hwn schreef:Kan je dan een zwelling hebben zonder ontsteking? Waarom zwelt het dan?
Een kneuzing of een breuk zorgt ook voor zwelling
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bionda86 schreef:GOED NIEUWS
Zo wel ik de dierenarts en die hoefsmid zijn toch goed om de tuin geleid door REUS want het bleek uiteindelijk toch echt een hoefzweer.......... En dat hadden we allemaal gecheckt.
Dit verklaard ook waarom de zwelling op de schouder niet warm was (de zwelling was dus geen zwelling maar gewoon een dikke blut door het rare dragen van het been) DA= kwakzalver
Gister kwam ik op stal en ik dacht meteen wat staat die goed. Mijn eerste reactie was toch de hoef checken en jaar Precies aan de voorkant van zijn been boven de hoef aan de kroonrand was de zweer er uit gekomen.
Nu wilde ik uiteraard meteen met biotex beginnen. Dus snel een grote emmer klaar gemaakt (maar reus HAAT water) dus dit ging 1 minuut even goed en toen flipte die helemaal sprong meters de lucht in en vloog door de wei. Dus mijn volgende optie was een spons goed in de biotex dopen en die dan om zijn hoef tapen (uiteraard alleen voor zolang ik er bij ben) zodat het gaatje toch even week bleef. Dit ging ook heel even goed tot dat die daar van helemaal flipte weer de lucht in sprong en er als een gek van door ging. Waardoor de spons er uit vloog en de tape bleef zitten. Toen liet die zich nooit meer vangen...... dus een uur later heb ik eindelijk de tape er af kunnen knippen en heb ik er maar gewoon wat betadine op gedaan.
Heeft iemand misschien een goede tip hoe ik het gat tijdelijk week kan houden ?

.