Opnieuw leren rijden ;)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:29

@ Gooya: jij hebt een mooi paard!

Leuk om je zo bezig te zien, die handhouding, daar blijf ik mee kloten...... :x

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:33

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:34

Ik had gisteren voor het eerst de sporen weer eens omgeknoopt in 2 jr tijd. Mijn benen zijn zo megalang, dat de sporen zonder hak optrekken niet eens in de buurt van het paard komen. :D Gelukkig trek ik niet onbewust mijn hakken op ;)
Soms is het fijn om net even iets extra's te geven.
Ik ga weer gewoon naar mijn hobbelen terug. Voelen, relaxen, veeeeel stapoefeningen. Ik hoop vrijdag een Trekker zadel op proef te krijgen. Ik vind het qua uiterlijk niet heel mooi. Dat boogje doet me aan een Pinokkio zadel denken :o Maar inmiddels heb ik dat maar losgelaten. Lekker rijden voor beide is nr 1.

@Gooya
Mooi paard heb je. Ik vind om je foto's te zien.

@Justkid
Mooie combi zijn jullie. Ik weet zo net nog niet wat ik doe als ik op den duur een ander paard koop. Misschien schakel ik ook wel over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:36

Herkenbaar......

Ik vind je paard iig veel blijer ogen, echt.....
Moet je nagaan hoe je ze dan toch dwingt, heb ik ook hoor. Paardlief in de krul, en dan was ik naar mijn eigen idee best nog een vriendelijke ruiter..... terwijl als ik Vegs nu zie, is ze veel blijer, ze werkt nu echt graag.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:36

Gooya schreef:
Hahaha Yamcha

Bedankt voor compliment over mijn paard. Misschien leuk voor het verschil.
Zo was ik eerst aan het rijden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZCJD4WU.jpg

Mensen die alleen voor het plaatje gaan, zouden natuurlijk kiezen voor dit plaatje ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:40

Klopt Ankem, dat is meer het gewenste beeld voor een groot deel van paardrijdend Nederland, maar als je ziet wat een spanning bij het paard en bij mij 8)7
Helemaal waar Yamcha, mijn paard is echt veel en veel blijer. En ikke ook.
Heel fijn dat Veggs er ook zo goed op reageert +:)+

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:45

Ik heb laatst bij een goede kennis mogen schrijven tijdens een dressuurwedstrijd. Ze is nog niet zo lang klaar met de cursus. Ik vond het echt heel leuk om te doen. Je ziet zoveel in de ring. Alles wat in de krul getrokken werd, werd flink afgerekend door haar.
Maar goed, meestal word je gejureerd op het beeld, omdat de jury niet kan voelen, wat jij voelt. Maar zou sommige paarden niet graag onder me willen hebben.

Het gaat er om dat jullie je happy de peppy voelen. De uitstraling van het paard is veel zachter op de eerste foto's.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:03

Gooya dat ziet er toch wel heel netjes en ruim uit +:)+
Die "ervoor" foto kun je goed zien wat er gebeurt als je naar beneden kijkt.

Ankem ik kan je het zeker aanraden zo'n westernpaard. :j
Het is alleen wat langer zoeken naar goede begeleiding want in western gebeurt ook wel heel veel wat je niet eens wil weten helaas -O-
Ik ga nog even kijken naar die handhouding waar jullie het over hebben :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:13

Gooya schreef:
Klopt Ankem, dat is meer het gewenste beeld voor een groot deel van paardrijdend Nederland, maar als je ziet wat een spanning bij het paard en bij mij 8)7
Helemaal waar Yamcha, mijn paard is echt veel en veel blijer. En ikke ook.
Heel fijn dat Veggs er ook zo goed op reageert +:)+

Ja, Veggs is echt blij nou :)

Veel leuker.

Die foto's van je les zijn veel zachter, liever of zo. Maar rijd jij op die 'voor'foto nou met 2 zwepen? Waarom eigenlijk? Ik zie het vaker mensen doen, maar ik snap nooit zo goed waarom dat is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:24

Die twee zwepen was om altijd een zweepje aan de goede kant te hebben, zonder over te hoeven pakken. Ik was toen veel bezig met volte werk, verkleinen verruimen etc. en soms moest ik linksachter wat bij tikken, en soms juist rechts. Overpakken van zweep was niet bevorderlijk voor de aanleuning, en voor het geven van de hulp altijd te laat. Vandaar....

Maar da was vroeger hè... nu nie meer :n

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:46

Afbeelding

Even voor het idee.
Dit is ongeveer de "houding" waarin Kid hoort te lopen,
Ze loopt hier nog wel teveel op de voorhand maar t is ook een oude foto :P .
Het is dus maar net wat je geleerd hebt en ook ziet van anderen.

Dit is ook de reden dat ik naar western ben overgestapt maar ik had ook les van Japeloup kunnen nemen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:21

ankem schreef:
Ik heb laatst bij een goede kennis mogen schrijven tijdens een dressuurwedstrijd. Ze is nog niet zo lang klaar met de cursus. Ik vond het echt heel leuk om te doen. Je ziet zoveel in de ring. Alles wat in de krul getrokken werd, werd flink afgerekend door haar.
Maar goed, meestal word je gejureerd op het beeld, omdat de jury niet kan voelen, wat jij voelt. Maar zou sommige paarden niet graag onder me willen hebben.

Het gaat er om dat jullie je happy de peppy voelen. De uitstraling van het paard is veel zachter op de eerste foto's.

Veel mensen zouden wel op de mijne willen rijden, terwijl die mega gespannen kan zijn, maar dat niet laat zien... Die zien alleen dat ik niet altijd even goed zit, maar ik ga hem (onbewust) ontlasten bij spanning door te gaan hangen in beugels... Ik heb echt moeten leren om te gaan met mijn eigen buien. Vorige pony en ik sleepten elkaar erdoorheen, was ik zenuwachtig nam hij mij mee, was hij zenuwachtig, nam ik hem mee. Beeb gaat in mijn spanning mee tot hij ontploft of ik het af kan laten vloeien.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:25

justkid schreef:
Gooya dat ziet er toch wel heel netjes en ruim uit +:)+
Die "ervoor" foto kun je goed zien wat er gebeurt als je naar beneden kijkt.

Ankem ik kan je het zeker aanraden zo'n westernpaard. :j
Het is alleen wat langer zoeken naar goede begeleiding want in western gebeurt ook wel heel veel wat je niet eens wil weten helaas -O-
Ik ga nog even kijken naar die handhouding waar jullie het over hebben :o?

Die begeleiding heb ik al. Ik les bij Paulette Zorn, misschien wel bekend.

Ik heb voor de liefhebbers via pb mijn galopfilmpje. Je moet wel even je youtube account doorgeven, want heb hem op prive gezet, omdat ik hem niet de hele wereld wil laten zien ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:28

Je kan hem alleen zichtbaar maken voor mensen met de link! Dat doe ik altijd, is ook erg fijn, hoeven mensen geen YT account voor te hebben. Verborgen heet dat oid? Ben wel benieuwd namelijk :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:28

Wat een leuk paard hierboven op die foto's zeg! Ben benieuwd naar de vooruitgang!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:23

Ben nog steeds aan het meelezen, en blijf het zo leuk vinden, om alles te lezen en te zien op de foto's.

Ik zal ook eens kijken of het mij gaat lukken foto's te plaatsen, wellicht grappig om foto's van mijn eerste paard voor mijn lessen bij Knollentuin en na 3 jaar op deze manier rijden.
Moet dus wel ff uitzoeken hoe dat werkt, want das nieuw voor mij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:24

@Japeloup: Dat geld ook voor mij, ik reageer misschien niet zo veel maar vind het erg leerzaam om mee te lezen :j

Wat betreft de foto's, in de help (rechtsboven) staat heel duidelijk hoe je dat kan doen :)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:47

Ja dat heb ik al meerder keren gelezen, maar ben zo dislecties als de pest en ben een doener om dingen te leren, geen lezer.
Maar komt goed, moet alleen nog wel ff een paar foto's in mijn computer zetten, heb vele niet digitaal. Dus werk aan de winkel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:57

Japeloup schreef:
Ja dat heb ik al meerder keren gelezen, maar ben zo dislecties als de pest en ben een doener om dingen te leren, geen lezer.
Maar komt goed, moet alleen nog wel ff een paar foto's in mijn computer zetten, heb vele niet digitaal. Dus werk aan de winkel.

Als ze op je pc staan, roep je maar. Misschien kan ik het duidelijker uitleggen met printscreens?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:59

Japeloup heb je hyves? Ik zet foto's die moet gebruiken vaak ff snel op mijn hyves. Dat vind ik het makkelijkste. Uploaden naar de space die ik heb vind ik altijd zo'n gedoe..
Dyslectisch zijn is een vervelend probleem. Werk zelf in het onderwijs (ben net met mijn nieuwe uitdaging begonnen per 1 aug.). Ik ben me druk aan het voorbereiden op het nieuwe schooljaar in mijn vakantie. Moet eigenlijk ook nog mijn tentamenartikel afmaken...zucht....

Galopfilmpje heb ik nu op verborgen gezet, dus wie een linkje wil, die roept maar en krijgt hem via de pb.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:05

Top dank, maar denk dat ik Yamcha even vraag, nog makkelijker woont bij mij om de hoek...
Dus Yamcha bij deze de vraag of je me een lesje foto's plaatsen kan geven :P

Heb wel Hyves maar die is niet zichtbaar behalve voor vrienden. Maar ook daar staan niet de foto's van mijn Joepje (Japeloup).
Denk ook wel dat ik het leuk en makkelijk vind om dat ook te kunnen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:10

Die van mij is ook alleen zichtbaar voor vrienden, maar de foto's kun je wel deeplinken dan en hier plaatsen. Neem aan dat je de foto's van mijn paard hebt gezien, die stonden op mijn afgeschermde hyves.
Heb alles hermetisch op slot gezet, soms tref je nare leerlingen ;)
Wel handig dat Yamcha om de hoek woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:10

Goed hoor Japeloup. Kom maar naar mij, of ik kom bij jou, dan demonstreer ik het.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:11

ja waar bokt al niet goed voor is. :D
Ik heb hier ook leren foto's plaatsen.
Ik was echt onhandig maar nu snap ik het wel aardig.
Het scheelt wel dat we een mac hebben, dat zijn wel heel makkelijke pc's

Ik ben deze week weer begonnen, dit jaar in groep 3, de enige groep die ik nog nooit gedaan had.
Echt wel grappig :j maar nog lang niet makkelijk
Wel errrg off topic trouwens :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:15

Wij hebben ook een Apple, inderdaad een makkelijke pc, maar wel wennen als je van een Windows machine af komt. Ik zit nog op mijn laptop te tikken. We hebben ook een Ipad, ook erg handig.

Wel wennen weer, na 6 weken vakantie. Ik begin dus 5 september voor het eerst als directeur. Vind ik ook heel spannend. Ga 4 dagen werken, waarvan 1 dag lesgeven in 7/8. Daarnaast studeer ik onderwijswetenschappen aan de OU. Einde offtopic.