Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pillow schreef:Gypsy schreef:Tip: neem helemaal geen paard van dezefokkerhandelaar.
Ja en dan? Moet zij dit paard zien te verkopen en ergens maar een passend paard zoeken? Ik vind deze handelaar nogal coulant eerlijk gezegd. Men hoeft bij mij niet na een halfjaar met een paard terug te komen.
Kmbly schreef:Laatste update;
Ik heb vrijdag avond echt slecht geslapen en nagedacht. Ik heb besloten om char weg te doen. Ik ben te onervaren voor dr en kan niet bieden wat ze nodig heeft.
De fokker heeft mij andere paarden aangeboden en ik heb ze geprobeerd. Een witte ruin waarvan ik snel wist dat het hem niet was. Hij was dood voor het been en gaf een bok wanneer je even streng was, merkte dat ik verstijfde van angst, wat de fokker ook zag. Hij bood toen een andere merrie aan. 13 jarige merrie, wat energieker en werkwilliger. Ik reed er veel ontspannender op en durfde te springen met haar. We mogen haar op proef. Als zij het niet wordt zal hij kijken of hij nog wat heeft.
oji schreef:Verder ben ik verbaasd dat iedereen maar zo zijn oordeel klaar heeft dat de begeleiding van TS zo slecht is. We weten niet eens welke begeleiding zij heeft. Bokker staan zo snel met hun negatieve oordeel klaar. Maar zelfs de beste trainer ter wereld maakt van een beginnend iemand met een paard dat nog teveel is, niet in no time een ruiter die dat paard correct kan rijden en daardoor blessurevrij blijft. Zelfs de meest ervaren begeleiding maakt niet dat iemand met nog weinig ervaring met paarden, binnen een paar weken tot iemand die alle problemen onmiddellijk herkent en weet hoe te handelen. Echt ongelooflijk hoe snel bokkers hier hun oordeel vormen en veroordelen.
oji schreef:Ik denk de beste beslissing in deze nare situatie TS. Ik vermoed ook dat Char gewoon nog een maatje teveel voor jou is, waardoor jij haar niet kan rijden zoals zij nodig heeft om haar lijf fit en gezond te houden. Ook met de beste begeleiding van de wereld, leer je dat niet in een periode dat Char daar iets mee kan....daar gaat jaren overheen.
Ook snap ik wel dat je bij deze fokker blijft. Als je naar een ander gaat sta je helemaal met lege handen, want een ander zal Char niet overnemen/inruilen. Het is jammer dat je hierdoor beperkt bent in je keuze, maar het is wel de meest logische keuze.
Verder ben ik verbaasd dat iedereen maar zo zijn oordeel klaar heeft dat de begeleiding van TS zo slecht is. We weten niet eens welke begeleiding zij heeft. Bokker staan zo snel met hun negatieve oordeel klaar. Maar zelfs de beste trainer ter wereld maakt van een beginnend iemand met een paard dat nog teveel is, niet in no time een ruiter die dat paard correct kan rijden en daardoor blessurevrij blijft. Zelfs de meest ervaren begeleiding maakt niet dat iemand met nog weinig ervaring met paarden, binnen een paar weken tot iemand die alle problemen onmiddellijk herkent en weet hoe te handelen. Echt ongelooflijk hoe snel bokkers hier hun oordeel vormen en veroordelen.
TS, ik hoop dat het met de 13-jarige merrie een goede match gaat zijn en dat je heel veel plezier met haar gaat beleven. Veel van haar gaat leren. Jij hebt je portie ellende wel gehad.
MamAppelsap schreef:MarlindeRooz schreef:Waarschijnlijk kan papsie het goed vinden met de handelaar
Het hele topic is net opgeschoond waarbij overal de naam en toenaam van de handelaar is verwijderd en dan moet jij zo nodig weer aan naming doen. Wat ben je dan denkende?
fransje23 schreef:oji schreef:Verder ben ik verbaasd dat iedereen maar zo zijn oordeel klaar heeft dat de begeleiding van TS zo slecht is. We weten niet eens welke begeleiding zij heeft. Bokker staan zo snel met hun negatieve oordeel klaar. Maar zelfs de beste trainer ter wereld maakt van een beginnend iemand met een paard dat nog teveel is, niet in no time een ruiter die dat paard correct kan rijden en daardoor blessurevrij blijft. Zelfs de meest ervaren begeleiding maakt niet dat iemand met nog weinig ervaring met paarden, binnen een paar weken tot iemand die alle problemen onmiddellijk herkent en weet hoe te handelen. Echt ongelooflijk hoe snel bokkers hier hun oordeel vormen en veroordelen.
Lees even de waslijst aan fysieke klachten en bedenk vervolgens dat het paard volgens de instructrice dwars was. Ze moest naar voren gewerkt met de instructrice met een longeerzweep in de bak? Één dik been is een stalbeen?
Goede begeleiding zou zoveel pijn bij een paard moeten herkennen.
Rizette schreef:IK denk dat je even dit topic door moet gaan lezen om te weten hoe de begeleiding is.
oji schreef:Verder lees ik dat TS zeker naar alle tips luistert, dat ze zeer regelmatig DA erbij heeft gehaald en tot de laaste keer, er door die DA's steeds geen mankementen werden geconstateerd. Maar goed, ook dat is niet genoeg voor de bokkers hier, want vanachter hun scherm kunnen zij prima zien dat net als de begeleiding ook de DA's het bij het verkeerde eind hebben.
Kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Hij deed wat testjes. Ze wou dr rug niet bollen en reageerde gevoelig bij dr bekken. Ook was het dikken been veel dikker dan de andere en wou ze hem niet in een houding houden en dreigde ze te gaan happen terwijl ze bij de andere niks deed. Ook wou ze een achterbeen niet onder de massa zetten en viel ze bijna om.
DA wilt onderzoek doen en daaruit foto’s gaan maken.
Alleen mijn vader vind het teveel geld gaan kosten en of ik het geduld heb om zo’n traject in te gaan omdat ik de sport in wil. Dus we gaan X bellen en nog bespreken met stalhouder.
Maar er is een grote kans dat dit mijn laatste paar weken met haar zijn.