Met wachten bedoel ik geen tempowisselingen maar recht blijven tot je een richting aangeeft.
Het is misschien wel eens een idee om te kijken of je paard op een rechte lijn blijft als je de teugels los laat.
Vooral op de schouders letten.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
timokyana schreef:Super,hier kan ik wat mee
Ik weet nu al dat hij niet blijft wachten op mede pipo wil nog weleens opeens een andere richting uit gaan.Ik ga er van de week eens lekker mee aan de slag.Zal ook wat meer op de binnenhoefslag rijden om te zien of hij zijn schouders 'recht' heeft.Thx!
Yamcha schreef:Daarom vind ik het zo leuk dat jij hier post, zulke dingen zijn zo nuttig![]()
Western en dressuur zijn in de basis volgens mij niet erg verschillend. Babysitten is nooit de bedoeling, imo. Zitten, sturen met je lijf en een beetje met je teugels, paard móet gewoon in de richting, tempo en gang blijven die jij aangeeft, en dat lijkt simpel, maar dat blijkt in de praktijk heel moeilijk te begrijpen
Yamcha schreef:Gaaf. Denk dat ik er morgen zelf ook ff mee ga spelen![]()
Qua tempo en gang doe ik niet babysitten, maar qua richting is het idd wel leuk om te kijken of ze wacht op mijal vraagt dat wel een hoop van mij ook
Esther: ik weet het niet goedmoet je Japeloup of KT eens naar laten kijken, die zien het zo
Yamcha schreef:@ justkid: Oh, dat doe ik ook veel, maar zonder het laten wachten![]()
Maar jij en ik waren er al achter dat we best overeenkomsten hebben
Esther: woon je in het midden van NL of in de buurt van Heemstede? Dan weet ik instructeurs!
justkid schreef:Kid is nou al zovaak weggesprongen dat ik het nou wel weetdus maakt het minder indruk, dus span ik niet aan, dus springt zij niet weg.
Met kleine stapjes tegelijk, niet over je grens heen gaan maar wel de grens steeds opzoeken.
Het is jouw probleem dus word niet afhankelijk van mensen die steeds naast je moeten blijven lopen, geluiden die weg moeten, bakkabouters waardoor je niet kunt rijden etc etc.
Beperk je niet maar stel je zelf een klein haalbaar doel en werk van daaruit.
Accepteer van jezelf dat je bang bent en ga er gewoon vanuit dat je het zelf kunt overwinnen.
Yamcha schreef:Safiera: lukt dat ook niet heel af en toe (eens in de 2 maanden ofzo)?
maaikiemike schreef:
Hier dan ook een foto van mij met mijn meneer. (ivm werk hoofd even weg gewerkt..)
Vandaag genomen (dankzij lieve stalgenoot) en ook voor het eerst weer eens een galopje gewaagd!![]()
Ben erg tevreden met hem, gezien dat hij nu pas sinds 2 weken weer wat beweging krijgt, dus vind dat hij het nog goed doet. Wel nu veel moeite dat hij te laag gaat, maar kan ook niet veel van hem verwachten. Wel geschrokken van mijn eigen houding. Beugels mogen heel stuk langer. Dit is mijn vzhzadel en niet comfortabel... even wachten tot zadelmaker is geweest...
SabM schreef:Zo helemaal bijgelezen.....gewoon 6 blz![]()
Ik heb veel positiefs gelezen.![]()
Vrijdag/zaterdag liep suus lekker. Rustig recht laag en rond ging best lekker. Bewust bezig met ontspannen in handen en toch consequent in aanleuning.
Vandaag heerlijk rondje vlietland gedaan. Top weer en brave suus<3
Citaat:Daar zeg je wel wat...
Maar tjee, ik vind het zo moeilijk he...
Je tips over dat soort van 'rechtrichten' op de volte volg ik niet helemaal. Zet je je paard op een volte/bocht rechtsom dan naar links als hij over de schouder naar links wegvalt? Of hoe bedoel je dat? Kan me er zo geen voorstelling van maken.