Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kid moet dat ook. Ik doe het iets anders maar het principe is hetzelfde.
dat vindt ze niet leuk maar ze gaat daarmee wel van mijn been.
) met heel harde wind in de buitenbak aan het galopperen was omdat het me in de binnenbak te druk was.
justkid schreef:pien_2010 dat is net westernKid moet dat ook. Ik doe het iets anders maar het principe is hetzelfde.
Zodra ik de teugels opneem leg ik beide benen aan, als ik ze echt opneem gaat ze achteruit maar alleen opnemen ipv laten liggen is hoofd laag, rug bol.

Maar hoe ik met mijn pony communiceer ad longe is vooral stem, ook wel iets houding (icm zweephulpen). Denk ik
Wij hebben geen echte oprichting zoals bij een pirouette. De wissels moeten ook heel vlak worden gesprongen dus daar zit echt wel verschil in.
het lukt al soms!
Daarna een stukje in stap aan de losse teugel en nog wat töltoefeningen op de verharde weg naar de boerderij. Aan uitstappen doe ik eigenlijk niet, omdat we nog 10 minuten terug moeten wandelen of fietsen naar de wei. Als ik vanaf de wei rij pak ik nog een paar honderd meter van de verharde weg mee voor de tölt en stap ik die terug, dat is voor haar voldoende uitstappen.
Dus toch maar opgezadeld en ze had er enorm veel zin in! Ik was erg moe, dus wilde een klein stukje langs de weg rijden om haar los te werken, maar ze liep meteen al heel fijn en voorwaarts. Ik heb van die 20 minuten er zeker 15 getölt met zo'n grijns op m'n hoofd:
Ze begint echt sterker te worden in de tölt en heeft er veel lol in. Oortjes erop en takketakketakke. Ze rommelde wel wat, ze kreeg regelmatig een 'galoprol', maar die kon ik oplossen en er zaten hele fijne taktzuivere stukken in.
Wordt nog weleens een wedstrijdpaard!
Kan me voorstellen dat het echt super voelde.
Of ze ook telgang heeft weet ik trouwens nog niet. Haar vader en haar opa zijn allebei wereldkampioen vijfgangen (vader in 2004, opa in 1995), dus zou zo maar kunnen. 
ze springt de wissels inderdaad vaak met één tussenpas dus ik ben al een heel eind.
Word door stalgenootjes weleens voor gek verklaard omdat ik met windkracht 8 nog een buitenritje ga doen.
(dankzij de kt tip
) ze sprong hem in één keer en zo dat ik hem haast niet voelde.
gelukkig herstelde ze zich maar dat voelt wel raar hoor als de achterbenen de voorbenen op een haar na raken.
Mijn les uiteindelijk afgezegd omdat in onze bak na een dag aaneengesloten regen alleen stap en misschien een lange zijde draf mogelijk was.