Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:hij hoeft zich toch alleen door de kaak te laten stellen? je lengte buiging komt uit binnenbeen-buitenteugel met begrenzing buitenbeen zit en houding van ruiter. of je nu linker of rechterstelling rijdt moet niet uit maken.
knollentuin schreef:@susanne": tatarataaaah!! toeters en bellen....... buikspieren
Amanda schreef:In stap kun je echt heel veel
In de winter als het vriest is onze bak vlak, maar je kunt niet meer dan stappen en misschien draf rechtuit.
Maar meer echt niet.
Ik rij dan 2x in de week in een binnenbak. En 2 of 3x per week doe ik dan staptraining. Dat is wel een uitdaging, want hoe hou je dat interessant en is het tevens nuttig qua spier- en conditiebehoud?
Oefeningen als die slangenvolte zijn leuk.
Ook doe ik dan bijvoorbeeld bij tussen A en C vier kleine voltes. Of eigenlijk doe je dan 1,5 volte en dan draai je door de andere kant op. 1,5 linksom, 1,5 rechtsom, enz.
Gebroken lijn met op X een volte is ook een leuke. Tempowisseling bijvoorbeeld van letter naar letter.
En leg eens 2 balkjes neer waar je tussendoor stapt.
Of van K naar E met stelling naar binnen en van E naar H met contra gesteld.
Zo kun je in stap ook heel veel doen als je er in draf eigenlijk nog niet aan toe bent.
Geloof me, je kunt er echt zo een half uur mee vullen
Apple schreef:En wijken hoeft idd niet gelijk 'zoals de jury het wil zien en minimaal 5 meter' te zijn. Net wat Amanda zegt: binnenhoefslag en je vraagt je paard te wijken naar de hoefslag. Achterhand activeren
ankem schreef:Ik lees het allemaal, maar mijn vraag is of het voorwaartse wel goed in orde is?
Naar mijn idee moet de motor goed aan het werk zijn om een paard makkelijk recht en op twee teugels te krijgen en op die manier door wendingen te kunnen leiden.
susanne_m schreef:ja, denk dat het snap.. (heb even gespiekt met boeken erbij)
pfoe.. nee zover ben ik nog niet. Helaas kan ik ook even niet in de bak rijden, merrie haar benen mogen niet nat (nouja.. doorweekt) worden.
Wie heeft er een tip voor mij: ik ben nu weer heel bewust met mijn houding bezig. Nu geeft merrie aan, dat ze diep wil halsstrekken (stretchen) neusje over de grond. Maar mijn schouders duiken dan achter haar aan.
wat is de truc om rechter te blijven zitten?