maralyn schreef:Is je paard los?
Is je paard onstpannen?
Ben jij ontspannen?
3x ja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xvanny schreef:Kan iemand mij misschien helpen?
Ik probeer de laatste tijd mijn paard aande teugel te laten lopen maar et lukt niet bepaald.. Ze buigt dr hoofdje wel een beetje maar echt niet zoals een paard aan de teugel hoort te lopen zegmaar..
Welke manieren gebruiken jullie?
xvanny schreef:Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, Maar in stap gaat het steeds beter Maar als ik dan wil aandraven is het meten voorbij..
dyoka schreef:mag ik misschien ook mijn vraag stellen?
bij het warmrijden, rijd ik mijn pony altijd aan de lange teugel, halsstrekkend, in stap/draf/galop, en daarbij maken we ook voltes, overgangen enz. maar als ik hem dan wil oppakken, ik hoef mijn teugels alleen al korter te pakken en gelijk gaat haar hoofd omhoog. doe ik dan weer lange teugel, dan zakt ze weer. heeft er iemand tips voor mij, over wat ik verkeerd doe? want op het moment dat ze lekker ontspannen loopt en ik wil haar oppakken is er gelijk spanning.
dyoka schreef:bedankt voor je reactie! ik zal eens kijken of ik HELEMAAL ontspannen kan zijn.we hebben trouwens sinds een weekje een trailer dus ik kan gaan lessen op de ponyclub en/of prive-instructeur!
Geryon schreef:Of gewoon zelf tegen de instructeur in gaan. Doe ik nog steeds hoor! Als ik ergens anders over denk dan mijn instructeur ga ik gewoon in discussie..![]()
Maar dat gaat dan wel vaak over dingen ná het stadium paard nageeflijk krijgen. Maar zelfs ook wel eens over contact enz.
Kan je gewoon allemaal met je instructeur bespreken hoor. Als jij komt met goede argumenten waarom jij op een andere manier wilt rijden (of iets anders op wilt lossen dan hij/zij) dan je instructeur je voorlegt (maar dan moet je dus wel wat verstand hebben), zal hij/zij daar best voor open staan, want voor een instructeur is het alleen maar beter om verschillende rijstijlen te kennen!
dyoka schreef:bedankt voor je tip, superwoman.
al ben ik niet van plan heel ver buiten mijn regio te zoeken.
er zijn wel mensen uit mijn omgeving die goed les krijgen, voor een normale prijs.