Paard staakt en dreigt met steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:05

Ik gok dat de dierenarts geen goed nieuws heeft en Char daar blijft. Voor ts heeft X toevallig nog wel wat staan. Moet er nog wel wat bij betaald worden. Vriendenprijs omdat het nu zo banketstaaf gegaan is.

Char wordt gedekt, krijgt rust en wordt daarna weer verkocht als rijpaard. Of wordt niet gedekt maar ingespoten en daarna al weer verkocht.

Bovenstaande zegt mijn kristallen bol.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 01:05

fransje23 schreef:
Ik gok dat de dierenarts geen goed nieuws heeft en Char daar blijft. Voor ts heeft X toevallig nog wel wat staan. Moet er nog wel wat bij betaald worden. Vriendenprijs omdat het nu zo banketstaaf gegaan is.

Char wordt gedekt, krijgt rust en wordt daarna weer verkocht als rijpaard. Of wordt niet gedekt maar ingespoten en daarna al weer verkocht.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 02:03

fransje23 schreef:

Mijn idee: paard blijft er sowieso, ongeacht de uitslag. Waarom zouden ze dat dier anders terug naar de handelaar brengen zonder verder onderzoek? Ze weten helemaal niets over wat het paard mankeert maar hebben er verder geen zin in dus paard is gewoon terug naar de verkoper. Product wat niet meer naar wens was teruggebracht, op naar het volgende exemplaar.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 02:08

GDG schreef:
fransje23 schreef:

Mijn idee: paard blijft er sowieso, ongeacht de uitslag. Waarom zouden ze dat dier anders terug naar de handelaar brengen zonder verder onderzoek? Ze weten helemaal niets over wat het paard mankeert maar hebben er verder geen zin in dus paard is gewoon terug naar de verkoper. Product wat niet meer naar wens was teruggebracht, op naar het volgende exemplaar.

Dat lijkt mij ook allang de bedoeling te zijn ja. Anders breng je het paard niet daarheen, maar waren ze ermee naar de kliniek gegaan.

nikkel

Re: Paard staakt en dreigt met steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:29

Ben benieuwd wat het financieel verlies wordt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:50

Voor het paard is het erg, je gaat toch verder onderzoek doen en niet naar de handelaar terug brengen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:55

Zoals beschreven door TS, de mogelijkheden zijn er niet en daarmee is de kous af. Elk opvolgend paard voor TS, gaat eindigen in dit soort omstandigheden volgens mij.

Vergeet ook niet dat TS, rijden wil, je eigen paard opknappen kost tijd, heel veel tijd en in die tijd kan je niet rijden.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 12-01-20 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:59

marleen_usar schreef:
Voor het paard is het erg, je gaat toch verder onderzoek doen en niet naar de handelaar terug brengen.

Helaas heeft TS er niet zoveel over te zeggen. Haar ouders beslissen daarin, wat niet wegneemt dat het inderdaad erg sneu is voor het paard maar ook voor TS

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:06

stille meelezer hier.

Opvoedkundig ook zeer goed voor je dochter, ooh lukt het niet breng maar weg en ze krijgt wel een nieuwe. Bah
Mijn dochter had op haar achterste benen gestaan om te voorkomen dat dit ging gebeuren.
15 is geen kleuterleeftijd meer he!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:15

boyca schreef:
stille meelezer hier.

Opvoedkundig ook zeer goed voor je dochter, ooh lukt het niet breng maar weg en ze krijgt wel een nieuwe. Bah
Mijn dochter had op haar achterste benen gestaan om te voorkomen dat dit ging gebeuren.

En wat heeft TS precies aan dit bericht?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:22

boyca schreef:
stille meelezer hier.

Wij weten niet of er ook “oorlog” is geweest tussen TS en haar ouders over dit besluit. En of haar ouders daar dan gevoelig voor zijn en naar hun dochter luisteren. Als het daar “vaders wil is wet” is dan heeft TS er zich maar bij neer te leggen en dan maakt het niet uit of ze 12 is of 15

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:09

Mjah TS wil rijden, dat brengt ze hier heel duidelijk naar voren, dus ik denk dat zij wel wat verdrietig is, maar geen “ ruzie” met haar ouders maakt om dit paard, want deze gaat haar ( nu) niet verder brengen in de sport.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:25

Natuurlijk Is het opvoedkundig niet handig.. Maar het lijkt de makkelijkste oplossing als iemand wil rijden.
De sport in wordt lastig want omgaan tegenslag en hard werken om iets te bereiken wordt zo niet geleerd. De begeleiding op de huidige stal laat daarbij zeer veel te wensen over.

Maar goed er komt waarschijnlijk wel weer een nieuw paard en nieuwe kansen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:52

boyca schreef:
stille meelezer hier.

Het kan ook zijn dat de vader er helemaal klaar mee is, en daarom heeft besloten er mee te stoppen. En hebben we ergens gelezen dat er dan wel weer een nieuwe komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:15

boyca schreef:
stille meelezer hier.

Bah, wat een nare reacties af en toe hier tegen een 15-jarige!

Fijn dat jouw dochter zo is. Ik was met 15 jaar echt een kind nog. En ik had niets in te brengen als mijn moeder iets niet wilde en zij er financieel voor op moest draaien.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:44

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:19

fransje23 schreef:

Heb je geen kristallen bol voor nodig.

X heeft ongetwijfeld net wat geschikts staan en voor een mooi prijsje want bla bla bla.

Char krijgt een dikke knuffel van ts en dan van X een spuit en hoppa op internet. Bij kijkers nog een verdovinkje erin en klaar is X. :(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:28

Zo zal het ongetwijfeld gaan ja....en dat arme paard is degene die de prijs betaalt met een heleboel pijn om uiteindelijk na een tijdje bij de slager te eindigen.

Nee, super actie dit...paard toch gewoon terug brengen ipv zelf naar de kliniek te gaan....hopelijk komt er geen paard weer, want die eindigt net zo

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:47

Na wat zoeken op internet, ben ik het paard nog een keer tegengekomen in de lijsten eind 2018, in het M springen. Het lijkt erop, dat toen de vorm, prestaties minder waren, dan eerder in de tijd.
Vreemde ontwikkeling in mijn ogen, maar ik kan niet alles vinden of het kan incompleet zijn.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:58

Wat zijn jullie bot en hard tegen de TS. Ze heeft zich laten omringen met mensen die er verstand van zouden moeten hebben. Een lesgever, stal eigenaar, osteopaat, 2 dierenartsen,.... en nog moet ze luisteren naar het advies van mensen op internet? :o?

Ja banketstaaf dat het paard terug bij de handelaar staat, maar jullie geven zelf aan dat die waarschijnlijk best wist dat er iets aan de hand is met het paard. Moet jij dan als koper alle kosten gaan maken om er straks achter te komen dat ze alleen nog de weide op kan? Tuurlijk is het sneu voor het paard, maar vind het zeker zo erg voor ts. Je kan je nu wel heel verantwoordelijk gaan voelen voor dit paard, maar uiteindelijk is die verkoper degene die zijn verantwoordelijkheid moet opnemen. En dan vind ik dat jij jezelf niet in mega kosten moet gaan steken omdat iemand anders waarschijnlijk niet eerlijk is geweest..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:03

Wat heeft het voor zin om dingen over dit paard op te zoeken, ts help je daar niet mee.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:22

k_m schreef:
Wat zijn jullie bot en hard tegen de TS. Ze heeft zich laten omringen met mensen die er verstand van zouden moeten hebben. Een lesgever, stal eigenaar, osteopaat, 2 dierenartsen,.... en nog moet ze luisteren naar het advies van mensen op internet? :o?

Ja banketstaaf dat het paard terug bij de handelaar staat, maar jullie geven zelf aan dat die waarschijnlijk best wist dat er iets aan de hand is met het paard. Moet jij dan als koper alle kosten gaan maken om er straks achter te komen dat ze alleen nog de weide op kan? Tuurlijk is het sneu voor het paard, maar vind het zeker zo erg voor ts. Je kan je nu wel heel verantwoordelijk gaan voelen voor dit paard, maar uiteindelijk is die verkoper degene die zijn verantwoordelijkheid moet opnemen. En dan vind ik dat jij jezelf niet in mega kosten moet gaan steken omdat iemand anders waarschijnlijk niet eerlijk is geweest..

Het vervelende is dat het paard, TS en haar vader de dupe zijn van de situatie die de handelaar wel onder controle heeft. De kans is groot dat ze veel meer geld kwijt zijn door de hele situatie dan nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:23

xxCYNNxx schreef:
Zo zal het ongetwijfeld gaan ja....en dat arme paard is degene die de prijs betaalt met een heleboel pijn om uiteindelijk na een tijdje bij de slager te eindigen.

Nee, super actie dit...paard toch gewoon terug brengen ipv zelf naar de kliniek te gaan....hopelijk komt er geen paard weer, want die eindigt net zo

Wat denk je nou te bereiken met dit irritante gedram tegen een meisje van 15 dat afhankelijk is van haar ouders?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:25

@weidebloem, dat bedoel ik ook inderdaad! De handelaar is hier de slechte als hij effectief op de hoogte was. Niet de ts of de vader. En zo is ook de handelaar verantwoordelijk voor dit paard! Ik vind niet dat je hun verantwoordelijk kunt achten hiervoor, of verwachten dat ze grote kosten gaan maken aan een paard wat door een ander als gezond verkocht is. Dingen zeggen als dat elk paard zo gaat eindigen bij hun?? Echt grof.. Ze zullen hun les wel geleerd hebben..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:26

marleen_usar schreef:
Wat heeft het voor zin om dingen over dit paard op te zoeken, ts help je daar niet mee.

Nou inderdaad. Tijd te veel, zeker.