Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:06

Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:12

Mireille1970 schreef:
Fellor schreef:
Ach ik denk dat eht het onweerstaanbare verlangen van mensen is om toch hun woordje te kunnen doen en anderen dingent e willen laten zien zoals ze het zelf kunnen zien.

En dat alleen in deze topics dan.... want overal kun je gewoon je woord en ervaringen (!) delen....

Wat een ander daarmee doet is niet jouw verantwoording, maar als we voor dierenbeulen worden uitgemaakt en worden vergeleken met stierenvechters, beren en legbatterijen... waar gaat het dan over?? Slapen

Tsja, die opmerkingen snap ik inderdaad ook niet helemaal. Misschien dat dat het eerste is wat bij mensen opkomt als ze niks nuttigs meer te zeggen hebben over het onderwerp wat eht topic betreft. Plus dat emnsen soms persoonlijk gefrustreerd raken over andere mensen omdat ze het niet eens worden. Frustratie..de onvoorspelbare emotie Vork
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-05 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:14

Na deze discussie (en vele hieraan voorafgaand Knipoog ) te hebben gevolgd... wil ik toch even wat kwijt over de foto's.
Veel mensen vergeten dat het een moment opname is, een kauwend mondje lijkt, na er tig foto's ervan hebben geschoten al snel op een opengesperde mond.
Het inrijden op deze manier gebeurt niet uren lang, vaak maar een minuut of 20... maar wanneer er zoveel foto's van worden geschoten (wat in mijn ogen best een treurige tijdsbesteding en zonde van je rolletje is Haha! ) lijkt het erop dat het veel langer duurt dan die paar minuten.
Foto's kunnen dus zeer veel van de werkelijkheid verdraaien... het is maar hoe je het ziet en het WIL zien.
Ik zie namelijk geen angstig paard, ik zie een geconcentreerd paard waarvan de spieren worden 'opgerekt' en verwarmt.
En ik denk dat de paarden van Anky, en velen met haar, genoeg pit hebben om duidelijk te protesteren wanneer het angstig is of wanneer ze pijn ondervinden...

Verder meng ik me niet meer in deze discussie, daarvoor heb ik (vind ik) te weinig verstand van LDR en te weinig tijd om deze pagina's bij te benen Clown
Maar mijn punt is dus, dat foto's niet altijd alles van de werkelijkheid laten zien! Slim

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:16

Wouter24 schreef:

Dit is wel een heel gedurfde stelling

Hier mankeert zeker ook vanalles aan?

http://picserver.org/view_image.php/72394/p.jpeg[/img]

Euhmmm nier perse al zou die achter meer mee mogen komen, dus de achterbenen er dieper onder en de achterhand meer dragen en niet zittend, de middendraf wat dit waarschijnlijk voor mag gaan stellen of de arbeidsdraf daarin hoeft het paard niet te gaan "zitten"wat het hier redelijk doet. Het paard moet dus eigeijk actiever gaan. Hier gaat het achterbeen er heel leuk onder hoor ziet er prachtig uit maar is niet volgens het boekje.
En dat de ruiter nu toevallig Edward Gal heet en het paard waarschinlijk Gibraldi is die toevallig LDr rijd maakt me feitelijk geen reed uit. Je moet naar het geheel kijken en dat is niet correct.
Hier is ook een uitgestrekte draf kijk en vergelijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:16

Lieverds, ik heb het over spierzaken en over non-causale verbanden en over interpretaties van geschriften.

Als jullie vrijwillig in de schoenen van de prijsvechters willen gaan staan, je verantwoordelijk voelen voor de belangen van juryleden en complottheorieen met IP's bedenken - be my guest.
Prima als je de slachtofferrol kiest! Maar ik denk dat we het veel leuker kunnen hebben samen als je gewoon inhoudelijk blijft reageren en je niet steeds aangevallen voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:18

je foto's doen het niet

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:21

friemel schreef:
Maar ik denk dat we het veel leuker kunnen hebben samen als je gewoon inhoudelijk blijft reageren en je niet steeds aangevallen voelt.

Wie de schoen past, trekke hem aan...

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:22

friemel schreef:
Maar ik denk dat we het veel leuker kunnen hebben samen als je gewoon inhoudelijk blijft reageren en je niet steeds aangevallen voelt.

Als de mensen dan ook is stoppen met aanvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:23

vooral dat inhoudelijk reageren Ja

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:24

..en niet selektief lezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:26

En weten wat LDr inhoud
Niet denken dat het alleen met kracht gaat
niet denken dat het een uur moet
dus eeerst je ff echt verdiepen in wat het is voordat je blaat Lachen

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:40

Citaat:
Tsja, die opmerkingen snap ik inderdaad ook niet helemaal. Misschien dat dat het eerste is wat bij mensen opkomt als ze niks nuttigs meer te zeggen hebben over het onderwerp wat eht topic betreft

Het komt niet zomaar op maar is resultaat van jarenlange studie en analyse van deskundigen op het gebied van het topic, oa de eerder genoemde Sara Wyche. Niet mijn verzinsels van de dag (al wil ik die ook best wel met je delen hoor Sigaar ). Als je het blaat vindt, laat je het toch gewoon aan je voorbij gaan? Waarom toch al die opwinding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:45

Ik vind het vergelijk met dansende beren idd erg blaat
wat voor studie er ook vooraf gaat
Als die het ook gooit op die dingen, dan vertrouw ik zijn studie ook niet echt

Verder vind ik die studies allemaal erg lala
Want die zijn getest op paarden van mensen die denken dat ze wel ldr kunnen rijden (de slechte ruiters dus) , dat lijkt mij wat anders als het echt kunnen toepassen.

Verder wil ik bij de slechte klasisek mensen de ruggen van de paarden wel eens onderzocht hebben
denk dat je daar bij vele ook van gaat schrikken.

Ik denk dus dat er bij elke methode dingen zijn waar bij onkundig rijden ernsitge dingen kunnen komen.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:00

@ RK: Ik was dus niet duidelijk genoeg. De beren kwamen om de hoek na de stelling: Het zal wel goed zijn voor de paarden anders deden ze het niet. En die beredenering is krom, zie ook het argument vermijdingstheorie.

De krachten en schade kunnen eenvoudig berekend worden uitgaande van een goede ruiter. Dus je lalala argument kan bij deze ook van tafel.

Je conclusie deel ik echter van harte: onkundig rijden is altijd slecht.
Maar ik dacht dat we het hier steeds hebben over kundig LRD versus kundig Klassiek (en alles wat daar in kundige vorm tussen zit).

Overigens wil ik van Tyrza nog weten of die foto's van TS overeenkomen met haar uitleg van LRD. Omdat er volgens mij een grote discrepantie zit tussen het verhaal en de plaatjes ter demonstratie. Het is een gesloten vraag, dus ja of nee volstaat Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:04

Paarden met dat karakter doen het echt niet
Beren hebben geen keus, de kippen in een hok niet
een paard van 600 KG wel, die flikkert zich in 1 sec achterover.

Je kunt meten wat je wilt, of de paarden van Anky ed schade hebben kun jij nooit bewijzen.
Je krijgt voor zo'n studie alleen de paardjes die door gemiddeld ruiterjte zijn gehobbeld.

En kijk daar ook ff naar de ruggen en de rest van het lijf, pas dan word een onderzoek compleet.

Ow, gaat het hier alleen maar over kundig rijden
Waarom dan verhalen over trekken en op de voorhand lopen?

Nogmaals, ik ben niet voor ldr, maar ook nog steeds niet fel tegen.
Omdat ik nog steeds geen duidelijke bewijzen heb gezien.

Denk dat we e paarden van Anky maar eens moeten op gaan zoeken met foto's en als ze dood zijn op snijden, anders blijft het gewoon gezwam in de ruimte. Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:09

friemel schreef:
Overigens wil ik van Tyrza nog weten of die foto's van TS overeenkomen met haar uitleg van LRD. Omdat er volgens mij een grote discrepantie zit tussen het verhaal en de plaatjes ter demonstratie. Het is een gesloten vraag, dus ja of nee volstaat Knipoog .

Je hebt het hier over een momentopname (foto) en ik heb uitgelegd dat deze training meer is dan alleen dat moment....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:11

Is het dan niet je paard een heel uur lang naar die dipete trekken?

Goh, had ik ldr verkeerd begrepen Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:12

een stukje uit de IDS: ''Duidelijk zichtbaar was dat de tip van de bonscoach om Barclay ietjes lager in te stellen voor de piaffe het gewenste resutaat opleverde: een actieve, vloeiende en gecandanseerde oefening.

wel knap dat na 2.5 pagina nog steeds mijn vraag niet is beantwoord (gaap)

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:22

@RK: Het gaat niet om metingen maar om berekeningen van krachten. Daar heb je geen doorgehobbeld paard bij nodig.

@ Tyrza: Ik zal de vraag anders stellen: is wat de foto's tonen het beeld dat jij voor ogen hebt bij je verhaal? Streef je die plaatjes na? Is dat je doel? Of zijn het verkeerd gekozen momentopnames die niet illustreren wat jij beschrijft? Nog anders: Kan jouw verhaal als ondertiteling/uitleg dienen bij die foto's of zou je andere foto's kiezen omdat andere beelden je verhaal beter illustreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:24

wie zegt dat die berekeningen ook duiden op dat het slecht is?
Ik kan geloven als een paard dat uren moet, dat dit zou kunnen, maar dat is niet het geval (tot wat vele denken)
Dus dan zul je paarden moeten bekijken bij kundige LDr ruiters en hoe daar de staat is van de eenhechting.
En aangezien dat nog nooit is gebeuerd baseren de feiten op niks, als feiten gebasseerd op hobbel knollen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:38

Ik heb vandaag weer "heerlijk"gereden. En ook maar s verder geprobeerd met richting LDr, wel met het wakende oog van iemand die ook LDR reed en op stal was op de zijgrond. En ineens had ik daar neus op de boeg, ondertredend actief achterbeen, bolle rug en dergelijke zonder iets in de hand. Een wonderlijke gewaarwording kan ik wel zeggen, ik drukte hem er weer weg met been en zit en kon ineens fijner schakelen dan voorheen, verzameling, middengang, weer terug, andere gang noem maar op. Totdat die helicopter overvloog die in het bos kalk aan het strooien was Boos! stoorzender.

Maar afijn ander licht op se zaak, het kan en dat zonder moeite nogwel.

Ik sprak ook met een rijinstructeur die Anky in de vier havo in de klas heeft gehad en dus persoonlijk heel goed kent. Deze man zij letterlijk: anky heeft een gave en zoals zij kan er bijna niemand rijden eigelijk niemand ( oliebol geen hoop meer). Zij heeft zo een van krachtige zit en zon sterk been daar kan er geen een tegen op. Die meid kan het vanuit haar zit en been. En die gave met dieren is geweldig.

Nou met haar enorm goede zit en houding en zo zou ik direct willen ruilen. Met haar leven niet, te druk te populair. En die paarden ach die moeten gewoon werken voor de kost, en dat is mischien wel beter dan bijvoorbeeld die dikke haflinger bij ons op stal die niks doet, op dieet staat en voor de lekkerigheid en heel pak roggebrood krijgt! Die raakt straks hoefbevangen. Die van anky die hebben mischien straks slijtage in de nek, en die springer van de auktion heeft artrose in de benen. Allemaal genieten ze van hun pensioen met pijntsjes en dergelijk. Mensen worden ook niet zonder kraken oud.

Paarden zijn gemaakt om te werken. Laten we iedereen maar in zijn waarde laten en dergelijke.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:39

Wouter24 schreef:
Kafue schreef:
Waarin er sprake is van oprichting zonder aanleuning getuige de waslijnachtige teugels. Een paard is correct gereden als je hem van achter naar voren naar de hand toerijd zodat je een licht elastische aanleuning krijgt. Hier is geen aanleunig, dus inderdaad hele goede foto.

Wederom niet correct voorgesteld toch hoge punten gescoort
.

Dit is wel een heel gedurfde stelling

Hier mankeert zeker ook vanalles aan?

Afbeelding

het wieltje van zijn spoor zit wat scheef ................ Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:44

sjips dat had ik nog niet gezien.... wel dat het linkerachterbeen even lang is !!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:52

Ik blijf me na 36 pagina´s verbazen dat mensen een doorhangende teugel met een prachtige lichte verbinding niet kunnen onderscheiden van een paard dat geen verbinding heeft.

Kafue, ik ben het met je eens dat Anky een waanzinnig gevoel heeft. Maar met alle respect, het zijn wel Anky en Edward etc die hier nu al 36 pagina´s door de mangel gehaald worden. Dus om je er nou van af te maken dat zij het wel kunnen maar dat je er zelf maar vanaf blijft omdat je het eng vindt, vind ik een beetje simpel.

De manier waarop ik kennis gemaakt heb met de ideeën achter Anky´s manier van werken is dat de principes exact gelijk zijn aan de principes van "klassiek Duits" als je het die naam wilt geven. Je rijdt echt nog steeds van achter naar voor hoor!

Wat ik zo jammer vind is dat iedereen altijd over die houding valt. De manier van werken van Anky en co gaat veel en veel verder dan alleen dat krulletje. Maar niemand die het door heeft, beetje jammer.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:00

@ Friemel:
laat ik voorop stellen dat het doel dus niet is om aan het plaatje te voldoen, maar juist om het ultieme gevoel op te zoeken en een plaatje daar dus totaal niet aan KAN voldoen

Ik heb puur mijn eigen gevoel op papier gezet. Zoals je hebt kunnen lezen is dat een lang traject alvorens het gewenste resultaat te kunnen voelen. De foto's KUNNEN een onderdeel zijn hiervan.
Het gaat er namelijk om dat het punt van losgelatenheid moet worden opgezocht. Bij sommige paarden is het zoals op de geillustreerde foto's, bij andere paarden weer wat minder extreem.

Citaat:
Kan jouw verhaal als ondertiteling/uitleg dienen bij die foto's

Nee, want mijn verhaal is meer dan alleen een plaatje

Blij? Lachen