Angstige ruiter #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:29

Grasieux schreef:
Nou, vooruit, een hele kleine korte versie van een verhaal dat ik eigenlijk nooit helemaal aan iemand verteld heb.. Wil het ook best vertellen, maar het lijkt me niet netjes om alle details hier op internet te plaatsen, duss mocht je meer willen weten..
Iedereen heeft wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt denk ik.. Ben je wel eens zo een pijn gedaan door iemand dat twee jaar later je bloed nog gaat koken als je eraan terug denkt..?? Nou dat is mij overkomen en hoorde net dat degene die mij dat dus geflikt had precies hetzelfde is overkomen en dat ze nou heel zielig is, daar komt het een beetje op neer.... En hoe slecht het ook is, dat geeft mij stiekem een fijn gevoel, aangezien ik mijn zaakjes goed geregeld heb... Is dat heel erg??

Whahahahaha, nou echt... heel erg hoor...
Vind het inderdaad wel erg mooi, dat het recht heeft gezegevierd, om het zo maar eens te zeggen, gebeurt niet zo vaak namelijk, zou er niet eens stiekem over goed voelen eigenlijk, maar het van de daken schreeuwen, (grapje)
Geniet ervan en haal het maximale er uit, dat is mijn advies hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:35

Emmaa_ schreef:
Ik heb gister trouwens niet zo lekker gereden. Ze was heel fris, maar liep ook niet goed dus meer dan stappen kon niet. Toen ik aandraafde kreeg ik heuswaar bokjes, en elke keer als ik probeerde te wijken (bijvoorbeeld, stukje schouderbinnen etc.) schoot ze echt onder me weg. Snap dat gedrag niet helemaal, vooral omdat ze normaal zo braaf is. Vandaag dus maar even longeren en morgen kruip ik er weer op

Zou het niet te maken kunnen hebben met dat ze niet goed liep? Klinkt vreemd misschien, want ik rij mijn shet niet eens, maar ik kan heel goed merken als ze niet goed in haar velletje zit , of ziek gaat worden, dan is ze erg sjagereinig terwijl ze normaliter altijd vrolijk is en graag met haar neusje op mijn handen in slaap valt, is erg dominant, is flessenkind, maar nooit gemeen dus valt dan altijd echt op...
Ik vond mijn grote ook niet goed lopen gisteren trouwens, af en toe glee haar achterhand weg leek het wel, ik was buiten, maar het gekke was dat het alleen in stap was, met draven niet 1 x wegglijden en ze ging verder als een trein, ik weet het af en toe ook niet meer hoor, snap dat niet eigenlijk...

dalena

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:18

ik ben bang dat een paard/pony op hol slaat terwijl je op hem rijdt...
ook ben ik bang om te vallen, ik bedoel: ik ben niet bang om te rijden maar als ik later terug denk ben ik blij dat ik niet ben gevallen :=
het erge is nog: ik ben nog nooit van een paard gevallen dus dat maakt het extra eng........

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:24

2 maanden ongeveer geleden heb ik een ongelukje gehad met het rijden.
we reden buiten en er viel sneeuw van het dak, mijn pony ging op hol en maakte ene bok waardoor ik naar 1 kant hang, ik kon mezelf er niet aflaten vallen want de pony zat te dicht bij het hek en dan had hij op mij gestaan dus heb ik me geklemd en ben ik met mijn hele ribben kas arm en been over het hek gesleurd dus over 5 van die rot paaltjes heen gesleurd.. toen in de bocht werd ik er af gelanceerd, door dat ongelukje heb ik 3 gekneusde vingers en 1 zwaar gekneusde vingers en een pijnlijke rib aan overgehouden. ik heb nu ondertussen een angst die ik nooit had. als een pony 1 stapje verkeerd zet breekt het zweet me al uit, of als een pony iets harder gaat. Ook vind ik galop doodeng. Hoe kan ik hier vanaf komen..?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:36

morgen is het zover,, springen :x :x

Doe het nu al in m'n broek xd

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:36

Morgen moet ik weer rijden..

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 22:40

jameyskatje schreef:
Kan je niet zelf filmen? Ik zet de camera wel eens op de bakrand, dan krijg je dit effect: http://youtu.be/3jQuf4b49Hc

Misschien vind je paard de galop moeilijk? Mijne heeft er ook veel moeite mee, nu gaat het steeds iets beter, maar lichamelijk vond hij het heel moeilijk. met longeren probeer ik het weer te trainen zodat het onder het zadel ook makkelijk gaat.

Hmm dat is te proberen. Moet ik mn pa wel lief aankijken om de camera mee te nemen.haha

Ik weet niet of ze het moeilijk vind of dat het echt door mij komt. maarja, dat komt vast wel een keer goed.

Grasieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:56

Bedankt minimelona, ik ga er zeker van genieten!!

Bij mij had het trouwens niet met een hem te maken maar met een haar, en het speelde zich in de paardenwereld.. Iets waar ik heel lang heel hard voor had gewerkt werd me zomaar even voor mijn neus afgenomen zeg maar..

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:46

Nou ik heb iig vandaag overleeft :D
Zat op een paard die toch wel een van de betrouwbaarste is, betreft het springen. Heb een paar sprongetjes gedaan, ook nog een laag stijltje. Daarna ben ik 'gewoon' gaan rijden. Was blij dat ik op dat paardje mocht, want hij deed het super :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:35

minimelona schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb gister trouwens niet zo lekker gereden. Ze was heel fris, maar liep ook niet goed dus meer dan stappen kon niet. Toen ik aandraafde kreeg ik heuswaar bokjes, en elke keer als ik probeerde te wijken (bijvoorbeeld, stukje schouderbinnen etc.) schoot ze echt onder me weg. Snap dat gedrag niet helemaal, vooral omdat ze normaal zo braaf is. Vandaag dus maar even longeren en morgen kruip ik er weer op

Zou het niet te maken kunnen hebben met dat ze niet goed liep? Klinkt vreemd misschien, want ik rij mijn shet niet eens, maar ik kan heel goed merken als ze niet goed in haar velletje zit , of ziek gaat worden, dan is ze erg sjagereinig terwijl ze normaliter altijd vrolijk is en graag met haar neusje op mijn handen in slaap valt, is erg dominant, is flessenkind, maar nooit gemeen dus valt dan altijd echt op...
Ik vond mijn grote ook niet goed lopen gisteren trouwens, af en toe glee haar achterhand weg leek het wel, ik was buiten, maar het gekke was dat het alleen in stap was, met draven niet 1 x wegglijden en ze ging verder als een trein, ik weet het af en toe ook niet meer hoor, snap dat niet eigenlijk...

Daar had het ook 100% zeker mee te maken hoor :j Gelukkig kan ze in stap nog echt alles als ze slecht loopt, dus dat ze in stap zo deed was echt frisheid. Dat werd vandaag ook bevestigd, heb haar gelongeerd en ze was echt ont-zettend fris, was echt even blij dat ik er niet op zat. Dat bokken ohz kwam dus zeker wel omdat ze niet lekker liep, anders zou ze dat namelijk ook nooit doen. Morgen longeer ik haar eerst even, als ze lekker loopt kan ze haar frisheid er dan uit gooien, en als ze slecht loopt zie ik dat gelijk en dan ga ik lekker met haar stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:37

nafnaf schreef:
2 maanden ongeveer geleden heb ik een ongelukje gehad met het rijden.
we reden buiten en er viel sneeuw van het dak, mijn pony ging op hol en maakte ene bok waardoor ik naar 1 kant hang, ik kon mezelf er niet aflaten vallen want de pony zat te dicht bij het hek en dan had hij op mij gestaan dus heb ik me geklemd en ben ik met mijn hele ribben kas arm en been over het hek gesleurd dus over 5 van die rot paaltjes heen gesleurd.. toen in de bocht werd ik er af gelanceerd, door dat ongelukje heb ik 3 gekneusde vingers en 1 zwaar gekneusde vingers en een pijnlijke rib aan overgehouden. ik heb nu ondertussen een angst die ik nooit had. als een pony 1 stapje verkeerd zet breekt het zweet me al uit, of als een pony iets harder gaat. Ook vind ik galop doodeng. Hoe kan ik hier vanaf komen..?

Heel veel doen. Ik kan het ook echt niet anders verwoorden dan dat eigenlijk. Ik heb ook nog moeite met galopperen, maar als ik het dan 3 rondjes heb volgehouden denk ik wel bij mezelf nou Em, dat was het dan weer, je hebt het gedaan, en dan voelt het heel goed. Stukje bij stukje gaat het zo gewoon een stukje beter voelen. Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken of je een eigen pony hebt of dat je op een manege rijdt. Als je een eigen pony hebt zou ik gewoon stukje bij beetje het vertrouwen gaan opbouwen. Lekker veel grondwerk, lekker veel aan de hand bezig zijn en vooral veel kijken, bijvoorbeeld aan de longeerlijn. Waar schrikt mijn pony van, hoe loopt mijn pony, hoe kan ik aan haar merken dat ze niet lekker in haar vel zit. Zo kan je toch een beetje kijken en aanvoelen, en dan kan je er weer op stappen als jij denkt dat je erop voorbereid bent. Als je op een manege rijdt zou ik aan je instructrice vragen of je op pony's mag rijden die bijvoorbeeld heel braaf zijn in de galop. Dat je elke keer een paar rondjes kan galopperen, en dan langzaam weer op wat "vervelendere" pony's gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 02:49

Grasieux schreef:
Bedankt minimelona, ik ga er zeker van genieten!!

Bij mij had het trouwens niet met een hem te maken maar met een haar, en het speelde zich in de paardenwereld.. Iets waar ik heel lang heel hard voor had gewerkt werd me zomaar even voor mijn neus afgenomen zeg maar..

Hihi, die link had ik wel gelegd ja, er is geen groter poedersuiker wereldje dan het paardenwereldje, het is eigenlijk triest dat zoveel zieke en karakterloze mensen juist aan de gang gaan met zon prachtig goed hartig dier als het paard...

Effe wat anders; heb met MiniMe gisteren effe rondje buiten gemaakt met karretje; hahaha wat gaat die paasei toch hard joh, niet normaal en ik weeg nogal wat he, doe dus ook alleen zelf erop als ik zeker weet dat ze goed loopt, nou dat loopt ze weer hoor! hihi
En ik ben niet bang meer op mijn grote!! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik niet meer in de bak heb gereden, ben ik wel gewoon naar buiten gegaan en dat is in principe veel gevaarlijker en dus is het uiteindelijk mooi de bak zelf die me angstig maakt en niet mijn paard, want die ging 2 dagen geleden ook vreselijk in een sliding op het natte gras, toen ze schrok van hardloper , ik had er niks van! geen angst, ja bang dat zij alle 4 haar benen breekt ofzo met dat idiote schrikgedrag, maar dat zal ik altijd hebben, dat is zorg om haar, is wat mij betreft totaal anders...
Wel blij met mijn zelf gemaakte bok riempje, is echt handig als je er erg in hebt en Lona geeft het meestal ruim aan van te voren, maar ze is nog steeds gewoon mijn meissie, ook na weer de zoveelste verhuizing en ziek zijn en stress en ellende voor haar, merk nu ze weer wat tot rust komt in alles dat ze mij nog steeds als haar leider beschouwt en het is zon lieffie, mijn sensibele tank, als ik me rot voel of me zorgen maak over onze toekomst, voel ik binnen no time haar neus in mijn nek bv... zou niet weten wat ik zonder die 2 zou moeten eigenlijk

Afbeelding

Zo effe lekker ongeneerd trots zijn op mijn meissies!!

Maar dank iedereen, want ook al kan niemand je helpen met angst uiteindelijk, heeft het er ronduit over kunnen praten mij heel veel goed gedaan en dat helpt toch maar mooi!!

MarloesNatje , stoer zeg!! niks niet overleefd, je hebt het gewoon maar effe gedaan, zeker fijn dat je instructrice goed rekening met je hield en zon braaf paard gaf, gaat ook vaak heel anders...

En Emmaaa, ik zou het precies zo aankijken als dat jij nu doet hoor, want kan je er wel op gaan zitten, maar dan doe je alleen maar slecht aan; extra gewicht met pijn is er in mijn ogen om vragen eigenlijk, heeft geen donder met angst te maken maar met common sense, ja toch?

Dus nogmaals thanks allemaal en ik weet nu in ieder geval waar ik effe mijn hart kan uitstorten als ik weer onverhoopt zo angstig zou worden, fijn topic , gaat tenminste allemaal op gemoedelijke , vriendelijke wijze, niet mee ophouden hoor TS!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:57

Renske1987: Wat goed dat je op een ander terrein gestart bent. :) Fijn dat je je doel hebt kunnen halen zonder daarbij angstig te worden. :D

_xrose: Vervelend dat je eraf gevallen bent. :(:)

Verder even niet bijgelezen sorry. :o
20-04 gaan wij ook voor het eerst starten, maar dan in de Endurance rubrieken. Ik vind het erg spannend, die van mij vindt vreemde paarden altijd erg interressant en wilt zich dan ook lekker groot maken. Maargoed, dat zullen de eerste paar km's zijn, daarna verwacht ik een lekkere rit. Vind het wel spannend. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:19

Klopt, het fijne is wel dat de DA heeft aangegeven dat op het moment dat ze slecht loopt, stappen alleen maar goed is. Dus dat doe ik dan ook, maar draven terwijl het haar pijn doet absoluut niet :n

Ik heb vandaag niet echt lekker gereden.. Eerst gelongeerd, daarna ben ik er even opgeklommen want ze liep wel lekker. Het waaide alleen echt ont-zettend hard en dat was tijdens het rijden gewoon echt geen doen. Als we de wind van voren hadden moest ik haar echt ontzettend naar voren rijden wou ze überhaupt vooruit gaan, wat ik niet van haar gewend ben, en als de wind in onze rug stond moest ik echt met man en macht gaan hangen en mezelf echt mega zwaar maken omdat ze er anders vandoor zou stuiven. Ik kijk even hoe het morgen met de wind zit, noem me een watje maar zo lang het zo hard waait longeer ik eigenlijk liever :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:59

hier ligt gewoon sneeuw! ben net terug en ze stonden door het vreselijke weer (sneeuw, harde rot wind) eigenlijk pas vanaf half 3 buiten dus heb ze lekker laten staan en effe peentje gegeven met een knuffel, kan toch niets doen met ze nu het zo spekglad is en heb tegenwoordig het wel zo geweldig eigenlijk, had de andere dekens gerepareerd een gewassen die worden er straks gewoon door stalhoudster opgegooid voor me; lekker luxe hoor! ik heb het trouwens met een harde wind wel eens meegemaakt Dat een hele grote zware boomtak, pal voor Lona haar neus landde; schrokken ons allebei een hoedje, ik laat dat tegenwoordig eigenlijk ook liever hoor...

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:41

Ik heb weer even niets van me laten horen, maar het gaat de laatste tijd dan ook super.
Gisteren moesten we zelfs grondbalken galopperen en hoewel die van mij er 60cm over sprong, gaf ik geen krimp. Ook wanneer ze begon te bokken tijdens het galopperen (even zelfs met alle 4 de benen de lucht in) deed het me weer niets.

Hoop dat het bij jullie ook zo goed loopt

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:34

Wat is iedereen supergoed bezig :)

Ik ga morgen naar een nieuw paardje kijken om te rijden. Hoop dat de klik er bij deze wel is. Afwachten, maar heb er wel superveel zin in! Morgen horen jullie meer ;)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:14

Das goed nieuws! Ik hoop dat het iets voor je is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

Ik ga later vandaag weer even uitgebreid bij lezen, maar ik wilde toch alvast even deze foto spammen.

Foto van gisteren, ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven haha.

Jullie weten wat ik allemaal nog niet durf en nog niet kan met mijn paard, dus het feit dat ik dit babysprongetje heb genomen vind ik zo gaaf hihi.

Afbeelding

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:53

Super Jamey! Dat ziet er goed uit hoor!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:59

Ziet er echt goed uit R! Maar dat schreef ik al op je FB. Moet toch heerlijk zijn om dit te doen met je paard ondanks dat je er meestal met angst op zit? Wat een overwinning weer!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:55

jameyskatje schreef:
Foto van gisteren, ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven haha.
En kijk nog es : je lacht erbij *\o/*
Zo van: ach dit doe ik wekelijks, leuk he..: zie ons es lekker gaan.

Super dat je ontspanning hebt in de sprong.

Grasieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:18

Ik moet echt hard bij gaan lezen, kan het niet meer bijhouden, maar gelukkig veel goede verhalen..

Ik heb weer niet zoveel kunnen doen na m'n vakantie, en heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moet gaan beginnen... :(

jameyskatje, ziet er goed uit, wat goed van je!
Sanniey, spannend hoor, ben benieuwd of je het wat vind, laat je het ons wel weten?

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:55

Nou daar ben ik alweer. Door omstandigheden gaat het helaas niet door met dat paardje.
Ga nog iemand bellen die een haflinger heeft staan en ik ga morgen mee met Marocje, zij rijdt/verzorgt ook een pony en wie weet heb ik daar ook een klik mee. Afwachten dus weer!

Hmm, grasieux, dat is vervelend! Hopelijk is het gevoel snel weer terug :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:00

Wat jammer zeg, hoop wel dat het eigen keuze was? En ik hoop zelf dat je het wat vind met de pony, ik ben er iig gek mee!

Een haf kan heel leuk zijn, als dacht ik daar een tijdje geleden anders over.. Nu ken ik er 1, en die is echt zo gaaf! Maar denk dat een andere haf daar ook niet meer aan kan tippen, haha