Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kalama

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:15

MissCharlie, eigenlijk vind ik dat je het wel onder controle had want anders had Pony meegelopen, of niet? Je hebt haar toch doen stilstaan? Die bokkesprongetjes waren misschien uit protest? Zo ja, dan zeg ik heel kordaat gedaan! als het me lukt natuurlijk ;)

Siobhaun: Thanks! En euh, die praktijk komt voor ons nog wel :j

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:00

Ja was inderdaad uit protest omdat ze niet meemocht! Als ik het zo bekijk heb je inderdaad gelijk, ze is niet door mijn hand heen geknald en er vandoor geracet. Ik moet het afstappen ook niet als falen zien eigenlijk. Dan klinkt het alweer positiever.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:05

Heb vandaag weer een hele goede ervaring! Lekker buitenrit gemaakt en mn vader ging mee op de fiets. Helemaal geen rare dingen gebeurd en superlekker gereden :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:07

Gisteren weer een overwinning. vriendinnetje is verhuist naar boerderijtje net kindje gehad en er is nog geen buitenbak dus rijden op gras. Na alle regen van de laatste tijd rijdt ze dus altijd met schroeven :) Natuurlijk een tijdje niet gereden omdat de baby geboren is en toen ze weer opstapte ging het helemaal niet paard aan de kletter en bokken dus beetje geschrokken. Gisteren ben ik naar haar toe gegaan (het is een dik uur rijden dus had niet eerder tijd) We hebben samen haar merrie gedaan en het was super paard ging heerlijk en vriendinnetje heeft er weer vertrouwen in :)

Voor mij word het een spannende week hahahaa zondag weer wedstrijd sinds 1,5 jaar en mijn paard zijn grootste angst is vreemd terrein. Ik heb zaterdag even met publiek met hondjes geoefend :+ Julia is 10 en heeft 2 puppy's ik zag haar de buitenbak ik lopen waar overigens ook hindernissen staan ik dacht goeie oefening heb even aan Julia gevraagd of de hondjes aan de riem waren en heb toen nog even in de buitenbak tussen de hindernissen en spelende hondjes gereden trots op Mac :)
Deze week ook nog een keertje ergens anders trainen zodat hij weer eens meegeweest is voor de wedstrijd ........bbbrrrrrr ik begin al een beetje zenuwachig te worden dus moet goed mijn best doen deze week

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:22

Spannend zeg RM94, maar het komt vast goed!!!

MissCharlie, je moet het inderdaad absoluut niet zien als falen!! En super dat je ook alweer een goede ervaring gehad hebt :)

Ik heb vanavond weer les, voor t eerst een uur samen met nog 2 andere meiden.. SPANNEND :P

Gaefe_Molly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:15

Ik ben ook een tijdje bang geweest om te rijden, omdat ik tijdens het rijden eraf viel recht op mijn elleboog. Daardoor was mijn elleboog uit de kom en gebroken. Ik moest ongeveer 60 keer naar de kiné en dat was geen pretje! Nu kan ik mijn arm nooit meer helemaal strekken en ook niet helemaal plooien. ;(
Gelukkig heb ik er al een tijdje geen last meer van en heb ik mij aangepast aan mijn beperkingen. In het begin dat ik op mijn paard moest was ik echt super bang om nogmaals op mijn elleboog te vallen. Maar mijn zus heeft me wat moed ingesproken (ook wat gedwongen) en na een paar keer erop te zitten vond ik het weer helemaal geweldig, ik heb zelfs in juli voor de eerste keer zonder zadel gereden! :) Nu ben ik blij dat mijn zus mij een beetje gedwongen heeft, ze zei dan: allé gaat er toch eens op, je zal dan blij zijn als je op haar gezeten/gereden hebt. Ik heb het mij zeker niet beklaagt dat ik heb geluisterd. Tot nu toe ben ik niet meer gevallen. :D

SuperLiesje schreef:
Spannend zeg RM94, maar het komt vast goed!!!

MissCharlie, je moet het inderdaad absoluut niet zien als falen!! En super dat je ook alweer een goede ervaring gehad hebt :)

Ik heb vanavond weer les, voor t eerst een uur samen met nog 2 andere meiden.. SPANNEND :P

Veel succes vanavond! :D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:22

Ik was bang, tot dat ik heb doorgezet terwijl mijn paard me er met alles af wou krijgen,
en het haar lekker niet is gelukt. Nu vind ik het alleen spannend om op een vreemd paard te rijden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:37

Succes Liesje :)

Ik ga Mac vanavond meenemen naar een andere bak om even op vreemd terrein te zijn (mits het weer het toelaat het is een buitenbak)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 22:11

Het ging heel goed! T was uiteraard spannend en er is nog een lange weg te gaan maar op t eind liep ze wel redelijk en durfde ik ook wat meer te draven zonder de hele tijd op de anderenm te letten :) begin er langzaamaan weer plezier in te krijgen!

Rm94 hoe is het gegaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:17

Volgende week heb ik weer een rijles na maanden. Voel me wel een beetje zenuwachtig al.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:02

@ Liesje hoihoi jij gaat goed :)
Ik ben niet meer gegaan helaas was pas laat weg op het werk en het was hier heel slecht weer dus toch maar lekker in de binnenbak gereden :) Thuis is hij echt in vorm dus ik hoop zo dat het zondag ook goed gaat. Vanavond moet ik lesgeven maar ik ga vrijdag nog proberen om naar de andere bak te gaan alleen wordt er hier dan weer slecht weer voorspeld :(

@Purney een beetje spanning is goed dat maakt je allert :) heel veel plezier

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:56

Ik was ook heel gespannen hoor Purney!! Je moet gewoon weer even vertrouwd worden met je paard in de bak tijdens les, je zult merken dat als het (redelijk) goed gaat je vanzelf meer durft te rijden :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:43

Ok dan.... *geeft zichzelf schop onder de billen :+
Bij mijn tante ging het ook goed, dus nu gaat het hopelijk ook goed. Was gister weer na geruime tijd op stal. Heb de paarden wel gemist en er waren een hoop nieuwe paarden bij gekomen, waaronder een hele mooie schimmel. Hij is alleen een beetje hoog, schat em zo 1.75.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 12:07

Oh dat is inderdaad wel hoog ja :P Ik vind het paard wat ik rij al te groot :P En die is 1.68.. Hoewel het wel langzaam beter wordt nu ik er wat vaker opgezeten heb :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:57

Ja maar ik heb dan ook een trappetje nodig om er op te klimmen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:51

Nou zeg ik keihard getraind en paard mee en en en en is het terrein veel te nat :( maar niet alles voor niets hoor Mac is super in vorm dus dat is wel heerlijk lekker een andere wedstrijd opgeven. En ben vandaag ook begonnen met een serieus dieet de kilo's die er dit jaar door alle ellende aangekomen zijn moeten er echt af dus kom maar op :)

Verder nog iemand leuke dingen gedaan met zijn paardje??????

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 10:48

Dat is inderdaad balen RM94! Gelukkig voelt je paard wel heel goed aan :) Dan is al het trainen iig niet voor niets :)

Door het slechte weer kan ik op dit moment bar weinig, dus ik heb gewoon woensdag pas weer les :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:14

Tja ik moet vanavond lesgeven die bak is ook niet zo best :( en het regent hier al af en aan de hele dag hoop dat het vanavond droog blijft :)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:50

Hallo,

Ik vraag mij af hoe ik een bange ruiter het beste kan laten wennen aan een nieuwe pony?
Weten jullie goede oefeningen hiervoor en tips?

Ik heb voor mijn neefje een pony gekocht en die hebben we een week op proef. Om te kijken of het klikt dus ik wil graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn neefje de pony leert te vertrouwen.

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:54

Durft ie wel te poetsen? Anders zou ik dat ook lekker samen doen.
en verder lekker een beetje hobbelen aan de longeerlijn/met halstertouw iemand ernaast?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:51

Ik denk inderdaad ook dat je gewoon lekker met neefje en pony aan de slag moet gaan! Lekker samen poetsen en de pony leren kennen, en dan inderdaad eventueel nog even aan een touwtje of longeerlijn erop :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:20

Ik heb mijn les afgezegd. Ben nu nog niet lekker en kruip er daarom nog niet op.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:59

SuperLiesje schreef:
oplossing staat niet voor niks tussen haakjes :) De oplossing ligt denk ik altijd bij jezelf, maar misschien zijn er wel bokkers met tips en ideeen waardoor je tot die oplossing kunt komen :)

ik heb ook een paar klappers gemaakt..Ik ben wat voorzichtiger maar mijn overwinning kwam door dat ik goede begeleiding heb genomen(instructie)..Door mijn instructie is mijn vertrouwen zo optimaal geworden(tuurlijk ik denk nog wel is paar x na voordat ik op een onbekend paard gata zitten.)
Maar angst nee!!!

Echt een aanrader neem les van een goede en rustige instructie...En leg je verhaal uit!!!

Baat t niet dan schaadt et niet maar bij mij heeft t heel erg geholpen(heb er een jaar overgedaan);)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:08

Ik heb hier ook last van,
Hoe ik het overwin?
Doorgaan, gewoon doorgaan vandaag weer op een paard gegaloppeerd wat ik eerst niet durfde, de instructrice helpt goed, de volte op en aanmoedigen, nou uiteindelijk galoppeerde ze wel!
En zaterdag ook al een angst overwonnen :)

Het klinkt zo makkelijk dat doorgaan, maar je moet gewoon denken, ik kan niet. Ik vertrouw op dit paard (ookal is het totaal niet waar) en ik doe het gewoon. En dan niet stoppen! Denk gewoon het komt wel goed, bijvoorbeeld als je niet wil galopperen en het paard gaat drammen zeg je gewoon hardop: "Ik vertrouw op jou dat jij niet gaat galopperen" en zingen, zachtjes zingen zorg dat het paard op jou let en werk met stelling enzo, probeer te angst te vergeten het is niet erg om een keer een potje te gaan zitten janken dat doe ik ook wel eens :P
Het is immers wel je hobby/passie die een beetje verpest is..

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:33

bij vele werkt het om de eerste keren op het braafste van het braafste paard te gaan, dan krijg je weer een hoop zelfvertrouwen van terug