Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fijn dat ze bekapt is, maar als dat alles was, dan denk ik net als Yamcha dat dat allemaal wel goed komt. Ben benieuwd hoe het verder gaat voor je 
Ik kan me dus voorstellen dat mensen zeggen dat je hard met je harn lijkt te rijden of dat zonder neusriem te streng lijkt voor het paard, omdat ze gewend zijn aan het beeld dat de neusriem geeft, namelijk het beperken van reactie van het paard op het bit/hand. Krijgt het paard deze mogelijkheid wel, dan lijken die reacties vaak uitvergroot, terwijl dat helemaal niet hoeft te zeggen dat jij met de hand veel inwerkt. Ik vind trouwens niet dat rijden met een neusriem slecht is hoor, maar ik denk wel dat het zinvol is voor iedereen om een keer zonder te proberen om te testen of de neusriem geen problemen verbergt maar gewoon helpt met het stil laten liggen van het bit, waar het voor bedoeld is. 

En zijn tempobereik is groter aan het worden. Hij kiest uit zichzelf steeds meer voor een midden-tempo tölt. Dit viel mij op, dus ik dacht, hij gaat vrij hard. Dus ik ging kijken of ik hem op mijn zit kon terugrijden naar een langzaam-tempo tölt en dat deed hij zo licht en makkelijk, wow. En van daaruit kijken of hij weer wilde versnellen en dat deed hij ook zonder lang te worden of op de voorhand te vallen, maar echt vanuit die achterhand. Ik ben zo trots op mijn pony en nog steeds helemaal verliefd

.
en mijn schouders ook. Haha is hier al eens tersprake gekomen. Van ontspannen kan je echt spierpijn krijgen
) en op het laatst kreeg ik een hele mooie beloning van hem. Hij schoof als een harmonica in elkaar, helemaal compact onder me, zooooooo fijn. Paar minuten nog doorgewerkt (even genieten
) en toen vond ik het welletjes. Dikke vette beloning gegeven in de vorm van wortels.
Oh, echt gaaf om te lezen joh, ik ben trots op je!

Amanda schreef:Safiera
Van de week had jumpgirl het over het boek Paardrijden zonder angst.
Is dat ook niet iets voor jou?