Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Zo lees ik ook hier weer dat ieder paard weer anders is, mijn paard vindt verkeer van achteren enger dan van voren.
.
Maar toen waren er geen trekkers.
Heb besloten vandaag niet te gaan rijden. Ik heb het heel de tijd koud en ben lui.
De wind was juist heerlijk. Pony maakt dat ook niet uit hoeveel wind er staat daar wordt hij niet drukker op dus dat scheelt ook.

Auto's scheuren hier ook vaak zo hard, houden echt geen rekening met paarden
.
Heb gisteren dus een priveles gehad met Zorintha en dat ging eigenlijk heel goed
Wou eerst graag aan de longeerlijn maar instructrice heeft me weten over te halen om los te rijden als zij de bak door de helft zou delen. Heb ook meteen aangegeven wat mijn probleem is en ze heeft me heel goed geholpen, gingen ook echt aan mij werken en niet zozeer aan t paard (hoewel die natuurlijk niet onder mij vandaan mocht lopen) en ik merkte dat ik langzaam maar zeker steeds een beetje meer kan ontspannen op haar, omdat ik haar bewegingen en maniertjes natuurlijk ook veel beter leer kennen
Hebben oefeningen gedaan in stap en in draf
Ben er nu ook wel van overtuigd dat ik met een beetje doorzettingsvermogen best leuk op dit paard kan rijden dus ik ga binnenkort ook maar eens lid worden van de manege en kijken of ik daar nog in een les mee kan draaien

Ik ga nu waarschijnlijk wekelijks bij die instructrice lessen in een les met nog 3 anderen
Buiten,
Paard was drukk en snell.. Pff. Alleen in draf, in galop was hij heel braaf en rustig en makkelijk terug te nemen. 
Hebben ook nog wat mais meegenomen onderweg.
Stttt...

Ze is wel 3 keer verschoten van 2 piep kleine vlaggetjes, een kleine vuilbak en grote witte bloemen
Maar ze stopte dan gewoon bruusk en ik ben rustig gebleven.
, is waarschijnlijk ook zo!!
Dusja dan maar naar buiten en de 'gevaren' opzoeken. Ik ben nergens meer bang voor.
Behalve voor trekkers. Of vrachtwagens die in de polder rijden.
.

Manddyx schreef:Ik zou het gewoon weer rustig opbouwen.
Met iemand erbij die ernaast loopt, of in een veilige omgeving. (wei)
Ongelukken kan je niet voorkomen, er zijn altijd wel ongelukken, als je er zeker van wilt zijn dat je hele leven niks gebeurd, dan moet je binnen in een stoel gaan zitten en er nooit uitkomen.
Ik snap dat je schrikkerig bent, maar probeer je paard weer 100% te vertrouwen.
Het komt vast wel goed!
voordien binnen gereden en toen had ik twijfels zeker omdat ze een de neiging had te steigeren als ik haar vroeg om stil te blijven staan na het opstappen. Had ik nog niet meegemaakt met haar. Was zelf een beetje bang maar toch doorgewerkt. Nadien heeft ze zich goed gedragen