Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse schreef:Ok Thyrza, ik zou toch al komen. Dan laat jij zien wat jij kan en ik zal je laten zien wat voor effect onze manier van trainen heeft op jouw paard.
QQQQ schreef:Jij stopt dus je kop in het zand omtrend al deze mogelijke (tot aan het zekere toe) negatieve kanten van LDR rijden, omdat jij niet van dit systeem wilt hoeven afstappen (want het is voor jou zo prettig rijden).
Magique"]
jij beschrijft een aantal negatieve kanten van LDR. Je houdt er alleen even geen rekening meer mee dat ik daar een andere visie op heb en dat is iets anders dan voorbij gaan aan die mogelijke negatieve kanten.
[/quote]
Diezelfde redenatie zou dan gelden voor jouw beschuldiging van hetzelfde mijn kant op
[quote="Magique"]
Over het onderzoek van dr. Weiler; ik sluit me volledig aan bij wat Aimee eerder in dit topic schreef. Ik vind het maar dubieus dat er niets van hem te vinden is wat betreft wetenschappelijke publicaties, in die zin dat zijn onderzoeken dus voor aannemelijk worden aangenomen.
[/quote]
Dat er een boek van is uitgegeven, lijkt mij een heel sterk punt; dat gebeurt niet zomaar van elk onderzoek. Ik weet niet wat voor peer-reviews hierop zijn losgelaten natuurlijk, maar zonder het eerst te lezen en bestuderen vind ik niet dat je zomaar dat onderzoek naast je neer kunt leggen. Dat vind ik een te makkelijke oplossing en weldegelijk struisvogelig, want je kiest ervoor bewijzen te negeren.
Dat er in de wetenschappelijke journals van MedLine niets over te vinden valt, vind ik dus niet zo heel vreemd. Zoals ik al eerder aangaf, zal een beschrijvend onderzoek waarin onder andere gezien wordt dat overbelasting van banden tot verbening kan leiden, niet erg interessant worden gevonden door de algemene wetenschappelijke omgeving en daardoor mogelijk moeilijk te publiceren zijn.
Wellicht staan er verder in het boek zelf nog meer referenties van hem.
[quote="Magique"]
Over de spieren; ik berust mij graag op de zeer positieve ervaringen die ik heb met Solange Schrijer, haar kennis en kunde is haast onuitputtelijk wat betreft oa de biomechanica van paarden. Overigens is zij bezig een boek te schrijven, over een tijdje kunnen jullie dan allemaal haar visie er op na lezen.
[/quote]
Daar zullen we dan maar op moeten wachten. Wellicht is dat dan het "hardere bewijs" dat ik bedoelde. Zolang dat er niet is, kunnen we er natuurlijk niet veel mee.
Betrekt ze daar alleen de spieren in of ook nog andere punten?
[quote="Magique schreef:Ik ga voor 'happy athlete'!!!