Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:34

Kunnen we misschien eens stoppen met continue foto's van barokke paarden te vergelijken met foto's van KWPN (achtige) paarden?
Die barokke paarden zijn gebouwd om te pi/ pa te doen. Zullen we dan ook even de uitgestrekte gang/ galop van deze twee paarden gaan vergelijken? Dan kom je op net zulke vergelijkingen uit.

Als ik Salinero voor de ploeg zet en er een belg naast zul je ook zien dat salli niet uit de voeten komt en dat die Belg hier in uitblinkt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:34

Aqua8horse schreef:
Aimee het gaat er hier toch niet om of het overeen komt met de praktijk?

Het gaat er hier om welke ruiter jij in het voordeel ziet.

Dan zou je oprecht moeten zijn en zeggen dat je de vraag in deze hoedaningheid niet kan beantwoorden.

Je stelt een hypothetische vraag, de hypothese geeft een situatie aan zoals die volgens jou in de praktijk zou voorkomen. Vervolgens wil je daar een kwalificatie aan verbinden, zodat je er een conclusie aan kan verbinden waarmee je de praktijk wilt beoordelen.
Ik denk dat jou hypothese niet klopt met de praktijk, dat er daarom geen kwalificatie aan valt te verbinden waar je iets mee kunt in de praktijk.
Stel dus eerst eens je hypothese bij!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:36

Aqua8horse schreef:
Het is geen PB van mij geweest...ik heb namelijk net gezocht en er staat niets van jou bij.

Dat klopt, je bericht was ook niet aan mij gericht. Dat had je toch echt zelf uit mijn bericht hier kunnen halen zeg..... zeker weer selectief gelezen.....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:37

Onzin, ik heb geen verstand van LDR. heb met interesse en aandacht de argumenten van de voorstanders gelezen. Daar komt uit dat ze LDR vaak gebruiken om meer ontspanning in hun paard te krijgen.

Moet je meer ontspanning krijgen in een paard als het al ontpsannen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:40

Citaat:
Jaja,álle klasieke ruiters hebben hun paard direct ontspannen
Sure, droom fijn verder.

Die rijden ook vaak stukken VWNW om juist ontspanning te maken, niet omdat ze het direct hebben.
Dus ook vaak genoeg van spanning naar ontspanning en ja daar vanuit naar inspanning

Dus idem dito met LDr geen verschil dus

Hier wil ik nog steeds antwoord op aqua

De een gebruikt dus VWNW de ander LDR voor ontspanning
Niemand stapt dus op een direct ontspannen paard (alleen jij met je gave)

Dus er is imo geen verschil, alleen in de manier men naar de ontspanning gaat

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:40

Aqua8horse schreef:
Onzin, ik heb geen verstand van LDR. heb met interesse en aandacht de argumenten van de voorstanders gelezen. Daar komt uit dat ze LDR vaak gebruiken om meer ontspanning in hun paard te krijgen.

Moet je meer ontspanning krijgen in een paard als het al ontpsannen is?

Om een goede piaffe en passage te rijden moet je je paard zo goed bij elkaar hebben. En bij het LDR systeem heb je je paard goed over de rug en de achterhand goed erbij.
Een paard is op dat moment zo'n brok spanning in de piaffe en passage. Om dit bij elkaar te houden moet je ze nou eenmaal wat verder doorstellen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:42

Aqua8horse schreef:
Onzin, ik heb geen verstand van LDR.

Hèhè, het hoge woord is eruit. Zorg nu eerst eens dat je er wèl verstand van krijgt, zodat je oordeel ergens op is gebaseerd en je daadwerkelijk ergens over kunt discussiëren. Tot die tijd slaan jou opmerkingen en kwalificaties kant noch wal en is discussiëren nutteloos. Doei, doei

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:42

Aqua8horse schreef:

Nee, ik snap dat niet.

Ik val niemand persoonlijk aan. Ik ben het met een aantal mensen eens en wij vormen een minderheid. Daar heb ik geen moeite mee. De andere groep kennelijk wel met ons.
!

Friemel schreef:
Wat mij als eerste opvalt is het verschil in staart. Een teken van vreselijke spanning of pijn bij Anky.
Vervolgens het oog: vriendelijk en onstpannen bij de klassieke ruiter, onder Anky doods.
Dan nog een klein verschilletje op de stang. Heeft die klassiekert niet nodig, Anky nogal wel.
De ruiter zelf: man is soepel en ontspannen, Anky verkrampt aan alle kanten. Om te beginnen in haar kaak en nek zo ook haar paard.
In de rug zit ook nogal een verschil. Zo bergop is die van Anky niet, eerder weggedrukt. Met als gevolg amper schoudervrijheid.
En tenslotte, bedenk wat er gebeurt als de dame en heer hun teugels even zouden moeten missen? Die klassieke gaat even vrolijk verder en die van Anky? Die bokt haar eraf en verdwijnt van het toneel.

Marcolemar schreef:
ik heb het al eens eerder gemeld het is een angst methode

Marcolemar schreef:
ik weet alleen wel anky ontspant niet als zij aan het losrijden is...

marcolemar schreef:
nee nee, ik zeg dat het een angst methode is, hoe avg het rijd dan...

marcolemar schreef:
de paarden die in het systeem
van avg passen zijn allemaal er gevoelig, hierdoor zijn deze paarden makkelijk bang te maken,

als ik sallie soms zie en avg geeft hem een hulp dan reageerd hij daar zo heftig op!!! dat kan niet uit vertrouwen en ontspanning zijn ontstaan. waarom sallie zo overijverig is[gevoelig snel bang voor het been] is omdat hij altijd ldr is gereden en dus heeft anky alle controle over hem en zo dwingen ze ze om ze bijv. een piaffe te laten doen, als sallie in de staak gaat dan heeft dat toch geen enkele zin want dan wordt hij weer naar beneden ge..... en dan heeft avg weer alle controle over hem.

Ik heb zomaar een aantal quote's geplaats, met de mensen met wie jij het dan zogezegd eens moet zijn...

En dat is nog lang niet alles.... Tegenstanders van LDR, maar ik vraag mij werkelijk af.... Weten jullie niet beter of voelen jullie je zo in de minderheid, zoals Aqua zegt, zijn jullie zo negatief of heb je je werkelijk nog nooit in het hele gebeuren verdiept....

En deze als extra-tje.... die vond ik gewoon erg grappig.... Haha!

Magique schreef:
Zo maar f een vraagje, wie rijdt er klassiek van de Nederlandse top (eigenlijk de wereldtop dus) ?

Oh en Aqua, met dergelijke uitspraken heb ik zeker moeite.... vind je dat zo raar??

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:46

Wat beweegt jou om iedere keer bevestiging te zoeken in het bewust ondermijnen van de kennis van een ander die het neit met je eens is op een bepaald punt en dat ook niet van plan is om te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:48

Wie wil mijn bericht ff quoten, aqua heeft me vast op foei staan omdat ze niet antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:49

Dank je Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:50

runningkawa schreef:
Citaat:
Jaja,álle klasieke ruiters hebben hun paard direct ontspannen
Sure, droom fijn verder.

Die rijden ook vaak stukken VWNW om juist ontspanning te maken, niet omdat ze het direct hebben.
Dus ook vaak genoeg van spanning naar ontspanning en ja daar vanuit naar inspanning

Dus idem dito met LDr geen verschil dus

Hier wil ik nog steeds antwoord op aqua

De een gebruikt dus VWNW de ander LDR voor ontspanning
Niemand stapt dus op een direct ontspannen paard (alleen jij met je gave)

Dus er is imo geen verschil, alleen in de manier men naar de ontspanning gaat

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:51

Antwoord graag aqua Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:51

Aqua8horse schreef:
Wat beweegt jou om iedere keer bevestiging te zoeken in het bewust ondermijnen van de kennis van een ander die het neit met je eens is op een bepaald punt
en dat ook niet van plan is om te worden
?

Dat is een goeie..... Wie zo denkt, komt nooit nergens uit....
Helaas... Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:53

@A8H
Ik heb anders ook erg vaak gelezen (in dit topic) dat LDR gebruikt wordt om de spieren op te rekken. Dat heeft niets te maken met gespannen spieren te ontspannen dat heeft te maken met spieren voorbereiden op inspanning/ aanspanning.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:55

Haha! Waar denk je dat een turnster haar hele carriere mee bezig is.... meters tellen tot hoever ze kan springen op de mat Haha! Haha! ???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:55

Aimee schreef:
Aqua8horse schreef:
Onzin, ik heb geen verstand van LDR.

Hèhè, het hoge woord is eruit. Zorg nu eerst eens dat je er wèl verstand van krijgt, zodat je oordeel ergens op is gebaseerd en je daadwerkelijk ergens over kunt discussiëren. Tot die tijd slaan jou opmerkingen en kwalificaties kant noch wal en is discussiëren nutteloos. Doei, doei

Dat jij nu de makkelijkste weg kiest, dat verbaast me!

Ik rijd zelf geen LDR en moet me dus verdiepen in het LDR door middel van de informatie die de gebruikers van LDR mij geven. Bij mijn vraag ga ik dus uit van hun informatie.

Het is in mijn ogen een vreemde conclusie om dan maar snel het hazepad te kiezen.....

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:56

Het blijft nu wel verdacht stil rond a8h

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:58

Niks stil..ik kies geen hazepad, hoor!

Als ik op een foto angst waarneem, ga ik ervan uit dat mijn ogen mij niet bedriegen. Het zijn mijn ogen en mijn waarneming. In dit geval kan je met argumenten komen maar dat verandert niets aan de uitdrukking die ik zie op die foto.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:59

En nog steeds geen antwoord op runningkawa

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:59

Kaja, ik denk dat dat reuze meevalt hoor!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:00

Aqua.... serieus... wat doe je dan in een LDR topic???
Zeggen dat het niet juist is, dat het dierenmishandeling is of.....

Dan ben je dus hetzelfde bezig als Friemel en Marcolemar..... Vork

Praten, praten, praten.... maar je hebt er de ballen verstand niet van....

Is de TS ooit nog ergens gesignaleerd of was het een schuilnaam om een nieuwe discussie aan te wakkeren??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:00

hoe wil je je er dan anders in verdiepen dan door erover te lezen, ernaar te kijken of het te proberen? Info is er al zat gegeven hier, dacht ik zo.

En zo bedriegen mijn ogen me niet dat ik een oog vol vertrouwen en aandacht zie.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:01

Kaja Is het verboden om kennis te vergaren over iets wat jij niet gebruikt en dus niet bekend mee bent?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:01

Ik zie salinero dagelijks en die is echt niet bang hoor.
Die is gewoon heel attend en oplettend vandaar dat ie zo erg reageerd op de hulpen.