Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:33

lili266 schreef:
Wat vervelend MissCharlie, sterkte ermee.

Hier is de kogel door de kerk, morgen komt de liefste en rustigste pony ooit (vind ik zelf dan :D). Het is alsnog een Fjord geworden, maar niet die van 17 want later mailde de eigenaresse me dat ze toch wel vaak streken had en dat kan ik nu gewoon echt niet gebruiken. Heb toen zelf een advertentie geplaatst en helemaal omschreven wat ik zocht, en daarop reageerde een meisje die een 13 jarige Fjordenmerrie te koop had staan. Gaan kijken, zelf poetsen en zadelen om te kijken hoe dat ging, ze was heel braaf en bleef keurig staan. Daarna gereden en durfde na 20 minuten al in galop, op een vreemd paard! Het voelde zo goed en ze was heel rustig en goed terug te nemen. Ook nog 10 minuten met de eigenaresse gekletst terwijl ik er op zat en ze heeft in die 10 minuten geen stap verzet, bleef gewoon ontspannen staan. Vorige week klinisch goedgekeurd en morgen gaan we haar halen! Haar stamboeknaam is Tatjana (Halldor x Doriena) maar misschien dat ik haar een andere roepnaam geef, Tatjana vind ik niet zo :P Als ze er is zal ik wel wat foto's plaatsen!

haha, wat leuk om dit te lezen. Tatjana is mijn oude pony,

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:35

lili266 schreef:
Foto's! Inclusief één (korrelige, want te donker) foto van ons eerste ritje hier. Gewacht tot m'n vriend thuis was want dan kan ik lekker tegen hem aankletsen en vergeet ik de zenuwen, en toen het bos in gegaan! Vooral rustig gestapt maar ook een paar drafjes gedaan, en op de terugweg was het al bijna helemaal donker maar ze deed het zo goed! Ze vond het ook wel spannend, zo'n vreemd bos met een vreemd iemand op haar rug maar zette geen stap verkeerd. Blij!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk dat ik dit hier tegenkom, Tatjana is mijn oude paardje. Leuk om te zien dat het zo goed gaat.

Teteltee

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:07

Ja weet ik! Had al zitten googelen voordat ik haar kocht en toen kwam ik op een ITP topic van jou waarin je haar voorstelde :) Ze is hier nu sinds woensdag en het gaat dus echt super, al veel het bos in geweest en m'n vertrouwen komt langzaam weer terug en daar ben ik haar heel dankbaar voor!

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:09

Mooi dat het goed gaat, ben blij dat ze een goed plekje heeft gevonden! Het bos vind ze helemaal geweldig, dus erg leuk dat het zo dichtbij is, hopelijk heb je er erg veel plezier mee!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:59

Mijn les ging goed en ik heb paardje aan durven te pakken :D
Wel op mijn eigen manier en ik merk dat dat veel beter werkt.
Hij begon weer met bokken op de kant waar ik vorige keer mee ben gestopt en met veel rust en duidelijkheid toch door kunnen pakken :) Ben er blij mee.

Het opstappen ging nog niet goed, maar ik begreep van de eigenaresse dat zei altijd met een krukje opstapt en dat hij dan niet gek doet, dus dat mischien volgende keer eens proberen. Mischien vindt ie het gewoon eng als er druk op het zadel komt aan 1 kant.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:33

Meld me ook weer even. Er is hier druk gekletst!!! Jee, wat zijn er veel vorderingen gemaakt!! Stoer hoor!
Die kriebels, die gaan niet zo makkelijk weg. Fonnie en ik hebben ook weer goede stappen vooruit gedaan voor wat betreft het buitenrijden! We zijn er nog lang niet, maar het gaat goed! We rijden nu (vrij) rustig het pad op en af, heb al een keer gehad dat er een tak uit een boom viel, pal voor ons op de grond, ze schrok zich rot, net als ik, maar we konden rustig verder rijden.
Intussen ben ik lid geworden van een vereniging, heel kleinschalig allemaal en gewoon voor de lol! We hebben onze eerste les gehad, in het donker op pad met de trailer, op vreemd terrein in het donker op buitenterrein rijden.. en weet je? ze doet het zoooooooo super allemaal!!! Ben trots op m'n dame!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:07

Fijn dat het zo goed gaat met Fonnie en jou. :)

Blabla1980: Goed dat je hebt durven doorpakken. :D

Wel wel ik mag weer helemaaal opnieuw beginnen he.. Pfff dit gaat een klus worden. Mijn paard staat nu 6 weken op boxrust ivm verrekte kniebanden. Morgen komt de dierenarts om te kijken of het al verbeterd is en of ik hem wel of niet mag oppakken. Spannend.. Ik heb er wel zin in, maar aan de andere kant..... :\

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:39

Dat is balen Somebitch!! Zal voor je duimen dat de dierenarts morgen goed nieuws voor jullie heeft!!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:41

Dankje. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:18

Balen Somebitch. En dat oppakken is dan natuurlijk weer extra spannend. Succes ermee!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:26

Ja dat is zeker extra spannend.. Daar zie ik nog het meest tegenop. :')

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:16

Gewoon weer lekker rustig oppakken :)
Zou geen dingen doen waar je nu al gespannen van wordt als je eraan denkt, dan pakt je paard dat op en ben je nog verder van huis :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:16

^^ Dan kan ik er nog niet eens op gaan zitten. :')

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:00

Dan doe je dat nog ff niet...niks mis met grondwerk :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:34

Maar ik wil wel dus ik ga er gewoon op. Ik moet van mezelf. :) Ik verwacht niet dat hij gek gaat doen. Maar bij mij moet ik altijd even er doorheen bijten als ik even niet gereden heb.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:38

Even een langere update want nu ben ik thuis.

Nou dierenarts is geweest, paard loopt goed op het harde, klinisch is hij goed nu. Toen de echo, nou was verbeterd nog niet helemaal goed. Maar wel zo verbeterd dat ik nu dus moet gaan rijden, om het herstel beter te laten verlopen en hij niet stijf wordt.
Ik moet dus iedere dag een kwartier stappen en dan opbouwend gaan draven te beginnen met 2 a 3 minuten en dan rechte lijnen en het liefste buiten op het harde.
Ik ga dus wel de eerste paar keren in de bak voor mijn eigen veiligheid. :+ Maar dan enkel draven op de lange zijde.

Daarnaast mag hij dus nog 6 weken geen gras zien. := Dus moet nog steeds op het stukje blijven waar hij nu staat.. Na 6 weken weer een nieuwe echo.

Dussss wie wenst mij geluk.......

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:05

In elk geval fijn dat het wel verbeterd is, dat is in elk geval goed nieuws ;)
En verder wens ik je veel geluk :P Nee joh, komt vast helemaal goed toch! Je zegt zelf al dat je niet verwacht dat hij gek gaat doen, onthou dat als je opstapt. Of laat desnoods de eerste keer iemand erop stappen die er niet zo'n moeite mee heeft. dan zie je zelf dat ie niet gek doet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:05

Na gisteren weet ik niet meer of hij niks zal doen. :o ik ging buiten lopen en hij ging allemaal snurken en showen. :o hij moet dus ook nog op boxrust blijven de komende zes weken.

Donderdag komt mijn lesgeefster dus dan zal ik erop gaan. Brr.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:20

ow oeps. Ik zal aan je denken donderdag! ;)

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:04

Goed nieuws SomeBitch! Hij gaat in ieder geval de goede kant op. Donderdag wordt DE dag dus, dan stap je weer op. Diep in en uitademen, komt goed! Desnoods zet je eerst je instructrice erop, kun je zien wat hij doet of juist niet doet! Hier waren de paarden zondag ook helemaal gek. Die van mij is haar ijzer voor kwijtgeraakt door het enorme bokken en sprinten buiten in de wei. Machtig om te zien, maar als ik niet beter wist zou ik met toch 10 x achter m'n oren krabbelen voor ik op zo'n mafketel zou stappen. Aan de hand kan ze ook wel eens spoken, zoals zondag, maar als ik er dan op zit, is ze eigenlijk gewoon super braaf!!! Tijdens buitenritten weet ik het niet, maar in de bak gaat het super als ze zo'n bui heeft! Wie weet is jou paardje wel hetzelfde in dat opzicht. Zal voor jullie duimen!

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:02

Hey Somebitch, Succes donderdag! Je gaat dat goed doen :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:13

Bedankt allemaal :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:16

Gisteren heeft een stalgenootje erop gezeten. Hij bolde zijn rug heel erg maar heeft geen stap verkeerd gezet.

Vandaag ben ik erop gegaan en hij was echt super braaf. Wat een top paard heb ik toch. :D

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:24

Super om te horen!

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:11

super!!! *\o/* Dat geeft weer een hoop vertrouwen! :D