nombrado schreef:ik begrijp echt niet, waarom het van belang is met 4 takt galop te beginnen?
daarmee ontwikkeld het paard toch geen kracht in de achterhand?
Het gaat er juist volgens mij om, dat de achterhand zo ontwikkeld wordt, dat het dragen (zitten) steeds makkelijker gaat. Vergelijk het met het skitrainen wat je zou doen voor het skieeen
door de benen zakken (bovenbeenspier sterker maken) Dit hoort aan beide zijde gelijk te gebeurden om dit gelijktijdig belasting in de beweging uit te kunnen voeren.
Aan 1 achterbeen meer, heeft in mijn ogen weinig zin (wordt je volgens mij ook scheef van)
we willen een paard, wat achter evenredig krachtig is, recht en in balans kan bewegen
daarbij is zijn hoofd en hals zijn balans'stok' die je als ruiter zo min mogelijk moet storen.
Ik wil écht de AR niet afkraken of kleineren hoor...maar ik snap het écht niet...
In de dressuur wordt juist het 4 takt zo afgestraft (en het gebeurd idd nog steeds , ook op olympisch nivo helaas) dat zal toch niet voor niets zijn?
17e Eeuwse rijkunst Nombrado, 400! jaar geleden.
Zo langzaam en zo mooi mogelijk rijden.
Als je heel langzaam en zonder impuls galoppeert krijg je een 4 tacts galop.
Dat vond men in die tijd mooi en heel technisch.
Wat zou je daar nu mee willen?
Het is van geen enkel belang.
We willen dat nu niet meer.
Wanneer mensen willen proberen op die manier te rijden, prima toch?
Het probleem bij de AR adepten is dat ze veronderstellen het wiel opnieuw uitgevonden te hebben.
Er is niets nieuw en niets beters.
Het lijkt bijna op een evangelie.