[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:55

Jannepauli schreef:
Citaat:
En op Zweedse concoursen, daar hebben ze ook goodies. Maar die zijn blond en zitten op de tribune

Hmmm.... van die grote stoere Viking-hunks bedoel je? Nog meer reden om te gaan springen. Afbeelding

Veel plezier bij de Sunshine Tour! Maak je plaatjes van je leerlingen, kunnen we meeleven!

Op die Vikings heb ik nooit gelet eigenlijk. Mij gaat (ging :o ) het om de Vikingas. :9

Ben nu in mijn hotel. Ga effe opfrissen, en ook ff slapen. Tot later allemaal

Springert

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:41

Ik ben weer helemaal fris en on line.
Alleen een langzame verbinding, maar het gaat wel.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:02

Nou ik wens je véél plezier daar (lekker warm,zonnig 8-) ) in iedergeval beter dan hier ;)
en mogen je pupillen goed hun best doen!
Welke hengst heb je dan op stal By the way?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:09

vivana schreef:
Nou ik wens je véél plezier daar (lekker warm,zonnig 8-) ) in iedergeval beter dan hier ;)
en mogen je pupillen goed hun best doen!
Welke hengst heb je dan op stal By the way?

Prime Time...een Burggraaf hengst, die is in Spanje goedgekeurd want in Nederland is ie nooit voorgebracht.
Maar die staat niet meer bij mij op stal, want ik heb hem verkocht. Ik heb nog wel een vriezer vol met sperma van hem, en hier in Spanje zijn ze wel gecharmeerd van hem.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:34

MarcelDufour schreef:
lillytjuh schreef:
Ja die vind het nog verantwoord. Zolang we er geen dagelijkse bezigheid van maken kan een klein huppeltje geen kwaad. Afgelopen zomer is ze helemaal door de molen gegaan en nog uitstekend bevonden. Op wat normale slijtage na mankeerd ze niets en is ze nog erg fit en kan haar bespiering nog goed op peil houden. Nu is het ook zo dat ik haar niet een uur lang over een hindernis laat springen natuurlijk. Een paar keer over een huppeltje van max. 60cm vind ik genoeg (zowel voor paard als voor ruiter). Haar moeder heeft ook gesprongen tot ze 27 was. Het laatste jaar niet onder de man. Inmiddels is die 31 en springt ook nog de wei uit als je de bovenste draad niet dicht doet (toch ook nog wel 60cm) Helaas heeft die 2 jaar geleden een behoorlijke speesschede ontsteking gehad die we er slecht onder kregen en nu is ze echt op pensioen. Ze is er wel goed van hersteld en ze rent vrolijk over de wei (om de baas te spelen over de andere paarden). En inderdaad, het is redelijk uniek dat een paard op deze leeftijd nog in deze conditie is. Ik klap dan ook heel hard in mijn handjes! Heb het afgelopen jaar in mijn omgeving vele paarden gezien die vele jaren jonger waren en omkwamen van de kwaaltjes.

Ok, dan is het goed. Als de dierenarts het zegt, dan heb ik geen twijfels. En zoals jij het beschrijft, een paar huppeltjes, dat kan dan in dat geval geen kwaad.
Ik bedoelde het ook niet afkeurend, meer verbazing, want ik ken geen paarden die op die leeftijd nog springen.

Het zijn ook geen doorsnee paardjes! Als klonen een optie was wist ik het wel...... dan had ik er veel geld voor over! Maar ja nu gaan we volgend jaar op zoek naar een jong paardje voor mij, maar eerst ons huis afbouwen als het weer eens mee ging werken!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:27

Heel mooi en erg leerzaam om dit allemaal te mogen lezen,
Marcel bedankt!

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:35

Indrukwekkend wat je allemaal in je profiel hebt staan.
Heb je ook in Dortmund de volvo cup gereden in de jaren 80.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:37

Sambo schreef:
Heel mooi en erg leerzaam om dit allemaal te mogen lezen,
Marcel bedankt!

Bedankt voor de reactie, en dat is precies waarom we het doen. In de hoop dat mensen goede adviezen aangereikt krijgen waardoor ze plezier krijgen in het springen. En tegelijkertijd de mogelijkheid krijgen om hun springen naar een hoger plan te krijgen, indien ze dat willen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:39

Elsskippy schreef:
Indrukwekkend wat je allemaal in je profiel hebt staan.
Heb je ook in Dortmund de volvo cup gereden in de jaren 80.

Dank je wel.
Ja, en ook in Hannover. maar ik weet niet meer precies welk jaar. '87,'88 of '89, maar kan ook '90 zijn.
Laatst bijgewerkt door Springert op 15-02-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:40

In welk jaar was dat in Dortmund.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:40

Sorry je had al geantwoord.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:50

Elsskippy schreef:

Geeft niks.
Ik reed graag in Duitsland.
legelshurst, Aken, Warendorf, en ik ben nog een heel stel plaatsnamen vergeten. Het was lekker hoog altijd en daar hou ik wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:51

MarcelDufour schreef:
Elsskippy schreef:

Geeft niks.
Ik reed graag in Duitsland.
legelshurst, Aken, Warendorf, en ik ben nog een heel stel plaatsnamen vergeten. Het was lekker hoog altijd en daar hou ik wel van.

Sorry ik heb niet je hele profiel gecheckt maar heb je chio aken ook gereden? De grote prijs?

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:51

Vind je het S springen te vergelijken met het ZZ.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:53

S springen is wel even een tikkie meer dan ZZ op de grotere wedstrijden. Schrok me dood toen ik de eerste voor mijn neus kreeg :+

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:55

Joolien schreef:
Sorry ik heb niet je hele profiel gecheckt maar heb je chio aken ook gereden? De grote prijs?

De Grote Prijs op Zondag niet, maar wel al de andere proeven. En ook de landenwedstrijd. Werden we tweede geloof ik, en toen zei John Whitaker in de prijsuitreiking dat we het goed gedaan hadden, waarop ik antwoorde dat als mijn 3 teamgenoten het beter gedaan hadden, dat we dan gewonnen zouden hebben. Hij rolde zowat van zn paard van het lachen. :D
Laatst bijgewerkt door Springert op 15-02-10 21:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:56

MarcelDufour schreef:
Joolien schreef:

De Grote Prijs op Zondag niet, maar wel al de andere proeven. En ook de landenwedstrijd. Werden we tweede geloof ik, en toen zei John Whitaker in de prijsuitreiking dat we het goed gedaan hadden, waarop ik antwoorde dat als mijn 3 teamgenoten het beter gedaan hadden, dat we dan gewoonen zouden hebben. Hij rolde zowat van zn paard van het lachen. :D

Haha koel :P

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:59

Elsskippy schreef:
Vind je het S springen te vergelijken met het ZZ.

Ligt er aan. je hebt twee soorten S springen in Duitsland. Daar kwam ik achter toen ik een paard ging proberen dat tientallen S proeven gewonnen had, en ze vroegen maar 30.000. Dus ik er heen, kwam ik er achter dat hij landelijk S had gelopen, en dat is inderdaad vergelijkbaar met Z of ZZ. Zo word je aldoende wijzer.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:59

Ik heb ook een vraag :)

Hoe zorg ik ervoor dat mijn paard op het goede moment afzet? En dan niet zozeer waar dat moment ligt, of welke afstand dat dat moet zijn, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij op dat moment spríngt? Ipv zoals hij nu doet, altijd nog snel een galopsprong erbij smokkelen, en véél te laat afzetten (waardoor ik met een hertje spring, ipv een paard..)

En nog een vraag;
Volgens mij komt het doordat mijn paard het springen zo leuk vind, maar wat zou nog meer een reden kunnen zijn dat het paard na de hindernis met zijn hoofd begint te zwaaien waarbij zijn gehele voorkant (hoofd/nek/schouders/borstkas) meegaat? Hij doet dit echt alleen ná de sprong, soms komt er ook nog een bok bij. Oortjes naar voren en zwaaien met een giraffennek zeg maar :+

(Zadel is nagekeken, rug is prima, tanden in orde, etc., als het goed is is het niet medisch.)

Echt supergaaf trouwens, dat we zo de kans krijgen om zo'n getalenteerde ruiter te mogen ondervragen!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:00

Wat een gaaf topic! Ga binnenkort even helemaal inlezen!

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:03

Ja, je hebt in duitsland zoveel mogelijkheden om de paarden te starten.
Op zich vind ik dat wel prettig voor ruiter en paard.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:03

MissEvil schreef:
Ik heb ook een vraag :)

Hoe zorg ik ervoor dat mijn paard op het goede moment afzet? En dan niet zozeer waar dat moment ligt, of welke afstand dat dat moet zijn, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij op dat moment spríngt? Ipv zoals hij nu doet, altijd nog snel een galopsprong erbij smokkelen, en véél te laat afzetten (waardoor ik met een hertje spring, ipv een paard..)

Normaal gesproken is het niet mogelijk om nog een pasje erbij te maken als jij hebt gezorgd dat je op de juiste afstand zit. Dat kan alleen als je te groot zit. Dus moet je zorgen dat je minder groot gaat rijden.

MissEvil schreef:
En nog een vraag;
Volgens mij komt het doordat mijn paard het springen zo leuk vind, maar wat zou nog meer een reden kunnen zijn dat het paard na de hindernis met zijn hoofd begint te zwaaien waarbij zijn gehele voorkant (hoofd/nek/schouders/borstkas) meegaat? Hij doet dit echt alleen ná de sprong, soms komt er ook nog een bok bij. Oortjes naar voren en zwaaien met een giraffennek zeg maar :+

(Zadel is nagekeken, rug is prima, tanden in orde, etc., als het goed is is het niet medisch.)

Het lijkt er inderdaad op dat je paard er lol in heeft. Net Opium.

MissEvil schreef:
Echt supergaaf trouwens, dat we zo de kans krijgen om zo'n getalenteerde ruiter te mogen ondervragen!!

:o Dank U.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:07

Hahaha, ik hoor hier net van vriendlief dat jij ZELF ook heel hoog kunt springen?
Vertel-vertel want hij loopt net naar buiten nu en ik ben echt benieuwd............

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:14

Hoi Marcel, ik vind dit echt een superleerzaam topic van je!
Heel erg leuk dat je dit allemaal doet.
Ik vind je profiel er ook erg mooi uitzien, knap dat je zo veel hebt gepresteerd.

Zelf ben ik net begonnen met springlessen ik vind het echt superleuk om te doen,mijn paard is al heel goed alleen ik nog niet! Ik oefen nu BB op wedstrijden, en wil in het voorjaar de B gaan proberen.
Als jij een keer in de buurt van Nijmegen les of een clinic komt geven dan zou ik daar graag aan mee willen doen.

Succes met je leerlingen in Spanje!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:32

Oreo schreef:
Hahaha, ik hoor hier net van vriendlief dat jij ZELF ook heel hoog kunt springen?
Vertel-vertel want hij loopt net naar buiten nu en ik ben echt benieuwd............

Ja dat klopt wel. Maar dat was vroeger, dat doe ik nu niet meer. Toen wilde ik op concours inderdaad nog wel eens een steilsprong van 1.70-1.80 springen. Af en toe verdiende ik aan zo'n weddenschap meer dan aan prijzengeld :D