Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:36

QQQQ schreef:
Beetje licht geraakt Kaja? Post eens wat normaals, of post niet als het je niet aanstaat.

Haha! Nee hoor, absoluut niet...
Dus wil ik je bij deze wijzen naar mijn eerdere commentaar, opnieuw....
Of kan je de kritiek niet weerstaan, mag ik daarom niets posten??

Maar het blijft ja tegen nee, zwart tegen wit, LDR tegen klassiek!
We komen hier niet uit, dus al jou argumenten over "show boven functionaliteit" raken kant noch wal....
Je moet er namelijk wel open voor staan om iets over te brengen, te leren, te begrijpen en te discuseren ( je zult ook kritiek moeten weerstaan) en niet enkel en alleen de wil hebben om een ander je mening opdragen...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:44

Samsam, jij kent die draagtechniek niet eens, hoe kan je er dan zo over oordelen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:00

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:02

Kaja schreef:
:Maar het blijft ja tegen nee, zwart tegen wit, LDR tegen klassiek!

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! LDR en klassiek hebben imo ongeveer 98 % met elkaar gemeen, dat is een grijs gebied. Niks zwart/wit aan, alleen als je het als mengkleur ziet.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:04

Ik ben het met QQQQ eens. Dat wil zeggen: ik ben ervan overtuigd dat het paard gezien zijn balans voor het grootste gedeelte zelf bepaald hoe het hoog het dier het hoofd moet houden. Niet omdat het zo mooi is, maar juist omdat het functioneel is. Met het hoofd/halshouding compenseert het paard zijn balans. Naarmate de achterhand meer zakt, zal er meer oprichting nodig zijn. Ik denk dat wij dat niet kunnen invullen voor het paard. Aanleuning hoort er te zijn maar de druk mag niet meer zijn dan 2 ons per teugel. Een goed getraind paard loopt ook uitzichzelf nageeflijk (aan de teugel)...wederom niet omdat dat zo mooi is (show) maar omdat het functineel is. Het paard loopt in balans, kan zijn kracht optimaal gebruiken en verdeeld de druk gelijkmatig zodat kans op overbelasting of problemen nagenoeg voorkomen kunnen worden of worden opgelost. De bewegingen blijven ongedwongen vanuit het paard komen waarbij schwung, tact en impuls een feit zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:11

En dat kun jij allemaal zooooo prachtig laten zien hè A8h, en ook nog binnen 10 minuten... OK dan!

Ow, en dat je het met Q eens bent, dat begreep iedereen hier wel.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:17

Wat ik kan, heb ik allang bewezen Aimee. En inderdaad het klinkt niet alleen bijzonder, dat is het ook!

Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik het eens ben met QQQQ?
Ik ben nog niet zo heel lang op bokt, maar heb inmiddels wel begrepen dat er regelmatig dingen niet worden begrepen. Vandaar dat ik in een gewone post aangeef, net als iedereen zijn kleur bekend, dat ik het met QQQQ eens ben. Lijkt mij niets mis mee toch?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:24

Aqua8horse schreef:
Wat ik kan, heb ik allang bewezen Aimee. En inderdaad het klinkt niet alleen bijzonder, dat is het ook!

Aan wie heb je bewezen wat je kunt? Volgens mij heb je juist bewezen wat je níet kunt!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:28

DIT IS EEN PB WELKE IK ONTVING VAN AQUA8HORSE:
De PB heb ik verwijderd. Het heet niet voor niets Privé bericht, jantina

Verward Dit bedoel ik nou??? Mijn excuses Aqua8horse voor het plaatsen van deze PB welke aan mij gericht is Bloos !

In geloof in mijn systeem, als ik daar niet in geloof dan kan ik beter geen sport beoefenen en alles opruimen! (Scheelt me tijd, moeite, GELD en discussies...). Maar dat doe ik niet!
Elk paard heeft een andere aanpak nodig (met het oog op de training), ik lees, ik kijk, ik observeer en ik discuseer om van alles te leren en mijn eigen "ding" uit te halen, maar gaat het hier om een sekte? Zieltjes winnen bij de LDR? Het lijken wel de verkiezingen van de politiek!

Maar dat gaat in mijn ogen niet op! Ik rijdt al jaren volgens dit systeem en ga niet anders rijden, maar paarden lopen er goed op!
Ik heb gesprongen, ik heb gecrossed, ik heb lange afstandsritten gemaakt, ik heb zelfs in de drafsport gezeten!
Dressuur is mijn ding, LDR is mijn systeem, klaar!

Ik sta voor alles open, maar op het moment dat ik niet meer geloof in wat ik doe, stop ik ermee! Ik zal het niet te letterlijk opvatten, afgaan de op hetgeen wat Aimee zegt dat beide systemen voor 98% hetzelfde ( Verward ) zijn, maar onnodig dierenkwelling trek ik mij wel aan!!!
Mijn paarden zijn tevreden en gezond en trainen met plezier en geloof me ik heb er enkele bij die misschien nog wel slimmer zijn dan sommige mensen in dit topic! Ik kan het dus wel schudden als zij het ergens niet mee eens zijn!

Pas dus op wat je zegt wanneer je het LDR systeem gaat vergelijken met dierenkwelling, vooral wanneer U mij hier persoonlijk op wilt wijzen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:32

Duidelijke taal Kaja. Ik ben er eigenlijk al heel lang achter dat Aqua verkondigd dat LDR dierenmishandeling is en dat er maar 1 juiste manier bestaat (haar manier).

Vandaar dat ik allang niet meer met Aqua in discussie gaan, ik kan net zo goed tegen mijn keukenkastjes gaan zitten praten Knipoog.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:45

Anoukie schreef:
Ik ben er eigenlijk al heel lang achter dat Aqua verkondigd dat LDR dierenmishandeling is en dat er maar 1 juiste manier bestaat (haar manier).

Daarnaast weten een aantal bokkers dat haar manier nou juist niet de meest diervriendelijke is, wat ze met eigen ogen hebben gezien.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:20

Anoukie schreef:
Vandaar dat ik allang niet meer met Aqua in discussie gaan, ik kan net zo goed tegen mijn keukenkastjes gaan zitten praten Knipoog.

Mijn keukenkastje geeft me wel altijd gelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:32

Ik vind mijn oude keukenkastjes zelfs gezelliger Lachen Bloos!
Idd bokkers die gezien hebben dat zij niet voelt dat ze een paar kreupel laat lopen, is genoeg om haar kunde te weten.
Misschien zit dan de kop op de juiste plek, maar een paard heeft meer lijf dan alleen de nek (dat was ook wat ik eerder zei a8, wat je niet snapte)
En zo is de hele dicussie zo dood Verdrietig

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:17

Ongeacht of Kaja, aqua8horse of het keukenkastje nou gelijk hebben, ik vind het niet zo netjes van je Kaja om berichten die privé aan jou gestuurd worden hier neer te gooien. Ik zie je punt wel en je biedt je excuses wel aan maar erg netjes is het niet. Volgende keer kan je beter eerst even vragen of iemand dat niet vervelend vind.

(Ohoh wat klink ik nu streng Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:59

Anoukie schreef:
Oho Q heeft getemd Knipoog.

Aimee, welke aanspanning bedoel jij, alleen in de hals daarvan de boven- en onderlijn of in het hele lijf?

Ik vind eerlijk gezegd die hele hoofdhouding niet eens zo boeiend, als het paard maar van achteren naar voren door zijn lijf, over zijn rug gereden wordt.

Hoe weet jij dat een paard van achter naar voren door zijn lijf loopt, hoe herken jij dat?

Ik herken dat namelijk wel aan de voorkant, dat voel ik gelijk terug in mijn hand, dat is het moment dat ik het neusje er zo uit kan rijden, zoals ik dat graag wil. Mij is altijd geleerd dat de mond de informatiebron voor het achterbeen is. Als je het geen zak kan schelen hoe de voorkant is, dan heb je in mijn ogen ook geen enkel beeld over hoe achter is. Het een valt samen met het ander namelijk.
Wat jij hierboven roept is namelijk een van de moeilijkere dingen die er zijn, en ik vermoed dat 75% geeneens weet hoe het voelt, maar wel denkt te weten hoe het voelt.

Zep maakte hierboven ook zo'n opmerking, en ik denk dat ze daar toch wel gelijk in heeft.

Net als dat merendeel geen idee heeft hoe het voelt als een paard echt werkelijk naar de hand is gereden. De mensen die roepen dat ze het weten, kunnen namelijk vaak niet beschrijven wat ze dan voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:04

Aqua8horse schreef:

Voordat je weer reclame voor jezelf gaat maken kun je misschien een demo organiseren ten bate van Giro 555.
Er is een speciaal forum: Bokt voor Azie!!

[sorry voor het off-topic maar dit is voor het goede doel]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:17

Wat fijn dat ik toch ook nog eens gelijk krijg van je Pipo Knipoog Vriendjes zijn?
Ik heb eigenlijk weinig meer toe te voegen aan de bovenstaande reacties.

Ik vind het zo briljant van aqua dat die altijd komt met kreten als ARGUMENTATIE maar er dan vervolgens zelf een redenering op na houdt die kant nog wal raakt. Ik vond Anoukies vergelijking met de keukenkastjes nog niet zo gek eigenlijk Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:20

Pipo schreef:
Net als dat merendeel geen idee heeft hoe het voelt als een paard echt werkelijk naar de hand is gereden. De mensen die roepen dat ze het weten, kunnen namelijk vaak niet beschrijven wat ze dan voelen.

Dat iemand niet kan beschrijven wat ie voelt, wil helemaal niet zeggen dat ie het niet voelt. Het is nou eenmaal zo dat de één het goed kan verwoorden en de ander kan het "alleen maar" voordoen. Met heel veel geluk kan een persoon beide en dan ben je van het kaliber dat niemand op bokt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:27

Tot en met Z nivo lijkt het mij dat je toch best kan voelen en omschrijven tegelijk Aimee. Gezien het feit dat iedereen hier van bb tot Z2 rijdt, lijkt mij dat ook het nivo om de discussie op voort te zetten.

Zep, fijn he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:29

Aqua8horse schreef:

Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik het eens ben met QQQQ?
Ik ben nog niet zo heel lang op bokt, maar heb inmiddels wel begrepen dat er regelmatig dingen niet worden begrepen. Vandaar dat ik in een gewone post aangeef, net als iedereen zijn kleur bekend, dat ik het met QQQQ eens ben. Lijkt mij niets mis mee toch?

Een auto met drie lekke banden is ook bijzonder Aqua Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:30

Wil je nou het nummer van 't Reelaer nog Pipo? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:34

Das offtopic joh!

Ik rijd van de week wel even langs het Reelaer, maar thanks voor je aanbod.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:36

Pipo schreef:
Ik herken dat namelijk wel aan de voorkant, dat voel ik gelijk terug in mijn hand, dat is het moment dat ik het neusje er zo uit kan rijden, zoals ik dat graag wil. Mij is altijd geleerd dat de mond de informatiebron voor het achterbeen is. Als je het geen zak kan schelen hoe de voorkant is, dan heb je in mijn ogen ook geen enkel beeld over hoe achter is. Het een valt samen met het ander namelijk.

Hierover wil ik nog opmerken dat voor mij ook het ideale geval is dat een paard zo fijn van achter naar voren over de rug loopt, dat ik het neusje eruit kan rijden. Maar ik ben nou eenmaal geen topruiter en mijn paarden lopen dus niet vanaf de eerste seconde dat ik erop zit zo fijn door het lijf. Dat is iets waar ik naartoe train gedurende het rijden en het lukt zelfs niet altijd dat punt te bereiken. Dat betekend voor mij dat ik het punt van 'het neusje eruit kunnen rijden' dus niet altijd bereik en logisch gezien houdt dat dus in dat die neus gedurende de training achter de loodlijn blijft.
Maar dat wil niet zeggen dat ik tijdens die training met de neus achter de loodlijn, níet van achter naar voren rijd. Tijdens die training ben ik bezig een elastieken bolletje van m'n paard te maken; als ik hem helemaal rond heb, kan ik hem ook weer uitrekken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:39

Pipo schreef:
Tot en met Z nivo lijkt het mij dat je toch best kan voelen en omschrijven tegelijk Aimee. Gezien het feit dat iedereen hier van bb tot Z2 rijdt, lijkt mij dat ook het nivo om de discussie op voort te zetten.

Dat lijkt me niet, er zijn zat voorbeelden van ruiters die absoluut niet konden verwoorden wat ze deden en wat ze voelden. Bovendien heeft dat imo weinig met niveau te maken, sterker nog; ik verwacht van een basisruiter niet eens dat ie het kan verwoorden, ook niet dat ie een ontwikkeld gevoel heeft trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:40

Ik zeg ook niet dat het mij wel gelijk lukt Haha! Dat is ook training, maar dat is toch het gehele paardrijden? Steeds proberen je paard een beetje beter voor elkaar te krijgen? En daar hoort het balans, kracht, souplesse enz enz verhaal toch bij?

Wie krijgt zijn paard wel gelijk bij opstijgen in die positie??? ( nee Aqua, jou geloven we niet meer)

Er staat toch niet voor niets minimaal 6 jaar tot GP nivo?