Zo'n kaptoomring is veel fijner vind ik ook. Suus longeren heeft bij mij geen zin. Die maakt er een feestje van met lekker hard galopperen en als ik roep "ho suus, drrrrraffff" dan zet ze nog een tandje bij in de galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
knollentuin schreef:hihi,ken je dat lied van brigitte kaandorp? mijn naam is annelies van der pies, ik moet al piesen als ik nies,vertel mij nooit een goeie grap want mn sluitspier is te slap
Japeloup schreef:knollentuin schreef:nog even op de vraag hoe je ontspannen blijft terwijl je paard onder je weg schiet...dat is heel moeilijk, het is de kunst om zomogelijk al te voorzien waar je paard op reageren gaat en dan niet zoals velen doen voorspannen en je schrap zetten voor de sjees,maar heel bewust blijven doorademen, of ik zeg wel eens liedje zingen.ook niet reageren met ho braaf maar maar juist niet reageren met geruststellen,je bevestigd dan dat iets eng was,meer proberen te reageren met "oh ga je schrikken? waarvan dan ,ik zie het niet?"
Ben het met je eens, maar mag ik je aanvullen/anders omschrijven.
Als je met een paard bezig bent dien je de leider te zijn van zijn kudde (ook al is het maar 1 paard). Je moet de leidende merrie rol en de beschermende hengsten rol op je nemen. Das makkelijker gezegd dan gedaan, niet iedereen is een geboren leider. En niet elk paard is het zelfde... Als je met je paard bezig bent moet je als het ware je omgeving scannen, weten wat waar is en wat wel of geen bedreiging vormt. In een kudde, blijft de groep bij elkaar, en alleen als de leidende wegschieten schiet de rest ook mee, natuurlijk schiet er wel eens 1 weg, maar ze houden dan de leidende in de gaten en als die geen reactie geeft is de rust snel wedergekeerd. Dus als jij weet wat er om je heen gebeurt en jij schrikt niet dan is er voor je paard ook minder aanleiding. Een paard voelt alles wat wij denken, dus als jij die enge boom ziet en in je gedachte benoemd als mooie boom dan is de kans dat je paard hem eng vind vele malen kleiner. Bedenk alleen wel dat een paard alle woorden die wij denken voelt, op 1 woord na: NIET.
Dus denk positief. Als jij denkt: als hij maar niet schrikt van die boom, dan verstaat je paard: als hij maar schrikt van die boom. En wat gebeurd er dan hij schrikt van die boom. Dus wederom andersom denken: zo van hey das een aparte boom, mooi he kom we gaan er langs. Koste mij soms ook moeite om zo te denken, maar werkt wel.