Is diep & rond rijden in orde??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:13

Q ik ben het helemaal met je eens!

Wat die ME betreft denk ik, dat dat niet nodig zal zijn want tegen die tijd hoop ik dat alle toeschouwers het nut van zo'n clinic inzien en met een objectief hoofd de clicic zullen en kunnen aanschouwen.

Met het hoofd gericht op het doel: een verantwoorde verbetering van het paard, de combinatie en de prestatie Knipoog

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:21

Aqua8horse schreef:
In de toekomst omdat ik nu vind dat de mensen die graag zo'n clinic willen bijwonen al bij voorbaat niet objectief zijn, op een enkeling na. En er is zeker een onder toontje die mij niet uitnodigt om om dit moment mee te werken aan zo'n clinic.

Heel erg jammer... dit was je kans om je mening duidelijk te maken aan mensen, want zo in het topic lukt het niet zo...

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:21

QQQQ schreef:
Diezelfde redenatie zou dan gelden voor jouw beschuldiging van hetzelfde mijn kant op Knipoog

Nee, jij doet namelijk wél oogkleppen op voor nieuwe ontwikkelingen en klampt je vast aan oude wijsheden. Zie mijn eerdere uitleg 'struisvogel politiek'.
Over bepaalde punten heb jij een andere visie, daar ga ik niet aan voorbij; jij kijkt naar de negatieve-, ik naar de positieve kanten. Verschil is dat jij je afsluit voor de positieve kanten, ik sluit me niet af voor de negatieve kanten. Kan er zelfs meer noemen dan jij hierboven doet, maar heb er een andere visie op en ga behoedzaam te werk.

Citaat:
Happy voor zover jij dat kan beoordelen.

Precies! Happy voor zover mensen dat kunnen beoordelen over dieren die zij aanpassen aan de menselijke leefomgeving. Ik kan me niet voorstellen dat jij een ander beeld hebt van een happy paard dan ik.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:23

Aqua8horse schreef:
Wat die ME betreft denk ik, dat dat niet nodig zal zijn want tegen die tijd hoop ik dat alle toeschouwers het nut van zo'n clinic inzien en met een objectief hoofd de clicic zullen en kunnen aanschouwen.

Met het hoofd gericht op het doel: een verantwoorde verbetering van het paard, de combinatie en de prestatie Knipoog

Wat bereden politie dan tenminste, voor het sfeertje Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 12:29

Magique"]
Over bepaalde punten heb jij een andere visie, daar ga ik niet aan voorbij; jij kijkt naar de negatieve-, ik naar de positieve kanten. Verschil is dat jij je afsluit voor de positieve kanten, ik sluit me niet af voor de negatieve kanten. Kan er zelfs meer noemen dan jij hierboven doet, maar heb er een andere visie op en ga behoedzaam te werk.
[/quote]

Ik sluit me niet af voor de positieve kanten, alleen de hier genoemde positieve kanten hebben mij niet kunnen overtuigen en al helemaal niet de negatieve kanten weten te overschaduwen. Dat wij een andere visie hebben is al heel lang duidelijk.

[quote="Magique schreef:
Precies! Happy voor zover mensen dat kunnen beoordelen over dieren die zij aanpassen aan de menselijke leefomgeving. Ik kan me niet voorstellen dat jij een ander beeld hebt van een happy paard dan ik.

Denk het ook niet, maar ik sluit ook niet uit dat er zaken zijn die ik misschien mis, waardoor ik zou denken dat ie happy is, maar het toch niet is. Voor die fout wil ik mijn paard beschermen door deze het voordeel van de twijfel te geven in een geval als dit. Jij schijnt het wel best te vinden, zolang je het maar niet weet of merkt. Da's de struisvogel waar ik het over heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 13:03

Magique, iemand die erover leest, er naar kijkt en erover discussieert, die kun je niet beschuldigen van het dragen van oogkleppen. De mensen die er niét over lezen, niet in verdiepen enz., die zijn veel eerder oogklepperig.
Wie na het verdiepen besluit om een iets niet zelf toe te passen in de praktijk, maar om er nog verder in te verdiepen via theorie, is ook niet iemand met oogkleppen, maar juist het tegenovergestelde.
Mensen die laten blijken dat ze niks verkeerds over hun methode willen horen omdat ze elk argument zien als een persoonlijke aanval; die hebben zeker geen wijde blik.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:02

Tja, dan hebben we ook andere ideeën over wanneer iemand wel of niet oogkleppen op heeft. Ik vind het namelijk niet voldoende dat iemand er over leest, diegene moet ook lezen wat ie niet wíl lezen. Diegene moet ook accepteren dat argumenten bijna altijd ook tegenargumenten hebben. Het beste is nog dat iemand zelf tegenargumenten op zijn stelling kan geven en vervolgens die tegenargumenten kan ontkrachten.
Het hebben van een wijde blik, betekent imo dat het niet nodig is om mensen persoonlijk aan te vallen. Met een wijde blik zal iemand argumenten en tegenargumenten kunnen vinden, dat is in dit topic slechts zelden te vinden. Ik ben het in dit topic bij één iemand tegengekomen en dat was jij zeker niet, Lovely. Dat was iemand die door jou persoonlijk werd aangevallen.

Een discussie bestaat nu eenmaal uit het verdedigen van de eigen stelling, de stelling te bekrachtigen door het onkrachten van tegenargumenten én het aanvallen van de tegenstelling. Daarbij is het altijd makkelijker de discussiegenoot aan te vallen dan de tegenstelling aan te vallen met zinnige argumenten. Ook het toegeven dat je zelf geen betere argumenten hebt, levert voor veel mensen problemen op.
Bijna jammer dat ik (in dit topic) niet de aangevallen persoon ben, of me in ieder geval niet als zodanig voel, want dan was je nog lang niet klaar met me..... Lovely.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:12

Maar Magique, je komt toch ook gewoon gezellig naar de clinic als die straks (op termijn) gehouden wordt, dan praten we daar wel verder, ik denk dat we elkaar dan veel beter zullen begrijpen .

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:14

QQQQ schreef:
Jij schijnt het wel best te vinden, zolang je het maar niet weet of merkt. Da's de struisvogel waar ik het over heb.

Q, als ik 'het wel best zou vinden', zou ik niet zoveel moeite doen om er achter te komen wie nou precies die dr. Weiler is, wat voor onderzoeken hij heeft gedaan, waarop zijn conclusies gebaseerd zijn, enz.
Ik weet het dus zeker wel, ik merk alleen dat mijn paarden me andere signalen geven dan wat wij aannemen dat de conclusie is van onderzoeken als die van dr. Weiler. Ik zou een struisvogel zijn als ik me zou afsluiten voor de signalen van mijn paarden.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:23

Poeh, wat een lang topic... na 35 blz. doorgeworsteld te hebben ben ik nog steeds geen voor- of tegenstander.

Waar ik wel een tegenstander van ben, is het verkeerd gebruiken van welke methode dan ook. Ik rijd twee paarden die allebei totaal ongeschikt zijn voor het diep en rond rijden. Een heeft er al last van Rollkur, en de ander flipt 'm totaal als je zo rijdt.

Mijn beste vriendin heeft een paard waarvoor het helemaal niet verkeerd zou zijn om hem wat dieper en ronder te rijden (van achteruit!). Die is niet rond genoeg vanuit de schoft en wordt lang zowel achter het zadel als ervoor, waardoor hij zich sterk maakt en niet lekker nageeft.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:26

Magique schreef:
Q, als ik 'het wel best zou vinden', zou ik niet zoveel moeite doen om er achter te komen wie nou precies die dr. Weiler is, wat voor onderzoeken hij heeft gedaan, waarop zijn conclusies gebaseerd zijn, enz.
Ik weet het dus zeker wel, ik merk alleen dat mijn paarden me andere signalen geven dan wat wij aannemen dat de conclusie is van onderzoeken als die van dr. Weiler. Ik zou een struisvogel zijn als ik me zou afsluiten voor de signalen van mijn paarden.

Ik ben blij te horen dat je daar actief naar op zoek bent. Mag ik dan aannemen dat je het boek al hebt besteld?

Het is moeilijk om pijn of ongemak goed waar te nemen, zelfs voor kenners. Bij chronische pijn of ongemak is dat nog veel moeilijker tot onmogelijk (afhankelijk van oa factoren als de plek en de precieze aard van de pijn). Een proefdier deskundige zou je daar veel over kunnen vertellen...

Als jij het boek goed heb bestudeerd en tot de conclusie zou komen dat de vergroeiing toch echt plaatsvind, ga je dan het LDR rijden opnieuw overdenken of zeg je dan weer "maar ik zie niets van pijn of ongemak terug in mijn paard" ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:19

Aqua8horse schreef:
Misschien is in de toekomst zo'n clinic best leuk. In de toekomst omdat ik nu vind dat de mensen die graag zo'n clinic willen bijwonen al bij voorbaat niet objectief zijn, op een enkeling na. En er is zeker een onder toontje die mij niet uitnodigt om om dit moment mee te werken aan zo'n clinic.

Heel jammer dat je de uitdaging niet aan wilt gaan.......

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:54

Jullie moeten natuurlijk wel goed lezen...ik zeg helemaal niet dat ik die uitdaging niet aan wil gaan of aan durf te gaan Lachen

Dat wil ik namelijk heel erg graag want het lijkt me een heel goed ideen, maar zoals ik al aangegeven heb, dan moeten de mensen die het juist zo graag willen hun neusjes richting objectief laten wijzen zonder onder toontje. Lees het goed: het zegt dus niet dat je niet voor LDR of tegen LDR mag zijn. Dat vind ik prima: juist gezond.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:10

Inderdaad Q en LOV, ik zie ook helemaal geen argumenten die ook maar het voordeel van LDR kunnen onderbouwen. Of de Pro LDRers(om het zo maar even te noemen) objectief zijn betwijfel ik. Zij willen die nieuwe kijk en visie niet eens proberen. Terwijl het verschil al na 10 minuten positief merkbaar is. Persoonlijk was ik als ik pro LDR-er was geweest en zo overtuigd was dat LDR goed was, al lang eens gaan kijken bij die "klassiekers" die menen dat je hetzelfde of een nog beter resultaat zou kunnen krijgen zonder LDR! Eerlijk gezegd zou ik die uitdaging aangaan omdat ik toch het idee zou hebben dat ik niets te verliezen had. LDR is zaligmakend, dus dat wordt dan toch lachen?

Het is en blijft voor mij de vraag waarom Pro LDR alleen maar ageren en niet de moeite willen doen om de proef op de som te nemen. Dan is alles toch meteen duidelijk en helder!
Werkt het zonder ook dan is LDR niet zo zaligmakend, werkt het niet dan moeten de anti LDRers toch mooi verder dromen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:12

Des te meer reden om een keer een demonstratie te geven zou ik denken.

De volgende mensen hebben interesse getoond in een cliniq van Thyrza en Aqua waarbij zij hun manier van trainen tonen en toelichten:
Apple
Lielle
Lovely
Smithsgirl
CCCCorine
Anoukie
Joyctje
Jippie

Tegenstanders van de klassieke manier van rijden zitten daar niet tussen, wel mensen die positief of juist negatief t.a.v LDR rijden staan. Volgens mij een groepje van aardig objectieve-, maar vooral serieuze mensen. Meer aanmeldingen van geinteresserden zijn altijd welkom natuurlijk!!!

Indien Aqua instemt met deze gezamelijke clinic dan bied ik me aan als organisator!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:15

Je mag mij ook aan het lijstje toevoegen, Jippie.

Ik sta open voor allerlei manieren, ben niet uitgesproken voor of tegen een bepaald systeem.
Ik vind zelf dat je wel naar het paard moet kijken en de methode moet kiezen die bij het paard past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:17

Ik ben ook geinteresseerd Jippie!

Ik blijf het zeggen: Het moeilijk blijft wat men onder LDR verstaat. Ik versta onder LDR de rollkurmethode, en anderen verstaan onder LDR al iets ronder instellen. Dit laatste doe ik zelf vaak genoeg, en rij ze ook weleens wat achter de loodlijn.

Maar het werkelijke Rollkurgebeuren daar krijg ik gewoon een nare smaak van.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:24

Even toevoegen: ik ben geen Anky en ook geen ambassadeur wat betreft LDR. Ik pas het toe. Daar waar nodig is en waar het kan. Lachen

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:32

Jippie ik wil ook wel naar een demo komen.

En A8H, je bent wel weer heel erg in je eigen straatje aan het praten... d e "proLDR-ers" hebben al meerdere malen aangegeven dat ze niet ANTI klassiek zijn!!! En noem je klassiek nu een nieuwe visie Verward Verward Verward Of haal je klassiek en je eigen methodes door elkaar, of ben je hier je eigen hachie weer een beetje aan het promoten Verward

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:46

zet mij ook maar op dat lijstje jippie. ik ben erg benieuwd om de 2 visies naast elkaar te zien. aqua wilt altijd graag haar kunsten laten zien, dus ik heb er alle vertrouwen in dat de clinic op korte termijn zal gebeuren! Lachen

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:55

Aqua8horse schreef:
ik zie ook helemaal geen argumenten die ook maar het voordeel van LDR kunnen onderbouwen.

Duidelijk toch niet het topic (goed) gelezen.

Citaat:
Zij willen die nieuwe kijk en visie niet eens proberen. [...]
LDR is zaligmakend, dus dat wordt dan toch lachen?

Hierbij zet ik net zoveel vraagtekens als Sprintje.... Verward:?:?

- er staat hier nergens geschreven dat LDR zaligmakend is, waar haal je dat vandaan?
- is 'klassiek' nu ineens een nieuwe kijk en visie? Verward
- of is jou methode toch niet zo klassiek als je zelf denkt, verwar je het zelf?
- nog één keer voor de duidelijkheid; LDRers zijn NIET anti-klassiek!!!!!!

Annsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:59

Is LDR niet gewoon voor bepaalde paardenw el goed? Ik heb hier nu stukken gelezen over dit topic (hijs te lang om helemaal te doen hoor Tong uitsteken) en ja, ik geloof wel dat er schade kan overblijven als je je paard alleen maar zo rijd, maar sorry hoor, maa rik geloof neit dat iemand, wie dna ook, dei een beetje serieus bezig is zijn paard dag in dag uit de hele tijd in dezelfde houding rijd. Ik ken paarden waarbij het juist fijn is om hem even wat ronder en dieper in te stellen, als je z emaar weer kan oprichten, en bij andere paarden is het juist precies niet goed! En trouwens, anky rijd haar paarden wel diep en rond, en ik zeg niet dat alles wta Anky doet perfect is, maar haar paarden presteren wel geweldig, een leven lang! Bonfire werd ook op leeftijd Olympisch kampioen, volgens mij kan dat niet als hij schade waar dna ook had doordat hij te diep gereden zou zijn....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:00

Ow ja, door al die rare reacties vergeet ik helemaal te vermelden dat wij ook wel komen naar de clinic. Mij mag je ook noteren Jippie; Magique + 2.

Wordt er ook nog wat gedaan met de ideeën die ik eerder opperde?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:00

Annsel schreef:
maa rik geloof neit dat iemand, wie dna ook, dei een beetje serieus bezig is zijn paard dag in dag uit de hele tijd in dezelfde houding rijd.

Ik in ieder geval niet Haha! Alleen op de dagen dat er even wat doorgetraint wordt, werk ik zo. Er zijn ook dagen dat ik lekker in verlichte zit door de 60m lange buitenbaan race met Tol, waarbij HIJ nou eens het tempo mag bepalen Tong uitsteken

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:32

Dat bedoel ik dus: een houding als die van sprintje kan mij niet motiveren om in te stemmen met deze clinic! Las je namelijk zo'n houding hebt kan je nooit de intentie begrijpen vanm zo'n clinic en al helemaal niet gebruiken!
Je moet goed lezen sprintje, dat is het enige het zijn namelijk uitspraken van gedachten die ik zou hebben als ik LDR zo geweldig zou vinden als jullie. Ik was dan namelijk allang wezen kijken bij diegene.

SP jij bent oa van harte welkom als die clinic er komt en ik respecteer je objectieve instelling.
En Jippie als het doorgaat zou is een organisator altijd handig

En ik train klassiek alleen met een andere visie en een andere benadering en uitvoering.