artikel in de BIT over de slofteugel: AMEN!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:35

Romkabouter schreef:
ijs is bevroren water
ijs is lekker
bevroren water is lekker?

Klopt niet helemaal he, zo'n stelling Knipoog

Nee, maar zo willen ze het hier zien he ?
Zwart / wit.
Gulden middenweg kent men hier niet echt.......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:36

sjokkemeule schreef:
Volgens de foto's in je profiel, zitten jouw handen ook niet echt waar ze zouden moeten horen....

maw, zo kunnen we natuurlijk door blijven gaan he .........

Ben ik nou gek of zitten er geen actiefotoos in haar profiel?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:36

Jawel hoor, je moet gewoon de mensen die het zwart-wit zien er tussen uit filteren Knipoog

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:38

Romkabouter schreef:
Jawel hoor, je moet gewoon de mensen die het zwart-wit zien er tussen uit filteren Knipoog

dan houden we er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig over.
Er staan hier 2 partijen tegen over elkaar.
Geen gewin mogelijk, alleen "afzeiken" en vliegen afvangen.
al snok ik mijn paard haar hoofd onder de buik door naar haar kruis, ben ik verantwoordelijk voor toch ?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:42

Dat is zo, maar als je dan zo'n filmpje plaatst kun je natuurlijk uiteenlopende reacties verwachten Knipoog

En afzeiken hoeft niet hoor Lachen

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:45

Romkabouter schreef:
Dat is zo, maar als je dan zo'n filmpje plaatst kun je natuurlijk uiteenlopende reacties verwachten Knipoog

En afzeiken hoeft niet hoor Lachen

Juist, en dat filmpje bewijst dus, althans dat ik dat filmpje plaats, dat er NIET naar achtergrond gevraagd wordt om het hoe en waarom, nee gelijk "hakken" .....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:45

sjokkemeule schreef:
Ergo: Zweep is "straf"
Deductie: zweep is hulpmiddel, hulpmiddelen zijn dus om paard te straffen ??

Im sommige gevallen wel ja. Als hij bijvoorbeeld niet reargeert op mijn been, mijn been en spoorjhulp in combinatie natuurlijk met mijn zithulpen. Ja een staker krijgt straf. Krijgen ze van de dominante hengst of merrie ook.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:47

ik ben het met die ' achtergrond' toch niet eens, die slof hoort minimaal gebruikt te worden, zo kort mogelijk, was hier niks van te zien.. Dat blokkadeverhaal gaat er bij mij gewoon niet in.
Maar ik denk dat ik met deze discussie stop, want het heeft toch geen zin, ik heb nog steeds niet een bevredigend antwoord gekregen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:47

sjokkemeule schreef:
Nodig je bij deze van harte uit om het even te komen demonstreren .....

Okee kom maar langs voor zitlessen en houdingcorrectie. Gegarandeerd dat het je goed doet.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:49

Kafue schreef:
Okee kom maar langs voor zitlessen en houdingcorrectie. Gegarandeerd dat het je goed doet.

Gronau legt net iets te ver over de grens sorrie, maar krijg al les van iemand die de Waldendorph opleiding heeft gedaan en GP rijdt, maar iig bedankt voor het aanbod .......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:51

Zo, na 30 pagina's begint de hele discussie weer overnieuw zo te zien Scheve mond.

Over instructie: iemand die heel goed kan rijden hoeft niet per definitie goed te kunnen overbrengen wat de bedoeling is . Daarnaast hangt het ook erg van de manier van lesgeven af. Ik ken bijvoorbeeld een instructrice die een heel aardig stukje kan sturen, maar die in haar lessen heel snel allerlei speciale bitten en hulpmiddelen aanraadt bij problemen. Mijn eigen instructeur haalt per definitie alle hulpteugels eraf (en sporen als je daarmee aan je paard zit) en bij elk probleem legt hij de oplossing neer bij de rijkunde van de ruiter (en zoekt het niet in hulpmiddelen).

Het al dan niet correct gebruiken van de slof heeft niets met genegenheid of liefde voor je paard te maken. Immers als je net een paard hebt wil je het graag goed doen, je hebt vertrouwen in je instructeur dus als deze aangeeft dat het goed is om even met strakke slof te rijden om blokkades op te sporen dan geloof je dat. Dat heeft verder niets met genegenheid of liefde voor je paard te maken, eerder met onkunde (en die onkunde gaat vanzelf over als je je meer in het wezen paard verdiept Knipoog ).

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:54

sjokkemeule schreef:
Gronau legt net iets te ver over de grens sorrie, maar krijg al les van iemand die de Waldendorph opleiding heeft gedaan en GP rijdt, maar iig bedankt voor het aanbod .......

Jammer, Gronau ligt overigens 200 meter van de grens met Nederland. Ik had je graag geholpen. En ja je hebt gelijk die standfoto had mijn hand iets meer rechtop gemogen. Maar okee ik wqerk eraan.

En het is Warendorf in duitsland. Opleiding is strenger dan Deurne maar ligt er maar net aan wat je belangrijk vind in een houding.
Sucse met rijden.

En een tip doe je beugels een kruislings over je zadel werkt heel goed voor je zit. Doe ik ook iedere dag ewen minuut of 10.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:55

sjokkemeule schreef:
Juist, en dat filmpje bewijst dus, althans dat ik dat filmpje plaats, dat er NIET naar achtergrond gevraagd wordt om het hoe en waarom, nee gelijk "hakken" .....

Als je zo'n filmpje zonder begeleidende tekst of wat dan ook plaats dan krijg je meningen van mensen over wat ze zien. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als jij filmpje van een springruiter ziet die zijn paard afrost vraag je ook niet waarom hij dat eigenlijk doet. Ook jij zal hem vertellen dat hij fout bezig is.
Om maar eens een extreem voorbeeld te noemen Knipoog

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:56

Kafue schreef:
Jammer, Gronau ligt overigens 200 meter van de grens met Nederland. Ik had je graag geholpen. En ja je hebt gelijk die standfoto had mijn hand iets meer rechtop gemogen. Maar okee ik wqerk eraan.

En het is Warendorf in duitsland. Opleiding is strenger dan Deurne maar ligt er maar net aan wat je belangrijk vind in een houding.
Sucse met rijden.

En een tip doe je beugels een kruislings over je zadel werkt heel goed voor je zit. Doe ik ook iedere dag ewen minuut of 10.

Rijd nu veel zonder zadel, zo heb ik het 25 jaar geleden ook geleerd Haha!
Ik woon bijna in gronau, maar zit met een vervoersprobleem van onze wandelende biefstuk Haha!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:57

Romkabouter schreef:
Als je zo'n filmpje zonder begeleidende tekst of wat dan ook plaats dan krijg je meningen van mensen over wat ze zien. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als jij filmpje van een springruiter ziet die zijn paard afrost vraag je ook niet waarom hij dat eigenlijk doet. Ook jij zal hem vertellen dat hij fout bezig is.
Om maar eens een extreem voorbeeld te noemen Knipoog

Zit wat in, alleen IK zou inderdaad vragen waarom, mja klinkt scheinheilig, maar ik vraag wel waarom zo en zo ....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:57

Romkabouter schreef:
Je wilt graag horen wat goed gebruik is, maar alles wat je hoort vind je geen goed gebruik?
Volgens jou IS er geen goed gebruik. Dus alles wat er genoemd wordt is per definitie al geen goed gebruik.
Dat beperkt de ruimte tot discusieren tot nihil Haha!

En dat is het probleem van de meeste mensen die tegen de slofteugel zijn. Ze willen alleen horen en lezen wat in hun straatje past en verder niets.

Als ik dan lees dat ik niet kundig zou zijn omdat ik hem anders niet nodig zou hebben en dat ik mijn paard de vernieling in help omdat ik hem met slof rijd, dan vraag ik me af waar je verstand zit als een paard al weken lang alleen gecontroleerd mag stappen zoals in mijn geval.
Ben blij dat de DA wel vooruitgang ziet en geen vernieling.

Maar goed, Lusitana, een Pelham is veel beter hoor, en je rijkunstig niveau is vast fantastisch als je een Pelham nodig hebt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:03

Overigens wou ik ff vermelden dat ik een slofteugel ook volledig overbodig vind Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:04

sjokkemeule schreef:
Rijd nu veel zonder zadel, zo heb ik het 25 jaar geleden ook geleerd Haha!
Ik woon bijna in gronau, maar zit met een vervoersprobleem van onze wandelende biefstuk Haha!

Tja je mag ook wel een keer op mijn leuke knolliebollie. Naar Aadorp is me niet te ver ofzo maar ja diesel is tegenwordig onbetaalbaar

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:06

Ik moet toegeven, ik heb geen woord van dit topic gelezen, maar volgens Sjokke was dit topic een heleboel waard en zou ik zelfs van mijn principes afwijken? Yeah right Clown .

Slofteugels? Daar gaat het over? Net als alle hulpteugels: prachtige dingen, mits er goed mee omgegaan wordt. Slofteugels kunnen veel goed doen, maar in verkeerde handen veel schade aanrichten.

Dat geldt voor alles, bitten, zwepen, sporen, elastiekjes...

Of ging dit topic ergens anders over? Blond

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:08

Jus_dOrange schreef:
Ik moet toegeven, ik heb geen woord van dit topic gelezen, maar volgens Sjokke was dit topic een heleboel waard en zou ik zelfs van mijn principes afwijken? Yeah right Clown .

Slofteugels? Daar gaat het over? Net als alle hulpteugels: prachtige dingen, mits er goed mee omgegaan wordt. Slofteugels kunnen veel goed doen, maar in verkeerde handen veel schade aanrichten.

Dat geldt voor alles, bitten, zwepen, sporen, elastiekjes...

Of ging dit topic ergens anders over? Blond

Sesamstraat is al afgelopen ga lekker slapen Haha!

*grapje uiteraard* Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:16

Ik heb 't opgenomen Haha! .

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:18

Kafue schreef:
Tja je mag ook wel een keer op mijn leuke knolliebollie. Naar Aadorp is me niet te ver ofzo maar ja diesel is tegenwordig onbetaalbaar

In Duitsland helemaal ja, mijn baas loopt ook al te mopperen Lachen
Tank in Nederland als het even kan zegt ie ....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 03:37

sjokkemeule schreef:
In Duitsland helemaal ja, mijn baas loopt ook al te mopperen Lachen
Tank in Nederland als het even kan zegt ie ....

Verward
Wat is dat nou voor vreemds... iedere debiel weet dat in Nederland extra accijnzen worden geheft op oa benzine. Daardoor is de auto-schnaps in Duitsland áltijd goedkoper!!!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:25

Diesel in DLD is nu duurder dan in Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:38

Nogmaals de vraag (had ik al eerder gesteld)
Wat vinden de mensen die wel met slof rijden, van het geplaatste filmpje?

Het gaat mij niet om Sjokkemeule af te kraken, maar nu hebben we tenminste beeld materiaal. En ik weet dat het een moment opname is, maar wat zegt die moment opname jullie.

Is dat in jullie ogen goed slof gebruik?