Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

Jibbel schreef:Mijn eigen idee zegt ook: even tot rust laten komen, maar aan de andere kant, hij stond echt flink in het werk daar en het lijkt me voor het lichaam ook niet ok om ineens daarmee te stoppen.
De stal waar hij gestaan heeft, adviseerde me ook om hem de eerste week gewoon te longeren om alle energie eruit te laten vloeien van het voer wat erin gestouwd is voor de keuring (4 kg brok + 3 kg haver) en dan pas erop te gaan.
Maar ik moet mezelf ook niet teveel druk opleggen. Hij is er nu amper 2 dagen. Komt vast wel goed, maar ik ben bang dat als het te lang duurt, ik zelf niet meer de moed heb om erop te stappen.
Hoeveel brok???? Jeetjemina, dat geef ik mijn wedstrijdpaarden niet
Hoorde wel van iemand dat zij op pieken 6 kilo sportbrok incl een muesli met haver geeft maar dat is een paard dat ZZ/zwaar loopt. Wat een hoeveelheid zeg. Nou begrijp ik wel waarom ze zo lopen te showen. Mijne krijgt maar een half kilo coolmix per dag
.
.
springen, balkjes, vrijheidsdressuur (zie de topics hierover), bandageren, longeren met dubbele lijnen.
merensje schreef:Nog een waardevolle les: de spuitplaats. Mijn puppie heeft een wond die schoon gespoeld moet worden. Helaas staat ze pas een week op de huidige stal, is nergens bang voor (is van de week al een afval container ingedoken, nieuwsgierig als ze is)..... behalve voor de was plaats.
Ze wil er wel op, behalve als het water loopt. Kansloos. Nu aan het prutsen met emmertjes.
Dus oefenen met afspuiten!
) gaat het al een stuk beter. Hij begint nu zelfs al met zijn mond met de waterstraal te spelen. Goed teken! Alleen de achterbenen zijn nog een beetje verboden gebied, maar komt vanzelf.
) geen reactie op het singelen. Tenminste, hij keek wel even om waardoor ik meteen niet meer aan kon singelen, omdat zijn buik ook meteen opgeblazen werd... Maar verder was het helemaal prima. Tijdens het longeren wel duidelijk voorwaarts, maar hij reageert wel normaal op mijn stemhulp.
Het is gewoon heel grappig dat hij het woord al herkent en daar dus op reageert door steeds harder te gaan draven. Zijn die van jullie ook zo begonnen met de galop? 

.
. Hij wordt echt wakker de laatste tijd. Op de hindernis aan gestuurd en natuurlijk er langs haha. Maar daarna heeft hij dat niet meer gedaan. Hebben kruisje en steiltje laten springen van ongeveer 50 cm. 
Gisteren hebben we hem samen met mn andere paard op de trailer gezet en zijn we naar het bos gegaan. Daar is een vriendin van mij op m'n oudere merrie gaan rijden en ik ben met Yme gaan rijden. Vriendlief ernaast en hem voor de zekerheid vastgehouden, maar hij was ontzettend braaf, deed z'n stinkende best en heeft echt geen stap verkeerd gezet.
Mijn merrie, zijn moeder heeft hem gewaarschuwd, hij heeft het genegeerd en zij trapt dan naar achter. Niet superhard, maar net hard genoeg. Daarna hield hij afstand

. Mooie foto, alle 6 de voeten los van de grond
. Goed dat je er al weer op heb gezeten
.
? "Onze" volbloed van 20 is nergens bang voor.... behalve voor stilstaande, spooky, gruwelijkgevaarlijke houten bankjes in het bos
.
. Ben ooit met een vriendin meegeweest die op een manege rijdt, gezellig een buitenritje meedoen met haar groep in het bos. Kreeg ik een leuk paardje met een keiharde mond. Vond mijn vriendinnetje wel zielig voor me, want ik zou morgen vreselijk spierpijn hebben in mijn bovenarmen. Lekker lang teugeltje gereden, niks geen getrek. Na 2 harde klappen (van die harde TOEVVVV's tegen haar borst) van de merrie vóór haar
, had ze door dat het niet zo heel erg slim was om door te drammen
. Heerlijk gereden