Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Mijn eigen idee zegt ook: even tot rust laten komen, maar aan de andere kant, hij stond echt flink in het werk daar en het lijkt me voor het lichaam ook niet ok om ineens daarmee te stoppen.
De stal waar hij gestaan heeft, adviseerde me ook om hem de eerste week gewoon te longeren om alle energie eruit te laten vloeien van het voer wat erin gestouwd is voor de keuring (4 kg brok + 3 kg haver) en dan pas erop te gaan.
Maar ik moet mezelf ook niet teveel druk opleggen. Hij is er nu amper 2 dagen. Komt vast wel goed, maar ik ben bang dat als het te lang duurt, ik zelf niet meer de moed heb om erop te stappen.
merensje schreef:Nog een waardevolle les: de spuitplaats. Mijn puppie heeft een wond die schoon gespoeld moet worden. Helaas staat ze pas een week op de huidige stal, is nergens bang voor (is van de week al een afval container ingedoken, nieuwsgierig als ze is)..... behalve voor de was plaats.
Ze wil er wel op, behalve als het water loopt. Kansloos. Nu aan het prutsen met emmertjes.
Dus oefenen met afspuiten!