Ook bleek gisteren dat het zadel niet goed droeg over de gehele rug.
Weet niet hoe mijn been ligt in stand.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het voordeel van zo veel tegelijkertijd lezen is, dat je veel goede tips voorbij ziet komen in één keer, maar ook zoveel positieve verhalen van iedereen waar ik helemaal blij van word. Wat is iedereen super bezig en wat een goede bijdragen van o.a. Japeloup en Knollentuin, erg leerzaam en nuttig. Qua techniek van het rijden ben ik waarschijnlijk het minst ver gevorderd van iedereen hier in dit topic, maar ik ben wel al 1 jaar heel bewust bezig met ontspanning, goede ademhaling en het verbeteren van mijn zit en van een gespannen, onzekere ruiter ben ik nu een behoorlijk ontspannen ruiter geworden met een heel erg verbeterde zit. Ik merk dat ook aan mijn paard; hij is veel relaxter dan 1 jaar geleden en ook in de omgang veel aanhankelijker en liever geworden. Helaas is mijn paard wel met mij erop gevallen van de week, maar... hij is wel geblesseerd maar gelukkig niet ernstig en mijn zelfvertrouwen heeft geen deukje opgelopen en dat is voor mij het bewijs dat de lessen hun vruchten wel degelijk afwerpen (zeg je dat zo ?) Ik ga weer proberen regelmatig te volgen hier; door drukte op het werk was het er even niet van gekomen.
.
). Had weinig been nodig, kreeg een fijne reactie.
roepen dat jij het uitgevonden hebt en dat hoefkatrol niet bestaat...

ik leer ook van iedere trainenr instrukteur waar ik ook rij. ook al is het hoe ik het niet wil. wat ik het gevaar zie is dat mensen dom volgen en niet meer nadenken ,ze kijken niet meer verder dan hun eigen keuken.

YOU RULE!!

Ik vind de oefening erg lastig nog en suus ook. Die vind dan aandraven nog steeds niet fijn
.