Romkabouter schreef:ijs is bevroren water
ijs is lekker
bevroren water is lekker?
Klopt niet helemaal he, zo'n stelling
Nee, maar zo willen ze het hier zien he ?
Zwart / wit.
Gulden middenweg kent men hier niet echt.......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romkabouter schreef:Jawel hoor, je moet gewoon de mensen die het zwart-wit zien er tussen uit filteren
Romkabouter schreef:Dat is zo, maar als je dan zo'n filmpje plaatst kun je natuurlijk uiteenlopende reacties verwachten
En afzeiken hoeft niet hoor
sjokkemeule schreef:Ergo: Zweep is "straf"
Deductie: zweep is hulpmiddel, hulpmiddelen zijn dus om paard te straffen ??
sjokkemeule schreef:Gronau legt net iets te ver over de grens sorrie, maar krijg al les van iemand die de Waldendorph opleiding heeft gedaan en GP rijdt, maar iig bedankt voor het aanbod .......
sjokkemeule schreef:Juist, en dat filmpje bewijst dus, althans dat ik dat filmpje plaats, dat er NIET naar achtergrond gevraagd wordt om het hoe en waarom, nee gelijk "hakken" .....
Kafue schreef:Jammer, Gronau ligt overigens 200 meter van de grens met Nederland. Ik had je graag geholpen. En ja je hebt gelijk die standfoto had mijn hand iets meer rechtop gemogen. Maar okee ik wqerk eraan.
En het is Warendorf in duitsland. Opleiding is strenger dan Deurne maar ligt er maar net aan wat je belangrijk vind in een houding.
Sucse met rijden.
En een tip doe je beugels een kruislings over je zadel werkt heel goed voor je zit. Doe ik ook iedere dag ewen minuut of 10.
Romkabouter schreef:Als je zo'n filmpje zonder begeleidende tekst of wat dan ook plaats dan krijg je meningen van mensen over wat ze zien. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als jij filmpje van een springruiter ziet die zijn paard afrost vraag je ook niet waarom hij dat eigenlijk doet. Ook jij zal hem vertellen dat hij fout bezig is.
Om maar eens een extreem voorbeeld te noemen
Romkabouter schreef:Je wilt graag horen wat goed gebruik is, maar alles wat je hoort vind je geen goed gebruik?
Volgens jou IS er geen goed gebruik. Dus alles wat er genoemd wordt is per definitie al geen goed gebruik.
Dat beperkt de ruimte tot discusieren tot nihil
sjokkemeule schreef:Rijd nu veel zonder zadel, zo heb ik het 25 jaar geleden ook geleerd![]()
Ik woon bijna in gronau, maar zit met een vervoersprobleem van onze wandelende biefstuk
Jus_dOrange schreef:Ik moet toegeven, ik heb geen woord van dit topic gelezen, maar volgens Sjokke was dit topic een heleboel waard en zou ik zelfs van mijn principes afwijken? Yeah right.
Slofteugels? Daar gaat het over? Net als alle hulpteugels: prachtige dingen, mits er goed mee omgegaan wordt. Slofteugels kunnen veel goed doen, maar in verkeerde handen veel schade aanrichten.
Dat geldt voor alles, bitten, zwepen, sporen, elastiekjes...
Of ging dit topic ergens anders over?
sjokkemeule schreef:In Duitsland helemaal ja, mijn baas loopt ook al te mopperen
Tank in Nederland als het even kan zegt ie ....