Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aqua8horse schreef:Aimee het gaat er hier toch niet om of het overeen komt met de praktijk?
Het gaat er hier om welke ruiter jij in het voordeel ziet.
Dan zou je oprecht moeten zijn en zeggen dat je de vraag in deze hoedaningheid niet kan beantwoorden.
Aqua8horse schreef:Het is geen PB van mij geweest...ik heb namelijk net gezocht en er staat niets van jou bij.
Citaat:Jaja,álle klasieke ruiters hebben hun paard direct ontspannen
Sure, droom fijn verder.
Die rijden ook vaak stukken VWNW om juist ontspanning te maken, niet omdat ze het direct hebben.
Dus ook vaak genoeg van spanning naar ontspanning en ja daar vanuit naar inspanning
Dus idem dito met LDr geen verschil dus

Aqua8horse schreef:Onzin, ik heb geen verstand van LDR. heb met interesse en aandacht de argumenten van de voorstanders gelezen. Daar komt uit dat ze LDR vaak gebruiken om meer ontspanning in hun paard te krijgen.
Moet je meer ontspanning krijgen in een paard als het al ontpsannen is?
Aqua8horse schreef:Onzin, ik heb geen verstand van LDR.
Aqua8horse schreef:
Nee, ik snap dat niet.
Ik val niemand persoonlijk aan. Ik ben het met een aantal mensen eens en wij vormen een minderheid. Daar heb ik geen moeite mee. De andere groep kennelijk wel met ons.
!
Friemel schreef:Wat mij als eerste opvalt is het verschil in staart. Een teken van vreselijke spanning of pijn bij Anky.
Vervolgens het oog: vriendelijk en onstpannen bij de klassieke ruiter, onder Anky doods.
Dan nog een klein verschilletje op de stang. Heeft die klassiekert niet nodig, Anky nogal wel.
De ruiter zelf: man is soepel en ontspannen, Anky verkrampt aan alle kanten. Om te beginnen in haar kaak en nek zo ook haar paard.
In de rug zit ook nogal een verschil. Zo bergop is die van Anky niet, eerder weggedrukt. Met als gevolg amper schoudervrijheid.
En tenslotte, bedenk wat er gebeurt als de dame en heer hun teugels even zouden moeten missen? Die klassieke gaat even vrolijk verder en die van Anky? Die bokt haar eraf en verdwijnt van het toneel.
Marcolemar schreef:ik heb het al eens eerder gemeld het is een angst methode
Marcolemar schreef:ik weet alleen wel anky ontspant niet als zij aan het losrijden is...
marcolemar schreef:nee nee, ik zeg dat het een angst methode is, hoe avg het rijd dan...
marcolemar schreef:de paarden die in het systeem
van avg passen zijn allemaal er gevoelig, hierdoor zijn deze paarden makkelijk bang te maken,
als ik sallie soms zie en avg geeft hem een hulp dan reageerd hij daar zo heftig op!!! dat kan niet uit vertrouwen en ontspanning zijn ontstaan. waarom sallie zo overijverig is[gevoelig snel bang voor het been] is omdat hij altijd ldr is gereden en dus heeft anky alle controle over hem en zo dwingen ze ze om ze bijv. een piaffe te laten doen, als sallie in de staak gaat dan heeft dat toch geen enkele zin want dan wordt hij weer naar beneden ge..... en dan heeft avg weer alle controle over hem.
Magique schreef:Zo maar f een vraagje, wie rijdt er klassiek van de Nederlandse top (eigenlijk de wereldtop dus) ?

runningkawa schreef:Citaat:Jaja,álle klasieke ruiters hebben hun paard direct ontspannen
Sure, droom fijn verder.
Die rijden ook vaak stukken VWNW om juist ontspanning te maken, niet omdat ze het direct hebben.
Dus ook vaak genoeg van spanning naar ontspanning en ja daar vanuit naar inspanning
Dus idem dito met LDr geen verschil dus
Hier wil ik nog steeds antwoord op aqua
De een gebruikt dus VWNW de ander LDR voor ontspanning
Niemand stapt dus op een direct ontspannen paard (alleen jij met je gave)
Dus er is imo geen verschil, alleen in de manier men naar de ontspanning gaat

Aqua8horse schreef:Wat beweegt jou om iedere keer bevestiging te zoeken in het bewust ondermijnen van de kennis van een ander die het neit met je eens is op een bepaald punt
en dat ook niet van plan is om te worden?
Waar denk je dat een turnster haar hele carriere mee bezig is.... meters tellen tot hoever ze kan springen op de mat
??? Aimee schreef:Aqua8horse schreef:Onzin, ik heb geen verstand van LDR.
Hèhè, het hoge woord is eruit. Zorg nu eerst eens dat je er wèl verstand van krijgt, zodat je oordeel ergens op is gebaseerd en je daadwerkelijk ergens over kunt discussiëren. Tot die tijd slaan jou opmerkingen en kwalificaties kant noch wal en is discussiëren nutteloos.