet ik er eerst een kopen Lachen

Wil hem wel komen maken zelfs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:39

Zeggen die dat de slof op strak moet?
Dat hij er tegen in moet vechten?
Dat hij de rug vast moet blijven houden?

Die fisio en da wil ik wel ff spreken dan
Lijkt me een inhoudelijker discussie dan hier nu

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:40

runningkawa schreef:

Wie zegt dat dat goed is?
Is jullie interpretatie he .....
Maar nu wil ik wel een echte deskundige horen....
Maar nu de hamvraag, wanneer ben je deskundig ???
Neem aan dat je voelt waar ik heen wil ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:40

sjokkemeule schreef:
Wil hem wel komen maken zelfs

neem je dan ook een slof mee?
heb er namelijk geen

En jij mag het proberen zoals op het filmpje, film ik je klap achter over Lachen

(ja zo'n knol heb ik namelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:41

Wouter24 schreef:
@RK en de andere fanatiekelingen... Worden dus jullie deze discussie nooit zat? Tong uitsteken

IRL is het ook zo dat ik met enige regelmaat wordt aangesproken op het feit dat ik met slof rij en mijn paard achter de LL in stel. Misschien dat jij daar minder mee geconfronteerd wordt, zou kunnen.
Het valt me op dat het steeds dezelfde types zijn die alleen maar zwart-wit kunnen denken en geen enkele nuance kunnen toepassen, ook niet in hun eigen rijden. Die houden krampachtig vast aan het scala of das Gymnasium en leven zo in een heel eng wereldje, waarbij ze thuis allemaal minstens op Z niveau trainen maar op wedstrijd nog nooit verder gekomen zijn van B of L, als ze al wedstrijden rijden.....
Maar daarentegen zijn er ook genoeg mensen die meelezen en wel in staat zijn nieuwe dingen te leren en iets van die nuacering oppikken. Voor hen is mijn bedrage bedoeld.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:41

runningkawa schreef:
Zeggen die dat de slof op strak moet?
Dat hij er tegen in moet vechten?
Dat hij de rug vast moet blijven houden?

Die fisio en da wil ik wel ff spreken dan
Lijkt me een inhoudelijker discussie dan hier nu

Wil je de foonnummers wel geven hoor ....
IK zit er niet mee, en paard is enorm geholpen ....

Bewijs het TEGENDEEL eens.....
Bewijs he, geen argumentatie.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:42

sjokkemeule schreef:
Wie zegt dat dat goed is?
Is jullie interpretatie he .....
Maar nu wil ik wel een echte deskundige horen....
Maar nu de hamvraag, wanneer ben je deskundig ???
Neem aan dat je voelt waar ik heen wil ?

Jullie interpetatie?

jippie is een slof voorstander, banketstaaf je nu jezelf niet tegen?
Kim heeft hier eens mooie foto's laten zien hoe het wel moet
Ook zij is slof voorstander

iets klopt hier niet

Ik ben trouwens allen tegenstander bij slecht gebruik

en de kop naar beneden trekken is altijd slecht

Nogmaals, da's hier op bokt?
Lijkt me leuker daar tegen aan te zwammen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:43

Jippie schreef:
IRL is het ook zo dat ik met enige regelmaat wordt aangesproken op het feit dat ik met slof rij en mijn paard achter de LL in stel. Misschien dat jij daar minder mee geconfronteerd wordt, zou kunnen.
Het valt me op dat het steeds dezelfde types zijn die alleen maar zwart-wit kunnen denken en geen enkele nuance kunnen toepassen, ook niet in hun eigen rijden. Die houden krampachtig vast aan het scala of das Gymnasium en leven zo in een heel eng wereldje, waarbij ze thuis allemaal minstens op Z niveau trainen maar op wedstrijd nog nooit verder gekomen zijn van B of L, als ze al wedstrijden rijden.....
Maar daarentegen zijn er ook genoeg mensen die meelezen en wel in staat zijn nieuwe dingen te leren en iets van die nuacering oppikken. Voor hen is mijn bedrage bedoeld.

idd jippie

maar dat geld ook voor beplaade wel sloffers, die trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:44

sjokkemeule schreef:
Wil je de foonnummers wel geven hoor ....
IK zit er niet mee, en paard is enorm geholpen ....

Bewijs het TEGENDEEL eens.....
Bewijs he, geen argumentatie.....

Kom jij maar met bewijzen dat die slof geod geaan heeft

die heb je ook niet

ook alleen maar zegen dat je denkt dat

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:47

runningkawa schreef:
Kom jij maar met bewijzen dat die slof geod geaan heeft

die heb je ook niet

ook alleen maar zegen dat je denkt dat

Bewijs durf ik je te tonen dmv verslagen van da en fysio hoor, nogmaals ik verberg nix, en kan alles onderbouwen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:51

En als het paard gereden was, door deskundige ruiter zonder slof?
was het misschien wel 1000 keer beter

dat kun je nu nooit zeggen omdat het niet is gebeurd
alles, wat als..

nee, ik vind je onderbouwing dus slap
en strakke slof, kan nooit goed zijn, en de eerste fisio die dat zegt moet ik nog tegen komen.
Ook de rug wedrukken kan nooit goed zijn.
Spanning op dusdanige manier, kan nooit leiden tot herstel.

Ik weet niet wat je buiten dat filmje om doet, maar wat daar te zien is, kan geen herstel geven.

en daar hoef je niet deskundig voor te zijn.

maar weet je jou knol, van mij mag je
Als je maar ver van die van mij weg blijft

Doei

ga nu wel de kou trotseren, moet mijn slecht gereden, nooit mankerende, niet slof paard zijn stal nog uit doen

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:53

Veel plezier, zo koud is het hier niet, en ja paar is door ervaren mensen gereden, ook zonder slof hoor .....
Maar goed, have fun.
Ik ga zo ook naar paard toe .

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:53

Dat is bewijs dat het nu goed gaat, niet dat de verbeteringen door het slofgebruik zijn gebeurt waarschijnlijk Knipoog

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:55

runningkawa schreef:
Spanning op dusdanige manier, kan nooit leiden tot herstel.

Ik weet niet wat je buiten dat filmje om doet, maar wat daar te zien is, kan geen herstel geven.

en daar hoef je niet deskundig voor te zijn.

Ik heb nooit gezegd dat het leidt tot herstel, ik heb gemeld dat het was voor opsporing.
Lezen is en blijft op bokt een kunst he .............

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:02

Mensen met slechte gewoontes merken pas nadat ze gestopt zijn hoe vreemd ze eigenlijk bezig waren en volgens mij is dat met de slof precies hetzelfde. Ik ken een meisje dat bij de vorige instructrice altijd met slof mocht rijden, en die stond dan lekker strak. Bij de huidige instructrice mag er echt geen slof meer aan en nu heeft ze ook zelf het lef om toe te geven dat ze echt niet snapt wat haar bezielde toen. Bij gestopte rokers en overmatige drinkers hoor je dat ook veel.
Dus voor de (op een slechte manier) gebruikers van de slof: kijk wanneer je van het slof gebruik bent afgestapt (als je dat nog lukt) eens achterom en laat dán nog eens weten wat je mening is.
Laatst bijgewerkt door patos op 30-12-04 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:03

Jippie schreef:

Wederom helemaal mee eens!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:25

runningkawa schreef:
klopt
maar ze laten hier die moment opname zelf zien
daar mag ik dan toch op reageren, niet?

Ik zeg ook niet dat mensen bewust hun dier pijn doen
Daarom is een waarschuwing toch niet weg.

Enkele berichten terug heb ik gezegt, hoe mij verteld is een slof te gebruiken
Zijn jullie het daar mee eens?

tuurlijk heb je ook gelijk!! alleen ik vind het zo ja hoe noem je dat vervelend kan ik het niet nomen want het heeft niets met mij persoonlijk te maken , maar het is soms zo irriterend dat als iemand op bokt een foto met een slof er op zet iedereen altijd daar commentaar over heeft, maar van een foto of een moment opname kun je toch niets zeggen dat is het enige.... en verder is een waarschuwing natuurlijk nooit verkeerd!! OK dan!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:25

runningkawa schreef:
Nogmaals, da's hier op bokt?
Lijkt me leuker daar tegen aan te zwammen

En daar valt vast meer van op te steken dan van mensen die denken dat ze goed bezig zijn... (No offence Knipoog )

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:26

Ik denk dat er over het geplaatste filmpje niks positiefs, maar ook zeker niks negatiefs te zeggen is. Je weet namelijk niks van de situatie af.

Een paar maanden geleden plaatste is foto's, er kwamen reacties dat Emeraldo een beetje te diep liep. Nou, ik kan je vertellen, ik sprong een gat in de lucht! Emeraldo loopt altijd net voor de loodlijn, ik stel hem daarom net iets ronder in, en dan het liefste zelfs iets te diep. Degene waarvan het paard standaard te diep loopt, zou het omgekeerde wensen.

Daarom rij ik af en toe met slof. Net iets meer er door heen willen werken. Als het nodig is eventjes strak, als hij ontspant, en op de juiste plek loopt, hangt de slof los.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:30

Emeraldo schreef:
Ik denk dat er over het geplaatste filmpje niks positiefs, maar ook zeker niks negatiefs te zeggen is. Je weet namelijk niks van de situatie af.

Een paar maanden geleden plaatste is foto's, er kwamen reacties dat Emeraldo een beetje te diep liep. Nou, ik kan je vertellen, ik sprong een gat in de lucht! Emeraldo loopt altijd net voor de loodlijn, ik stel hem daarom net iets ronder in, en dan het liefste zelfs iets te diep. Degene waarvan het paard standaard te diep loopt, zou het omgekeerde wensen.

Daarom rij ik af en toe met slof. Net iets meer er door heen willen werken. Als het nodig is eventjes strak, als hij ontspant, en op de juiste plek loopt, hangt de slof los.

Patos drukte zich de laatste tijd ook steeds iets te veel op, helaas voor mij heeft mijn instructrice het niet op het gebruik van een slof bij dat soort gevalletjes en moest ik hard aan de slag, nu een paar weken later is er al duidelijk verbetering zichtbaar. Want het doorheen lopen komt vanuit de achterhand en de rug en dat bereik je niet door er aan de voorkant aan te trekken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:33

patos schreef:
Patos drukte zich de laatste tijd ook steeds iets te veel op, helaas voor mij heeft mijn instructrice het niet op het gebruik van een slof bij dat soort gevalletjes en moest ik hard aan de slag, nu een paar weken later is er al duidelijk verbetering zichtbaar. Want het doorheen lopen komt vanuit de achterhand en de rug en dat bereik je niet door er aan de voorkant aan te trekken.

zegt esmeraldo dat dan Verward

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:53

Blijkbaar wel Scheve mond

Er zijn hier twee groepen erg eigenwijze mensen:
Groep 1: mensen die af en toe met slof rijden.
Groep 2: mensen die de slof niet willen gebruiken.

Groep 1 luisterd naar arumenten, en bedenkt of dat van toepassing is op zichzelf. Groep 2 blijft maar bezig, 'Als je een slof gebruikt is dat per definitie fout'.

Groep 1 denkt dat ze het zelf aan kunnen om met slof te rijden, ik heb het in overleg met instructrice besloten om af en toe met slof te rijden, in het begin alleen onder begleiding.

Groep 2 weet zeker dat groep 1 en/of intructrice ervan niet kundig genoeg is.

Het komt er dus een beetje op neer dat dit een eindeloze discussie, groep 2 weigert zich open te stellen voor andere mogelijkheden. Allemaal heel knap dat jullie alle problemen oplossen zonder hulpmiddelen. Dat is de weg die jullie kiezen. Ik probeer iets uit, wat ons beiden erg veel vooruit heeft geholpen.