terpentijn schreef:Wat leuk dat je dat herkent, bij jouw Hercule en Polie, @pien_2010!
1. Die kleine (Khava) is ook bliksemsnel, ze heeft een onwaarschijnlijke last-minute wendbaarheid in haar bewegingen, dus die zou me zeker nog wel eens voor hele rare verrassingen kunnen stellen.
2. Bijv. waar Jaopie bij een obstakel iets heeft van: Welk obstakel en broemm... obstakel platgewalst (een meestal kapot ook), heeft Khava bij hetzelfde iets van: ooohh.. obstakel, brrr, ga ik toch gewoon de andere kant op en slaat een haakse bocht. Dit bij wijze, want Khava gaat niet gauw een nieuw voorwerp in de bak uit de weg, daar is ze veel te gretig en te nieuwsgierig voor.
Jaopie gaat ook niks uit de weg, maar gaat er als-ie de kans krijgt gewoon doorheen, hahaha.
1. Khava zie ik zo iets lomps nou niet zo gauw doen.
1. Soms, als iets echt spannend is volgens haar, piept ze zelfs. Je moet dan ook oppassen dat ze geen onderhals er bij opzet, want dat zijn de momenten waarop iets uit de hand kan gaan lopen.
Terpentijn ik heb eventjes bij jouw berichten 1 en 2 gezet wat herkenbaar is.
Bijvoorbeeld eerste 1. Vandaag was ik heerlijk aan het galopperen op de wei, ging super, en Polie schrok van iets en staat opeens 180 graden de andere kant op. Ik kon nog net blijven zitten omdat ze niet verder idioot deed maar bleef staan en lag bijna op de grond.
Hercule gaat ook DOOR de obstakels ipv er overheen. Heeft in de spring les met mijn dochter heel wat gemold dus moest in de ponyclub altijd als laatste
.
Polie zal dat echt NOOIT doen. Die springt zelfs buiten nog over een plas water als ze het niet vertrouwt.
Ook Polie piept als haar iets niet aanstaat. Bijvoorbeeld als ik ga aan singelen en nog niets gedaan heb, echtnog niets, en ik pak de singel vast dan kan ze piepen en komt haar hoofd omhoog met onderhals erbij. Als de piep geweest is dan singel ik rustig paar gaatjes aan en is er niets aan de hand, staat ze rustig te wachten
. Zo stom, ik lig dan helemaal dubbel.
Het enige verschil is dat Joapie een "dressuurwonder" is en Hercule niet ( hij is gewoon fijn voor de wagen en voor buitenritten) en Polie een dressuur wonder is en Khava niet. Maar als het om karakter gaat lijken ze echt heel erg veel.
Wellicht toch het mannelijke en vrouwelijke?