Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friemel

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:33

Citaat:
ze zullen het heus goed hebben, anders is de prestatie ook niet optimaal lijkt me

Omdat de legbatterijkip veel eieren legt, heeft ie het goed?
Omdat de beer danst op het hete ijzer, heeft ie het goed?

Lijkt mij van niet!

Friemel merkt ook even op dat er zich in het afvoerputje van de LRD-gedachte een kluitje helderzienden ophoudt met een wel heel bijzondere gave: zij zijn in staat om sterke conclusies over rijstijlen en crosshaffen Clown te trekken zonder daar ook maar één momentopname van te hebben gezien. Dat is pas knap! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:33

Sorry klomp maar ik dacht dat ook
Verwar ik je dn met iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:35

Wat heeft dat er mee te maken?
Zie geen hete ijzers onde de piaffe liggen hoor
Ja sterk argument Ja

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:36

runningkawa schreef:

Ik dacht eigenlijk ook dat klomp fel tegenstander was.
us nu toch wat anders ervaren Lachen
En mijn vraag wat mankeert dat paard dan?
Dat schept misschien ook weer duidelijkheid.

Verder ben ik wel benieuwd of ts nog andere posts gaat hebben op bokt.
En dan buiten de LDR discussie om.
En of de ip vergeleken word met friemel aqua enz?

haha, nee hoor RK Knipoog ik heb wel altijd alle topics afgestruind om er meer over te weten te komen, maar heb me daar nooit negatief over uitgelaten, omdat, zoals ik al eerder aangeef, er niets vanaf wist. en inderdaad nu ik het zelf moet toepassen ben ik erg veel positieve dingen tegengekomen en het bevalt dus prima!!

het paard van anky wat ik aanhaalde is een paard wat niks wil (waar anky niet verder mee kon) de lust is er zeg maar uit... de vacht is dof en kijkt niet bepaalt vrolijk..ik zal nog even verder vragen wat er nog meer mis mee was...zover ik weet is het de bedoeling om het paard te corrigeren en het plezier er weer in te krijgen en dat het paard weer lekker in zijn vel gaat zitten

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:40

klomp schreef:
Kaja schreef:
@Mireille... Ook dat staat er tussen... lees maar.... Haha!

@Klomp... Beetje onzinnige post over dat paard bij je instructeur van Anky.... die staat toch niet BIJ ANKY....

Slapen

waarom?? ik mag toch eerlijk zijn? ik vind dat anky haar paarden er prima uitzien en ze zullen het heus goed hebben, anders is de prestatie ook niet optimaal lijkt me, maar het komt toch voor dat niet alle paarden er goed bij staan. om dan gelijk zo'n reactie te geven, vind ik een onzinnige post Slapen
bovendien is iedereen vrij om een mening te geven....dat wil jij ook graag toch???

Ik denk dat iedereen wel eens ondanks goede zorgen een ziek paard of hond of kat heeft ....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:41

wordt het nu een discussie of het ondanks of desondanks LDR tot prestaties kan komen.

Als ik die foto's zie, zie ik eigenlijk een paard dat zich uitrekt.
Het heft de hals, buigt tot de kin de borst raakt, holt de rug en.....
op de foto's zit er iemand op die hetzelfde uitrekken bereikt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:42

oke, dan is dat een misverstand Lachen

En toch goed dat Anky er dan niet mee door blijft gaan.
Ze ziet in dat hij daar niet past (of dat nu door de methode komt of niet, staat er buiten vind ik)
Verder kan het zijn dat het paard de lust al kwijt was voordat hij bij Anky kwam.

Zelf rij ik soms 2 cm achter de LL,
En dat ervaar ik ook positief
Echt LDR heb ik nooit gereden dus daarom van mij daar ook geen woord over. (als dat ik denk dat die karakter paarden wel laten merken als ze het echt niet fijn vinden)
Dus vind het erg knap dat mensen alleen van schrift en wat foto's zeggen hoe het allemaal zit Slapen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:42

Mireille1970 schreef:
Mireille1970 schreef:

@Klomp... Beetje onzinnige post over dat paard bij je instructeur van Anky.... die staat toch niet BIJ ANKY....

Slapen

waarom?? ik mag toch eerlijk zijn? ik vind dat anky haar paarden er prima uitzien en ze zullen het heus goed hebben, anders is de prestatie ook niet optimaal lijkt me, maar het komt toch voor dat niet alle paarden er goed bij staan. om dan gelijk zo'n reactie te geven, vind ik een onzinnige post Slapen
bovendien is iedereen vrij om een mening te geven....dat wil jij ook graag toch???

Ik denk dat iedereen wel eens ondanks goede zorgen een ziek paard of hond of kat heeft ....
[/quote]

uiteraard, kan dat....het was ook niet de bedoeling om met mijn post het tegendeel te bewijzen, enkel om aan te geven dat zij ook weleens een mindere er tussen heeft zitten Knipoog no hard feelings!!
[/quote]

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:43

Nou nou klomp iets minder mag ook hoor. Ik zeg alleen dat ik me dacht dat te herinneren. Blijkbaar heb ik het mis, even goede vrienden. Hoef je niet zo voor uit je plaat te gaan en te zeggen dat ik je ergens van beticht, dat is wel heel zwaar...

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:43

runningkawa schreef:
Ja sterk argument Ja

Ik heb ook nog geen dansende piaffe gezien, dus breng die SJ alsjeblieft niet op een idee zeg! Vork

En je mist even de moraal van mijn verhaal. Ik haal het niet sterke argument 'voor' even onderuit met idem beredeneringen. En dacht dat het wel duidelijk was dat we niet verder zullen komen zolang we de 'prestatie' niet hetzelfde zien. Je hebt FEI en je hebt jury's. Zolang die niet op 1 lijn zitten, hou je contra en pro. Vind de oplossing van QQQQ wel goed.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:45

Weet je . Een mooi aansluitend topic is het topic op FOKKERIJ...

Daar wordt steeds gevraagd naar meningen over hengsten. En elke hengst heeft aanhang en tegenstanders.

Als ik een hengst niet mijn type vind zeg ik dat maar zeg dan niet dat het OOK ECHT ZO IS en ga niet tegen iedereen in... Men laat elkaar in de waarde.

Dat zouden we hier ook moeten doen...

En soms, heel soms, lukt dat en lijkt er serieus naar vragen te worden geluisterd en antwoorden te worden gegeven die dan weer serieus beantwoord worden.

Maar sommigen hier denken met één zin vol volstrekte loze argumenten de anderen onder te sneeuwen. Dat gaat toch nergens over?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:46

runningkawa schreef:
oke, dan is dat een misverstand Lachen

En toch goed dat Anky er dan niet mee door blijft gaan.
Ze ziet in dat hij daar niet past (of dat nu door de methode komt of niet, staat er buiten vind ik)
Verder kan het zijn dat het paard de lust al kwijt was voordat hij bij Anky kwam.

Zelf rij ik soms 2 cm achter de LL,
En dat ervaar ik ook positief
Echt LDR heb ik nooit gereden dus daarom van mij daar ook geen woord over. (als dat ik denk dat die karakter paarden wel laten merken als ze het echt niet fijn vinden)

Dus vind het erg knap dat mensen alleen van schrift en wat foto's zeggen hoe het allemaal zit
:Z

je hebt daarin helemaal gelijk Knipoog Haha!

tja en ik denk dat het inderdaad misschien niet heeft geklikt tussen dat paard en anky...kan gebeuren, toch? ik rij trouwens zelf ook niet meer dan 2 a 3 cm erachter en doe dit ook geen uur....eerder 10 minuutjes...zeker niet meer Haha! ik moet wel steeds verder uitbouwen qua diepte, maar mijn paard stribbelt niet tegen...alles zonder dwang of getrek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:46

Ik denk dat de moraal van het verhaal niet door mij gemist word Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:47

friemel schreef:
runningkawa schreef:
Ja sterk argument Ja

Ik heb ook nog geen dansende piaffe gezien, dus breng die SJ alsjeblieft niet op een idee zeg! Vork

KIJK JE NOOIT TV???? KOM JE NOOIT DE DEUR UIT?

En je mist even de moraal van mijn verhaal. Ik haal het niet sterke argument 'voor' even onderuit met idem beredeneringen. En dacht dat het wel duidelijk was dat we niet verder zullen komen zolang we de 'prestatie' niet hetzelfde zien. Je hebt FEI en je hebt jury's. Zolang die niet op 1 lijn zitten, hou je contra en pro. Vind de oplossing van QQQQ wel goed.

En dat weet jij?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:48

Sjaah
Ik vind dat ze die beeste TE FEL onderinrijden , dat kan tog niet meer , best wel heel zielig,en sommige schuimen overdreven , en blij vind ik die beestjes ook niet kijken Ik zie tog niet veel oortjes naar voor of fonkeltjes in hun ogen , k snap niet dat er daar mensen voor te vinden zijn , Oke het is mooi en netjes als jij je paardje mooi onderin kan laten lopen , maar zo Verward Misselijk Rolleyes .... Maarja dat is mijn mening natuurlijk
Maar als je effjes logisch na denkt is dat tog niet leuk voor die beestjes !

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:50

Tja Klomp als je zo fel reageerd, dan snap ik dat mensen gaan twijfelen en het zijn er meerdere, dus dat lijkt mij niet zo vreemd...

Geeft niets verder, maar het geeft wel iets weer...

Daarnaast vind ik dat jij de discussie weer van voor af aan doet herhalen door te verkondigen dat een paard, of hij nou wel of niet VAN Anky is dat kan ik er niet meer uithalen, maar een paard wat bij Anky van stal kwam er niet meer zo rooskleurig bij stond....

Dat zegt mij iets meer over je instructeur dan over Anky!
Bovendien heb ik genoeg paarden gezien die ergens kapot vandaan kwamen, dus nog steeds vind ik je post ZINLOOS!!!

Sorry... Bloos !!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:52

Anoukie schreef:
Nou nou klomp iets minder mag ook hoor. Ik zeg alleen dat ik me dacht dat te herinneren. Blijkbaar heb ik het mis, even goede vrienden. Hoef je niet zo voor uit je plaat te gaan en te zeggen dat ik je ergens van beticht, dat is wel heel zwaar...

ik ga niet uit mijn plaat, hoor! geef alleen mijn zegje...als iemand schrijft dat ik een felle tegenstander zou zijn, vind ik dat nogal vreemd als je het niet eens zeker weet....dan had jij het ook anders kunnen formuleren...of niet? maar goed ik ben niet boos hoor....mijn dag kan niet stuk Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:56

Kaja schreef:
Tja Klomp als je zo fel reageerd, dan snap ik dat mensen gaan twijfelen en het zijn er meerdere, dus dat lijkt mij niet zo vreemd...

Geeft niets verder, maar het geeft wel iets weer...

Daarnaast vind ik dat jij de discussie weer van voor af aan doet herhalen door te verkondigen dat een paard, of hij nou wel of niet VAN Anky is dat kan ik er niet meer uithalen, maar een paard wat bij Anky van stal kwam er niet meer zo rooskleurig bij stond....

Dat zegt mij iets meer over je instructeur dan over Anky!
Bovendien heb ik genoeg paarden gezien die ergens kapot vandaan kwamen, dus nog steeds vind ik je post ZINLOOS!!!

Sorry... Bloos !!

geeft niks kaja, we kunnen het niet eens zijn over alles Knipoog
maar om te zeggen dat het iets over mijn instructeur zou zeggen vind ik vreemd..hij heeft het paard zo binnen gekregen...maar goed dat ter zake.

maar waarom moeten mensen aan mij twijfelen als ik me nog nergens heb uitgelaten over LDR, in negatieve zin dan of positief?? dat heb ik jou ook laten weten dat ik geen voor of tegenstander ben. nu ik het zelf ondervind kom ik positieve dingen tegen...die ik je overigens had verteld...dus vanwaar twijfeling??

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:58

Ondanks vele serieuze posts zijn we na 35 pagina's nog steeds bij het begin.....hihi....
Waar doen we het voor?

Waarom de discussie? Kan iemand me dat uitleggen, ik ben mezelf aan het uitlachen. Ik probeer serieus te zijn en mijn jarenlange ervaring te weer leggen en het wordt afgebrand door mensen die het helemaal niet kennen..... misschien zelf ooit "te diep" op hun protocol hebben gehad en toen 145 punten hadden en dus denken: hun rijden véél te diep,, en die van mij moet ik echt hard aan trekken om hem zo diep te krijgen, ahhhhhhh zielig.....

Lekker belangrijk!

Ik weet dat het werkt, dat het levenslustige paarden met initiatief en lossigheid meebrengt.... en gezondheid.... en wakkere paarden.

Als ik op mijn paard zit hoeven de oren ook niet naar voren, dan let ie op zijn omgeving en niet op mij, lange teugels uitstappend mag hij weer overal naar kijken net als in de box en wei...

Tja... we kennen elkaar allemaal niet... waarom al die lappen tekst.

Ik ga het niet meer doen denk ik!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:58

@Mireille, bedankt voor je uitleg. Bewijst wel dat je alle posts goed leest.
@Noukie, ik weet niet of jij inmiddels al een antwoord hebt gegeven want deze discussie gaat zo snel dat ik een hele dag nodig heb om alles te lezen (tussen alle nadere werkzaamheden door). Zo nee zou je dat dan nog willen doen (het opbollen van de rug, het kantelen van het bekken etc). Ik ga zo ff de laatste bladzijdes lezen.
@Kiwiko, ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat iedereen die tegen LDR is nooit gepresteerd heeft. Dat weet je toch niet. Bovendien hoef je niet alle ins en outs te kennen van iets om een mening te vormen, zolang je maar open staat voor de mening van anderen, toch? Iedereen heeft een mening over de Nederlandse wetgeving, hebben al die mensen rechten gestudeerd? Nee, maar dat maakt hun mening niet minder waardevol. Ieder paardemens met een beetje ervaring (en ik denk/hoop dat de meeste mensen met een eigen paard dat toch wel hebben) doet dat op zijn eigen manier. Ik ben hier om wat te leren en dat ik nog nooit op de OS ben geweest maakt toch niet uit?

Vraagje, als LDR o.a. bedoeld is om het paard verder te laten stretchen en (op) te rekken, zou je dan ook niet de andere kant (oh kijk wat een mooie sterren) op moeten stretchen? En niemand heeft nog antwoord gegeven op mijn aan-de-teugel-vraag. En als je LDR goed toepast en het paard loopt over de rug ontspannen, staat er dan niet heel veel spanning op de hals en de nekwervels? Kan het paard wel een 'bergopwaartse stuwing' hebben als hij zo diep loopt met zijn neus? En dan nog een laatste vraag? Als LDR niet slecht is en het paard soepel maakt (wat ik op zich nog best wel geloof hoor, want ik leg ook wel eens mijn benen in mijn nek terwijl dat nergens voor nodig is en sommigen dat misschien ook extreem vinden), waarom voeren ze dat dan niet door in de ring? Nogmaals, ik val niemand af, ik vraag me hardop af. Misschien is het echt geen gek idee om een keer een soort clinic te orgniseren voor de liefhebbers...

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:00

Citaat:
En dat weet jij?

Dat kan iedereen weten die z'n ogen open wil doen en niet achter de massa aanholt als een kip zonder kop.

Misschien zie jij het ook nog een keer in dit leven Knipoog ,
en anders wellicht in het volgende? Clown

Als je nog meer persoonlijke vragen aan mij hebt, dan liever verder via PB.
Anders wordt het zo'n rommeltje in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:01

Ach ik denk dat eht het onweerstaanbare verlangen van mensen is om toch hun woordje te kunnen doen en anderen dingent e willen laten zien zoals ze het zelf kunnen zien.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:03

friemel schreef:
Citaat:
En dat weet jij?

Dat kan iedereen weten die z'n
ogen open

wil doen en niet achter de massa aanholt als een kip zonder kop.

Misschien zie jij het ook nog een keer in dit leven Knipoog ,
en anders wellicht in het volgende? Clown

Als je nog meer persoonlijke vragen aan mij hebt, dan liever verder via PB.
Anders wordt het zo'n rommeltje in dit topic.

Dan maar een rommeltje. Ik heb 6 jaar bij de FEI vergaderingen gezeten als vertaalster... Heb in Schoten (B) en Jumping Amsterdam en Indoor Brabant de persconferenties enzo gedaan alsmede bij de juryleden geschreven, Heb grote jurybijeenkomsten met mijn paard voorgereden...

Wat wil je mij uitleggen over de FEI en de dressuurcomité's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:04

wat een belachelijke post firmel

Zelf rij ik geen ldr en omdat ik niet eens of oneens bem met ldr ren ik iedereen maar achterna als een kip zonder kop?
Want dat doet iedereen die het niet met jou eens is dus (klinkt erg aqua IP opzoeken is wel wat)

vind je het gek dat topics over dit niet gaan ,met zulke argumenten, bah

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:05

Fellor schreef:
Ach ik denk dat eht het onweerstaanbare verlangen van mensen is om toch hun woordje te kunnen doen en anderen dingent e willen laten zien zoals ze het zelf kunnen zien.

En dat alleen in deze topics dan.... want overal kun je gewoon je woord en ervaringen (!) delen....

Wat een ander daarmee doet is niet jouw verantwoording, maar als we voor dierenbeulen worden uitgemaakt en worden vergeleken met stierenvechters, beren en legbatterijen... waar gaat het dan over?? Slapen