Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Renske1987 schreef:Minimelona: wat erg dat je zo een fysieke aandoening hebt, lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan. Knap dat je nog wel rijdt enz.
Wat betreft het gedrag van je paard. Een paard denkt echt niet: mijn baasje heeft mijn oog verzorgd en nu moet ik ook lief voor haar zijn. Misschien dat je te veel je eigen gevoel op haar projecteert en dat zal voor haar ook niet fijn zijn.
Probeer meer te denken aan haar als een dier. Tuurlijk heb je een band met haar, maar het zit nu eenmaal in haar genen om altijd bezig te zijn met eten te zoeken. Daarnaast stel jij je niet als leider op, als je haar jou laat kwetsen. Is voor jezelf ook een stuk makkelijker. Jouw merrie wil jou heus niet opzettelijk kwetsen.
minimelona schreef:dat ik mijn gevoelens te veel mee laat spelen, dat is onder andere ook 1 van de problemen wat goed leiderschap op moment in de weg staat, want ik weet precies wat ik verkeerd doe, maar als je dus angstig bent, doe je dus juist alles verkeerd blijkbaar, vind dat ook het frustrerende eigenlijk, kom maar eens uit je eigen neerwaartse spiraal...om het zo maar eens te zeggen...
jameyskatje schreef:Hij had veel meer voorwaarts gemogen (hij is vrij traag) en ik had echt wat stiller moeten zitten. Goed, heus nog veel verbeterpunten,. maar het belangrijkste voor mij is dat ik weer een beetje zelfvertrouwen kreeg en mijn angst wat minder werd.
Citaat:Op het moment dat ze mijn hand accepteerde en deed wat ik wou, gewoon belonen en uitstappen. Dat kan na een kwartier zijn maar ook na een uur.