Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lili266 schreef:Ik meld me ook! Afgelopen zomer een Haflinger gekocht (zie profiel) na jaaaaren paardrijden op de manege en ook veel bijrijdpaarden gehad, ging hardstikke goed en ik kan ook echt wel rijden. Omdat ik zelf niet altijd lekker in m'n vel zat en die Haflinger erg gevoelig was werd ze ook helemaal gek, waarschijnlijk kon ik haar niet genoeg zekerheid en leiderschap geven. Ook keihard er af gevallen, daarna nog vanalles geprobeerd met intensief les in grondwerk/freestyle maar ik kwam er niet meer overheen, zelfs mijn instructrice raadde me voorzichtig aan een rustiger, stabieler paardje te zoeken. Heb haar afgelopen weekend verkocht aan iemand die wel met haar overweg kan en ik ben zo blij dat ze goed terecht is gekomen en dat ik nu verder kan. Ben wel op zoek naar een ander paardje maar dan echt wat ouder en rustiger. Ik heb toch geen wedstrijdambities en woon midden op de Veluwe dus als ik een paar keer in de week zonder angst lekker relaxt door het bos kan rijden ben ik al helemaal gelukkig. Heb nu een Fjord op het oog, ze is wel al 17 maar super lief en ontspannen, en dan heb ik zoiets van ik geniet liever nog een paar jaar van een beestje waar ik helemaal op kan vertrouwen en helemaal gek van ben dan dat ik langer een paard heb wat jonger en onervarener en voor mij dus te onrustig is.. Het gaat me nu echt niet zo zeer om leeftijd, als ze maar gezond en rustig is en dat is ze.. Wat denken jullie hiervan? Is 17 te oud of maakt het in deze situatie niet uit?