Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxCYNNxx schreef:zoals ts het eerst vertelde klonk het alsof die aanbieding van X kwam. Nu pas is duidelijk dat zijzelf deze constructie bedacht hebben en willen voorleggen aan X.
Babootje schreef:xxCYNNxx schreef:zoals ts het eerst vertelde klonk het alsof die aanbieding van X kwam. Nu pas is duidelijk dat zijzelf deze constructie bedacht hebben en willen voorleggen aan X.
Het voorstel om er een veulen mee te gaan fokken met zijn goede hengst komt toch duidelijk van X begreep ik uit het verhaal.
Babootje schreef:xxCYNNxx schreef:zoals ts het eerst vertelde klonk het alsof die aanbieding van X kwam. Nu pas is duidelijk dat zijzelf deze constructie bedacht hebben en willen voorleggen aan X.
Het voorstel om er een veulen mee te gaan fokken met zijn goede hengst komt toch duidelijk van X begreep ik uit het verhaal.
Babootje schreef:Ik lees uit het verhaal van TS dat X ze aangepraat heeft dat zijn DA vindt dat het dier niks mankeert en dat het paard een maatje te groot is voor TS. Hij wil het paard wel terugnemen want hij heeft er een passende hengst voor en wil er wel een veulen uit. Dat terugkopen zal voor flink minder zijn dan ze heeft gekost. Anders had X dr al eerder gehouden en er een veulen mee gefokt.
Omdat TS en dr vader de merrie nog niet kwijt willen bedenken ze deze constructie, welke in mijn ogen flink af te raden is.
Dus mijn advies lekker terug verkopen aan X, je verlies pakken en een ander paard kopen. Daarbij ook eens wat verder kijken dan bij deze handelaar.
k_m schreef:Babootje schreef:Ik lees uit het verhaal van TS dat X ze aangepraat heeft dat zijn DA vindt dat het dier niks mankeert en dat het paard een maatje te groot is voor TS. Hij wil het paard wel terugnemen want hij heeft er een passende hengst voor en wil er wel een veulen uit. Dat terugkopen zal voor flink minder zijn dan ze heeft gekost. Anders had X dr al eerder gehouden en er een veulen mee gefokt.
Omdat TS en dr vader de merrie nog niet kwijt willen bedenken ze deze constructie, welke in mijn ogen flink af te raden is.
Dus mijn advies lekker terug verkopen aan X, je verlies pakken en een ander paard kopen. Daarbij ook eens wat verder kijken dan bij deze handelaar.
Lijkt mij ook het slimste. Verkoop dr terug en dan ergens anders kopen ipv bij een handelaar. Desnoods een jaartje een lease paard ofzo om wat bij te leren. Van veel verschillende paarden rijden ga je ook beter worden dan van steeds hetzelfde als je echt hogerop wilt.
Ik zou als ik TS was er ook niet mee naar de kliniek rijden want geen enkele dierenarts heeft gezegd dat dit nodig is, ook niet die van hun zelf.
k_m schreef:TS was er ook niet mee naar de kliniek rijden want geen enkele dierenarts heeft gezegd dat dit nodig is, ook niet die van hun zelf.
Kmbly schreef:Dierenarts is geweest.
Hij deed wat testjes. Ze wou dr rug niet bollen en reageerde gevoelig bij dr bekken. Ook was het dikken been veel dikker dan de andere en wou ze hem niet in een houding houden en dreigde ze te gaan happen terwijl ze bij de andere niks deed. Ook wou ze een achterbeen niet onder de massa zetten en viel ze bijna om.
DA wilt onderzoek doen en daaruit foto’s gaan maken.
Alleen mijn vader vind het teveel geld gaan kosten en of ik het geduld heb om zo’n traject in te gaan omdat ik de sport in wil. Dus we gaan X bellen en nog bespreken met stalhouder.
Maar er is een grote kans dat dit mijn laatste paar weken met haar zijn.
Kinke schreef:fransje, volgens mij mis je de laatste info?
darkadia schreef:Kinke schreef:fransje, volgens mij mis je de laatste info?
Volgens mij reageert fransje op het feit wat ik ook doe: dat hun eigen dierenarts wel degelijk aangeraden heeft naar de kliniek te gaan... en dat is ook mijn advies geweest nadat ik een medische check heb gedaan bij het paard.
Dit is niet gewoon alleen een beetje stijfheid, en er doorheen rijden...
Daarbij zou ik een eigen dierenarts van een handelaar nooit vertrouwen, want die denkt mee in belang van de handelaar.
Kmbly schreef:Laatste update;
Ik heb vrijdag avond echt slecht geslapen en nagedacht. Ik heb besloten om char weg te doen. Ik ben te onervaren voor dr en kan niet bieden wat ze nodig heeft.
De fokker heeft mij andere paarden aangeboden en ik heb ze geprobeerd. Een witte ruin waarvan ik snel wist dat het hem niet was. Hij was dood voor het been en gaf een bok wanneer je even streng was, merkte dat ik verstijfde van angst, wat de fokker ook zag. Hij bood toen een andere merrie aan. 13 jarige merrie, wat energieker en werkwilliger. Ik reed er veel ontspannender op en durfde te springen met haar. We mogen haar op proef. Als zij het niet wordt zal hij kijken of hij nog wat heeft.