Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjokkemeule schreef:Waar basseer je op dat het onjuist gebruikt is dan ?
Ben benieuwd ....
Theake schreef:@ NANZA: Ik vind het enorm sterk van jou dat jij van hieruit kan zien dat Sjokkemeule een slechte begeleider heeft, of om het in jouw woorden te zeggen : "begeleider".
Ik vind heel deze discussie belachelijk. Hulpmiddeltjes bestaan er nu eenmaal. Ze hebben wel degelijk een reden (HELPEN) en als ze op de juiste manier gebruikt worden dan doen ze wat ze moeten doen : helpen!
Jullie kraken iemand af omdat hij iets gebruikt, vind ik enorm sterk, om vanachter een computer te kunnen zien dat iets slecht is, of slecht gaat. Niemand van jullie kent het paard, ruiter of instructrice (ik ook niet) maar toch zijn ze allemaal fout bezig!
Laat iedereen toch doen wat hij/zij zelf wil, en als het de goeie kant op gaat, laat het dan zo!
runningkawa schreef:Je laat maar zien wat je wilt
Op dat vorig filmpje zit hij te kort.
E n wat was de blessure?
mesastamp schreef:dat is jou mening en is toch een moment opname.. mensen zullen dingen vast nioet doen om het paard bewust pijn te doen, maar ja... ik heb hem zelf ook wel eens gebruikt tijdens de les....en als ik buiten reed...
mesastamp schreef:dat is jou mening en is toch een moment opname.. mensen zullen dingen vast nioet doen om het paard bewust pijn te doen, maar ja... ik heb hem zelf ook wel eens gebruikt tijdens de les....en als ik buiten reed...
sjokkemeule schreef:Vreemde is, en daar wacht ik op, op de hamvraag. namelijk, niemand vraagt WAAROM hij zo "strak" zit, en dat voor maar een paar minuten.....
Natuurlijk hing hij er niet aan om haar pijn te doen, maar juist om een bepaalde blokkade op te sporen, en daar zijn we dus achtergekomen, en loopt ze absoluut anders nu .....
sjokkemeule schreef:Vreemde is, en daar wacht ik op, op de hamvraag. namelijk, niemand vraagt WAAROM hij zo "strak" zit, en dat voor maar een paar minuten.....
Natuurlijk hing hij er niet aan om haar pijn te doen, maar juist om een bepaalde blokkade op te sporen, en daar zijn we dus achtergekomen, en loopt ze absoluut anders nu .....
sjokkemeule schreef:tijd?
heeft niet eens zolang zo strak gestaan.
Ow, instructie zal er wel geen verstand van hebben, daarom vliegt ze met welk paard dan ook door alle klasses heen, en eindigd bijna altijd als 1e of 2e ....
NANZA schreef:Geloof dat ik je nog gevraagd hebt waar je op doelde met het plaatsen van dit filmpje, en met name van dit deel van het filmpje, jou antwrd was:
Ligt het ook niet aan het paard, hoe je een slof hanteerd ?
Daardoor krijg je niet echt duidelijk waarom je nu de slof gebruikte, maarja het kan aan mij liggen, ben blij voor je dat je het probleem gevonden hebt en dat het nu beter gaat!
Fellor schreef:Als ik dat filmpje bekijk dan vind ik het een behoorlijk slap excuus dat ze het paard pas kort hebben. Ook op een nieuw paard behoort een slof vriendelijk gebruikt te worden en hoor je met stille hand te zitten. Ik zou zeggen, rij dit paardje eerst eens met de neus over de grond totdat de spanning eraf is en een slof omdoen omdat je iets nieuws ging doen? Dat lijkt me een beetje raar en gebrek aan rijvaardigheid als dat direct nodig is, maar dat zal wel aan mij liggen dan. Ik ebn het heirin zeker met Runningkawa eens.
sjokkemeule schreef:Heel simpel, slof werkt als hefboom.
Onder die spanning. Die velen te groot vinden, gaat paard OF in protest of buigt nog dieper af om onder de druk weg te komen. Mee eens? Zo nee, jammer dan, zo ja:
Zij boog niet verder af, liet niet losn en kwam niet in protest. Dus was er een ander probleem. Spieren die vast zaten, die zijn nu 7 maand later helemaal los.....