Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:43

De afgunst druipt er bij sommige posters in dit topic vanaf zeg, ieder rijd paard op zijn manier, zoals het diegene geleerd word, ik snap niet waar sommige mensen het lef vandaan halen om dat in twijfel te trekken?

We werken er allemaal hard voor, zitten met bloed zweet en tranen te trainen om het paard maar zo goed mogelijk te laten lopen natuurlijk zijn daar vele manieren voor maar dwing niet jou idee van "goed" op aan een ander die in zijn ogen OOK goed bezig is

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:39

Kafue schreef:
Wat kun jij lekker persoonlijk worden zeg. Meer ervaring dan Anky, nee dat heb ik niet en dat heb ik ook nooit gezegt.
Ik probeerde alleen te zeggen dat zij haar paard ook niet altijd zo rijd.
Maar nee jij moet gelijk weer persoonlijk worden.
Alleen omdat jij vind dat jouw leerlingen niet onafhankelijk hoeven te zitten en ik vind dat dat wel moet.
Onafhankelijk zitten is een basis vereiste, als je dat niet belangrijk vind dat is dat jouw eigen belang maar laat mij dan a.u.b met rust met je persoonlijke aanvallen.
Als je wilt kan iedereen het leren, de een wat sneller dan de ander. Ik zeg als je wilt want daar hangt het van af.

Maar kom maar op ik nodig je uit, een kwartier op mijn eigen paard, zitlessen wedden dat je dan beter zit, of het moet met je zit zo beroerd gesteld zijn. Wat ik me niet kan voorstellen daar je pleegt er een enorm verstand van te hebben. Ga zo door meid en je zult hoog eindigen of niet natuurlijk.

Haha! Maakt mij niet uit hoe jij iets ziet of doet hoor... Haha!
Ik vind het gewoon BULLSHIT dat jij mij probeert af te kraken als instructrice en zegt dat ik onafhankelijk zitten niet van belang vind!
In andere topics kraak je mij voortdurend af en prijs je jezelf de hemel in.
Jij vind dat jezelf verschrikkelijk goed kunt rijden, het systeem waar jij in PROBEERT te rijden is het allerbeste en jij hebt je onafhankelijke zit op een GP paard geleerd met een rug zo stijf als een strijkplank en dat in een kwartier tijd Verward Nou dat vind ik onzin, dus je kunt mij afvallen of aanvallen wat je wilt, mijn lesklanten zijn tevreden! Onafhankelijk zitten leer je niet in een kwartier en om dat te eisen als je een B/L combinatie bent, is teveel gevraagd of je kent de defenitie niet van onafhankelijk.
Er is ook nog een verschil tussen goed zitten en onafhankelijk! Als je op de juiste weg bent dan wordt het vanzelf nog beter en leer je onafhankelijk te zitten.
Maar daar heb ik je al vaker aangegeven, maar je bent zo druk met jezelf de hemel in te prijzen dat je dat niet eens in de gaten hebt!

En ook in dit topic weet je het allemaal zo goed te vertellen!
Wat maakt het nou uit HOE Anky haar paarden rijd? Zij rijd goed en kundig! Wat zij mij en anderen leert is ongekend en van grote klasse!
Iedereen traint op zijn eigen manier en kiest voor een eigen systeem!
Ook qua lesgeven! Maar ook daarmee weet je alles beter!
Valt mij mee dat niet heel Nederland bij jou les neemt, je bent zo goed, naar eigen zeggen dan! En bedankt voor de uitnodiging, maar met mijn paarden en mijn instructrice is niets mis en zij lopen tenminste niet naast hun schoenen! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:43

Kafue schreef:
Wat kun jij lekker persoonlijk worden zeg.
............................
Maar kom maar op ik nodig je uit, een kwartier op mijn eigen paard, zitlessen wedden dat je dan beter zit, of het moet met je zit zo beroerd gesteld zijn. Wat ik me niet kan voorstellen daar je pleegt er een enorm verstand van te hebben. Ga zo door meid en je zult hoog eindigen of niet natuurlijk.

Ach gut De sportiviteit straalt er weer van af

Dit geeft precies mijn bezwaar aan tegen discussies als deze. Het wordt al snel een wellus-nietus spelletjes. Waarbij mij keer op keer opvalt dat de aanhangers van het klassiek rijden menen de waarheid in pacht te hebben en dat als een soort van sekte menen te moeten verkondigen.

Ik heb iedere dag gewoon een hoop lol met mijn knol. En aangezien paardrijden voor mij een hobby is, is mijn enige zorg of ik en mijn paard er dagelijks nog wel lol in hebben. Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zo veel plezier heb gehad in het rijden en de paarden als dat ik nu heb. Al die ingewikkelde theorien boeien me echt niet. Ik probeer gewoon zo goed mogelijk paard te rijden en plezier te hebben.

Het zou fijn zijn als wat meer mensen er zo over zouden denken. Schijnheilig

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:36

Wouter24 schreef:
:r en dan heb je het lef om over haar wat te zeggen Frusty

Zij zit me continue af te zeiken dus ik neem aan dat ze heel veel verstand van paarden heeft. Ze is dan ook instructrice. Het hoog eindigen heeft niet alleen met een gezonde dosis stuurmanskunst te maken maar ook met geluk.

Ja en ik heb het lef om wat over haar te zeggen. So what?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:38

Kafue schreef:
Het hoog eindigen heeft niet alleen met een gezonde dosis stuurmanskunst te maken maar ook met geluk.

Beetje frustri? Schijnheilig

Kom op zeg, als je elkaar af wilt zeiken doe dat dan even via PB

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:59

Nee ik hoef mezelf niet de hemel in te prijsen zoals mevrouw katja zegt.
Nee ik ben geen super ruiter. Nee de methoden klassiek is niet per defenitie beter dan een andere methoden, bovendien heb ik hem niet uitgevonden hoor. Qua lesgeven weet ik ook niet alles beter, maar puur theoretisch staat wel in ieder goed boek, ook die waar onze olympische medaillewinnaar aan mee heeft gewerkt het belang van een goede zit.
Mijn paard loopt niet naast zijn schoenen, heeft geeneens schoenen
Ik ben tevreden met mijn instructeur, hij geeft goed les ook tot op grand prix niveau maar toevallig niet LDR maar klassiek.

Ik doe iedere dag mijn goed mijn best. Train op de manier die mijn instructeur me geleerd heeft.
Ja rijd iedere dag 15 minuten zonder beugels en probeer daar mijn zit mee te verbeteren.
Ja ik heb op het paard van een grand prix ruiter leren zitten, het paard was echter met pensioen en heel erg stijf. Juist daarom leer je je snel aan te passen.
Ik vind toevallig de onafhankelijk zit belangrijk, daar hoeft niet iedereen in mee te gaan. Maar zeik me dan a.u.b ook niet af.
Ik geeft momenteel geen les meer omdat ik er geen tijd voor heb. Mijn vriendin en ik helpen elkaar met rijden. Er zijn meer dingen dan paardrijden bijvoorbeeld je boterham verdienen.

Ik zou het geweldig vinden als we niet persoonlijker zouden gaan worden dan we nu doen. Iedereen rijd hoe die dat geleerd heeft, en iedereen vind dat dan ook een prima manier. Over die manier discusieren we, maar omdat de ene manier de andere nog niet is hoeven we niet persoonlijk te worden.

Als ik in een andere topic mijn manier van wijken aangeeeft maar daar bij aanhaal dat ik onafhankelijk zitten belangrijk vind zodat je ook onafhankelijk je hulpen kunt geven zonder verkrampt, onnodige beweginen te maken je vast te houden en dergelijke. Ja dan ineens deug ik niet meer, mijn manier van rijden niet, mijn paard niet en wordt ik in iedere topic door iemand aangevallen. En dan beweert ze dat ik afkraak, als ik afkraak zet ik het er wel anders neer of PB ik haar even.

Bovendien de topic ging over Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit? en niet over kan Nathalie goed rijden en is kafue een goed paard. Haha!

Het zou leuk zijn als we het on-topic hielden zonder persoonlijk te worden. We leven in een democratie waarin iedereen mag zeggen wat die er van vind. En bokt heeft ook zijn regels waarwe mee accoord zijn gegaan toe we ingelogd hebben.

Keiharde regels

1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.
2. Op Bokt.nl is het niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, racistisch, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet is.

En Yep ik voel me gekwetst het is net alsof ik hier mijn mening niet mag zeggen. Terwijl het wel allemaal op waarheid berust. Huilen

Bovendien in Duitsland is de methode LDR niet aan de orde van de dag, het klassieke wel met idolen als Klimke, Theodoreschu, , , Balkenhol, Westermeier.
Laatst bijgewerkt door Kafue op 23-01-05 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:12

Kafue, mbt het onafhankelijke zit gebeuren ben ik volledig met je eens. Dat is het allerbelangrijkste om te leren paardrijden, zonder die zit, ben je nergens.

De namen die je opnoemt onderaan zou ik even aanpassen, daar zitten een aantal LDR trainers bij nameljk Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:15

Pipo schreef:
Kafue, mbt het onafhankelijke zit gebeuren ben ik volledig met je eens. Dat is het allerbelangrijkste om te leren paardrijden, zonder die zit, ben je nergens.

De namen die je opnoemt onderaan zou ik even aanpassen, daar zitten een aantal LDR trainers bij nameljk Haha!

Welke trainers dan? Ja Balkenhol heeft Nicole Uphoff daar mee geholpen. De rest naar mijn weten niet maar ik ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:17

Eeeh... Shulten Baumer i.c.m. Werth
ik noem maar een zijstraat Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:20

Zep schreef:
Eeeh... Shulten Baumer i.c.m. Werth
ik noem maar een zijstraat Knipoog

Dat wist ik niet, ik heb die ook heel vaak klassiek zientrainen. Ha ha dan haal ik die even weg. Maar van theodorescu weet ik het heel zeker en klimke ook.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:24

Is het misschien ook iemand opgevallen dat er VEEL meer problemen zijn dan vroeger? En van deze problemen blijft de oorzaak vaak vaag. Balans, dat is wat een paard nodig heeft. Dan heeft een paard ook geen problemen, is het werkwillig, is er automatisch schwung, tact en impuls en wordt het werken naar prestaties een stuk eenvoudiger en plezieriger voor zowel ruiter en paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:25

Ze waren er redelijk succesvol mee.

Paar gouden medailles enzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:27

Heeey, ben jij er ook weer, lang niet gezien. Haha!

En meer problemen als vroeger, is dat echt zo?

kan ik me niet herineren in mijn paardentijd.

vroeger was het alleen veel simpeler, wat langer kreupel, dan werd het of fokmerrie of slacht.
Nu gaan mensen nog van alles doen (gelukkig)
En hoor je langen van dergelijk paard.

plus vroeger had je geen i-net, nu hoor je dingen van duizenden mensen, kilometers ver weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:34

Aqua8horse schreef:
Is het misschien ook iemand opgevallen dat er VEEL meer problemen zijn dan vroeger? En van deze problemen blijft de oorzaak vaak vaag. Balans, dat is wat een paard nodig heeft. Dan heeft een paard ook geen problemen, is het werkwillig, is er automatisch schwung, tact en impuls en wordt het werken naar prestaties een stuk eenvoudiger en plezieriger voor zowel ruiter en paard!

Vroeger reden er veel minder mensen paard. Vroeger was er geen internet waar men over de problemen sprak.

Ik denk zeker wel dat er meer problemen zijn, maar ik denk eerder dat dat komt door de enorme populariteit van de paardensport. Vroeger had je alleen een paard als je van de boerderij kwam. Tegenwoordig hebben mensen die drie hoog achter wonen een paard, maar die mensen hebben zich totaal niet in een paard verdiept.

En dat kun je ze geeneens kwalijk nemen, want ze doen er alles aan om hun dier het naar de zin te maken.

Er is niemand ter wereld die zijn paard bewust aan gort rijd.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:35

Ja, toch is het waar RK. Klinieken zijn niet voor niets overvol.
En ik ben het met je eens, gelukkig kijken mensen nu vaak verder maar er zijn daar nu ook meer mogelijkehden voor.
Als ze (over het algemeen genomen) vroeger kreupel waren, had dat vaak een medische oorzaak. Bij veel kreupelheden uit het probleem zich vaak medisch maar is de oorzaak vaak niet-medisch.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:36

Nee, Pipo dat denk ik ook. Iedereen heeft het beste met zijn of haar paard voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:36

En dat was vroeger anders?
In de tijd dat ze nog niet van rechtrichten gehoord hadden?

Sorry, niet alles zit voor in de nek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:39

Rechtrichten konden ze vroeger beter dan nu Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:39

Wat bedoel je precies RK? Ik denk dat ik je post niet goed begrijp.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:40

Misschien wel Pipo Haha! , maar dat kan ik niet beoordelen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:42

Maar het skala der Ausbildung bestaat al heel erg lang hoor en daar is punt vijf rechtrichten.

Vroeger liepen de paardenzes dagen voor de eg en ploeg en op dag zeven gingen ze op concours. Dat was nog eens werken voor die paarden. Mischien zelf wel gezonder dan de paarden van nu, sommigen komen niet eens inde weide omdat er dan mischien wel wat gebeuren kan.

Als je het oude paard versus moderne paard pakt weet ik niet wat beter is 22 uur stal een uur stapmolen en een uur training of hele dag weide en overdag keihard werken op de boerderij.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:45

Ja, precies. Dat denk ik ook vaak.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:46

Kom nou, de meeste paarden lopen gewoon dagelijks in de wei!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:49

Samsam schreef:
Kom nou, de meeste paarden lopen gewoon dagelijks in de wei!

Maar danblijft er altijd een catogerie over die niet tot de meeste behoren. Bij onsop stal staat er toevallig een.
Alle vriendjes uit de stalgang lekker op de weide en arme ziel blijft staan, kribbebijten en luchtzuigen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:04

Pipo schreef:
Er is niemand ter wereld die zijn paard bewust aan gort rijd.

Dat is misschien wel de kern van het hele topic.

Wel vind ik soms dat mensen heel lang doormodderen voor ze willen accepteren dat het niet werkt wat ze doen. Dan krijgen ze later zo'n AdB aha-erlebnis. Knipoog

In dat opzicht is het wel weer goed dat er nu zoveel meer toegang tot informatie is via oa internet.

Als ik bekijk hoe bijvoorbeeld het niveau bij onze rijvereniging nu is tov een paar jaar terug, dan vind ik het nog wel meevallen met dat het allemaal zo beroerd gesteld is met de sport hoor. Ook de kwaliteit van het gemiddelde paard is er flink op vooruit gegaan. Hier in de buurt dan.

Ik begrijp het nog steeds niet zo goed dat mensen per se een stickertje op hun manier van rijden willen plakken. Vroeger reed je gewoon, klaar.

Als ik sommige verhalen, ook op bokt, lees, dan denk ik dat "wij" nog bevoorrecht zijn met zo'n ouderwetse ponyclub tijd waarin je letterlijk spelenderwijs leerde begrijpen hoe paarden reageren e.d. Wij leerden van zo'n ouwe man met een petje en een sigaar en een onverstaanbaar Sallands dialect dat we gewoon moesten zorgen dat we hoe dan ook de baas bleven over de pony. Tegenwoordig betalen mensen dik geld voor een cursus waarin ze horen dat ze "alfa-leider" voor het paard moeten zijn...

Waar ik me aan erger in dit soort discussies is dat de mensen die het hardst schreeuwen over de trainingsmethode van een ander (en meestal dus het diep rijden) geen idee hebben wat het inhoud en hoe je het toepast. Maakt niet uit hoe vaak je probeert uit te leggen wat je doet, ze willen het niet eens horen.

Ik ben nu een beetje aan het sturen met het paard van mijn moeder. Die is ook heel normaal van kwaliteit en nu zelfs behoorlijk uit het werk na een peesblessure. Van de week had ik hem een keer zo fijn dat ie achter een beetje meer begon te zakken en fijn begon na te geven. Ik ving hem een keer ietsjes op, drukte mijn been erin en ik voelde hem achter zakken, en die hele bovenlijn onder me opbollen met een superfijn gevoel in mijn hand. Dat je echt voelt hoe de verbinding van achteruit komt. Ik zat er met zo'n Haha! bek op. Later bedacht ik: als je nog nooit gevoeld hebt hoe een fatsoenlijk over de rug lopend paard aanvoelt, kun je blijven discussiëren tot je er bij neervalt maar dan snap je het toch nooit.